Feedback van ervaringsdeskundigen

Gestart door rpakuypers, 22-05-2011 08:49:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NinaPaul

CiteerNatuurlijk is goedkoop vaak duurkoop

Gezien de vraag
Ben ik het qua gas installatie niet mee eens. Ikzelf zie veel old-timers met een oude mengstuk gas installatie.
Buiten de verdamper kan er niets duurs stuk gaan. Ook het elektro gedeelte is simpel. G3 is enkel maar een klein fiscaal voordeel. (gemiddeld 320 euro per jaar, 26,6 euro per maand) voor een 1000 euro duurdere installatie kan je dus heel wat jaren goedkoper rijden.

voor ieder wat wils, ik raad een simpele goedkope gas installatie aan al dan niet G3 (mengstuk/centrale injectie).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rpakuypers

Citaat van: NinaPaul op 18-08-2011 20:07:00
CiteerNatuurlijk is goedkoop vaak duurkoop

Gezien de vraag
Ben ik het qua gas installatie niet mee eens. Ikzelf zie veel old-timers met een oude mengstuk gas installatie.
Buiten de verdamper kan er niets duurs stuk gaan. Ook het elektro gedeelte is simpel. G3 is enkel maar een klein fiscaal voordeel. (gemiddeld 320 euro per jaar, 26,6 euro per maand) voor een 1000 euro duurdere installatie kan je dus heel wat jaren goedkoper rijden.

voor ieder wat wils, ik raad een simpele goedkope gas installatie aan al dan niet G3 (mengstuk/centrale injectie).

Ik heb een keer een 760 Turbo gehad uit Amerika met een goedkope verdamper (door een van de vorige eigenaren erin laten zetten) en dat was 1 brok ellende. Constant gezeur omdat er simpelweg een slang in het inlaatspruitstuk was gestoken en met kit vastgezet en de gehele installatie was foeilelijk erin geflanst. Kwam overigens van een van de toonaangevende gasinbouwers in het midden van het land. Dat was echt "voor een dubbeltje op de eerste rang". Was mijn keuze niet om het zo te laten doen, maar achteraf wel spijt als haren op mijn hoofd want ik reed meer op benzine dan op gas ............... en vandaar mijn opmerking. Wil overigens niet zeggen dat het duurste altijd het beste is.

Groet,
Roger

ulkeman

let wel even goed op of die van jou op g3 kan.

was het niet zo dat sweety der problemen mee had?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

rpakuypers

Citaat van: ulkeman op 18-08-2011 20:22:11
let wel even goed op of die van jou op g3 kan.

was het niet zo dat sweety der problemen mee had?

Volgens mij kan mijn 850 van 26-01-1996 op G3 .......................

Groet,
Roger

ulkeman

Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:34:16
Citaat van: ulkeman op 18-08-2011 20:22:11
let wel even goed op of die van jou op g3 kan.

was het niet zo dat sweety der problemen mee had?

Volgens mij kan mijn 850 van 26-01-1996 op G3 .......................

Groet,
Roger

zou kunnen hoor. ik zei alleen maar wat ik las ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

rpakuypers

Citaat van: ulkeman op 18-08-2011 20:37:41
Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:34:16
Citaat van: ulkeman op 18-08-2011 20:22:11
let wel even goed op of die van jou op g3 kan.

was het niet zo dat sweety der problemen mee had?

Volgens mij kan mijn 850 van 26-01-1996 op G3 .......................

Groet,
Roger

zou kunnen hoor. ik zei alleen maar wat ik las ;)

Ik zal voor de zekerheid nog even navragen als ik de offerte binnen heb van Brouwer in Hoogeveen. Bedankt voor de tip ............

Groet,
Roger

razorx

En 10V uit 96 kan zonder gezeur op G3.

Ik zou gezien het motorvermogen niet voor een verdamper installatie gaan.
Een 10V op LPi rijdt fijn, maar minder dan het standaard vermogen op benzine zou ik niet willen.

rpakuypers

#52
Citaat van: razorx op 18-08-2011 20:39:41
En 10V uit 96 kan zonder gezeur op G3.

Ik zou gezien het motorvermogen niet voor een verdamper installatie gaan.
Een 10V op LPi rijdt fijn, maar minder dan het standaard vermogen op benzine zou ik niet willen.

Qua vermogensverlies schijnt het echt wel mee te vallen, tenminste als ik de postings van de mensen op diverse fora kan geloven. Daarbij heb ik zelf bewust gekozen voor een 10V vanwege de toch wel sterke motor. Als ik snel en hard had gewild dan had ik wel gekeken voor een T5 of zo, maar daar kan ik niet zo rustig en relaxed in rijden als in deze en daar gaat het mij om. Ruim 80% van mijn kilometers rij ik op N-wegen en daar hoef je geen 200+ aan pk's te hebben want dan heb ik hier elke week voor 200+ aan boetes liggen. Ik heb nooit haast want ik ga altijd op tijd van huis en vanwege de situatie nu moet ik concessies doen. Daarbij werd al eerder geopperd dat je voor het prijsverschil behoorlijk veel gas in je auto kunt mikken ............

Groet,
Roger

innocenti

Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:43:51
Citaat van: razorx op 18-08-2011 20:39:41
En 10V uit 96 kan zonder gezeur op G3.

Ik zou gezien het motorvermogen niet voor een verdamper installatie gaan.
Een 10V op LPi rijdt fijn, maar minder dan het standaard vermogen op benzine zou ik niet willen.

Qua vermogensverlies schijnt het echt wel mee te vallen, tenminste als ik de postings van de mensen op diverse fora kan geloven. Daarbij heb ik zelf bewust gekozen voor een 10V vanwege de toch wel sterke motor. Als ik snel en hard had gewild dan had ik wel gekeken voor een T5 of zo, maar daar kan ik niet zo rustig en relaxed in rijden als in deze en daar gaat het mij om. Ik heb nooit haast want ik ga altijd op tijd van huis en vanwege de situatie nu moet ik concessies doen. Daarbij werd al eerder geopperd dat je voor het prijsverschil behoorlijk veel gas in je auto kunt mikken ............

Groet,
Roger
Ik kan deze ervaring niet delen. Ik heb 5 jaar een 850 met verdamper gehad en een aantal keren op benzine gereden met en zonder venturi. Ik vond het verschil enorm goed merkbaar (wel in een automaat). Zoveel zelfs, dat ik voor wintersportritten de venturi eruit haalde (ik reed altijd op benzine in Duitsland omdat ik met een verdamper installatie niet hard wil rijden voor behoud van de motor = mijn eigen overtuiging en niet wetenschappelijk onderbouwt)

rpakuypers

Citaat van: innocenti op 18-08-2011 20:48:47
Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:43:51
Citaat van: razorx op 18-08-2011 20:39:41
En 10V uit 96 kan zonder gezeur op G3.

Ik zou gezien het motorvermogen niet voor een verdamper installatie gaan.
Een 10V op LPi rijdt fijn, maar minder dan het standaard vermogen op benzine zou ik niet willen.

Qua vermogensverlies schijnt het echt wel mee te vallen, tenminste als ik de postings van de mensen op diverse fora kan geloven. Daarbij heb ik zelf bewust gekozen voor een 10V vanwege de toch wel sterke motor. Als ik snel en hard had gewild dan had ik wel gekeken voor een T5 of zo, maar daar kan ik niet zo rustig en relaxed in rijden als in deze en daar gaat het mij om. Ik heb nooit haast want ik ga altijd op tijd van huis en vanwege de situatie nu moet ik concessies doen. Daarbij werd al eerder geopperd dat je voor het prijsverschil behoorlijk veel gas in je auto kunt mikken ............

Groet,
Roger
Ik kan deze ervaring niet delen. Ik heb 5 jaar een 850 met verdamper gehad en een aantal keren op benzine gereden met en zonder venturi. Ik vond het verschil enorm goed merkbaar (wel in een automaat). Zoveel zelfs, dat ik voor wintersportritten de venturi eruit haalde (ik reed altijd op benzine in Duitsland omdat ik met een verdamper installatie niet hard wil rijden voor behoud van de motor = mijn eigen overtuiging en niet wetenschappelijk onderbouwt)

Tja, ik heb jaren gereden met 940's met een 6-in-lijn diesel met turbo en intercooler met een turbogat van hier tot Tokyo en ik ben altijd netjes van A naar B gekomen. ook niet enorm overbemeten qua kracht, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Zou het me later wel gaan storen dan is het nog een optie om de software te laten aanpassen om er 160pk uit te halen.

Groet,
Roger

Marc O.

Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:54:02
Citaat van: innocenti op 18-08-2011 20:48:47
Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:43:51
Citaat van: razorx op 18-08-2011 20:39:41
En 10V uit 96 kan zonder gezeur op G3.

Ik zou gezien het motorvermogen niet voor een verdamper installatie gaan.
Een 10V op LPi rijdt fijn, maar minder dan het standaard vermogen op benzine zou ik niet willen.

Qua vermogensverlies schijnt het echt wel mee te vallen, tenminste als ik de postings van de mensen op diverse fora kan geloven. Daarbij heb ik zelf bewust gekozen voor een 10V vanwege de toch wel sterke motor. Als ik snel en hard had gewild dan had ik wel gekeken voor een T5 of zo, maar daar kan ik niet zo rustig en relaxed in rijden als in deze en daar gaat het mij om. Ik heb nooit haast want ik ga altijd op tijd van huis en vanwege de situatie nu moet ik concessies doen. Daarbij werd al eerder geopperd dat je voor het prijsverschil behoorlijk veel gas in je auto kunt mikken ............

Groet,
Roger
Ik kan deze ervaring niet delen. Ik heb 5 jaar een 850 met verdamper gehad en een aantal keren op benzine gereden met en zonder venturi. Ik vond het verschil enorm goed merkbaar (wel in een automaat). Zoveel zelfs, dat ik voor wintersportritten de venturi eruit haalde (ik reed altijd op benzine in Duitsland omdat ik met een verdamper installatie niet hard wil rijden voor behoud van de motor = mijn eigen overtuiging en niet wetenschappelijk onderbouwt)

Tja, ik heb jaren gereden met 940's met een 6-in-lijn diesel met turbo en intercooler met een turbogat van hier tot Tokyo en ik ben altijd netjes van A naar B gekomen. ook niet enorm overbemeten qua kracht, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Zou het me later wel gaan storen dan is het nog een optie om de software te laten aanpassen om er 160pk uit te halen.

Groet,
Roger

Dat kan toch helemaal niet?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Gaan we nu systemen vergelijken, van de tijd van paard en kar, met de 21 eeuw?.

Vroeger werd 99% van de auto's afgesteld, om zoveel mogelijk te besparen op brandstofkosten.
De motoren liepen ook 99% arm...
Tegenwoordig is er niks af te stellen (G3 eis), de systemen volgen het motormanagement.

Koop je tegenwoordig een pakketje van 1000 euro, dan mag je geen verlangens hebben of eisen stellen.
Je krijgt dat, wat je koopt...  en daar moet je het mee doen, niet zeuren dan...

NinaPaul

Toch even inhaken, rijbeleving is persoonlijk.

Ook met een 18sec op de 100 (bijvoorbeeld MB 200D) is met het verkeer mee te rijden.

Ikzelf kan genieten van de R53 (mini cooper S stage 4) maar ook prima van de 1.2 kadett C automaat of er lekker tussenin met de 850 glt automaat.

het verlies aan vermogen merk je niet of nauwelijks bij rustig gebruik (tussen de 8 en 15% dus ~131,5pk en ~121,5pk)

Ik denk dan ook dat een advies gegeven moet worden naar de vraag van de persoon, niet naar persoonlijke beleving ;)
(zoals ik hier anderen heb horen zeggen de "wij van wc eend adviseren wc eend" gehalte)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rpakuypers

#58
Citaat van: Marc O. op 18-08-2011 20:55:58
Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:54:02
Citaat van: innocenti op 18-08-2011 20:48:47
Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:43:51
Citaat van: razorx op 18-08-2011 20:39:41
En 10V uit 96 kan zonder gezeur op G3.

Ik zou gezien het motorvermogen niet voor een verdamper installatie gaan.
Een 10V op LPi rijdt fijn, maar minder dan het standaard vermogen op benzine zou ik niet willen.

Qua vermogensverlies schijnt het echt wel mee te vallen, tenminste als ik de postings van de mensen op diverse fora kan geloven. Daarbij heb ik zelf bewust gekozen voor een 10V vanwege de toch wel sterke motor. Als ik snel en hard had gewild dan had ik wel gekeken voor een T5 of zo, maar daar kan ik niet zo rustig en relaxed in rijden als in deze en daar gaat het mij om. Ik heb nooit haast want ik ga altijd op tijd van huis en vanwege de situatie nu moet ik concessies doen. Daarbij werd al eerder geopperd dat je voor het prijsverschil behoorlijk veel gas in je auto kunt mikken ............

Groet,
Roger
Ik kan deze ervaring niet delen. Ik heb 5 jaar een 850 met verdamper gehad en een aantal keren op benzine gereden met en zonder venturi. Ik vond het verschil enorm goed merkbaar (wel in een automaat). Zoveel zelfs, dat ik voor wintersportritten de venturi eruit haalde (ik reed altijd op benzine in Duitsland omdat ik met een verdamper installatie niet hard wil rijden voor behoud van de motor = mijn eigen overtuiging en niet wetenschappelijk onderbouwt)

Tja, ik heb jaren gereden met 940's met een 6-in-lijn diesel met turbo en intercooler met een turbogat van hier tot Tokyo en ik ben altijd netjes van A naar B gekomen. ook niet enorm overbemeten qua kracht, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Zou het me later wel gaan storen dan is het nog een optie om de software te laten aanpassen om er 160pk uit te halen.

Groet,
Roger

Dat kan toch helemaal niet?

Een collega van mij heeft zijn Zafira gebracht bij een tuner in Kuinre omdat hij toch wel wat kracht miste en daar hebben ze door enkele aanpassing op de software 20pk meer uit het blok gehaald zonder aanpassingen aan het blok. Verder ben ik het volledig met de vorige spreker eens ..............

Groet,
Roger

NinaPaul

Citaat van: Marc O. op 18-08-2011 20:55:58
Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:54:02
Citaat van: innocenti op 18-08-2011 20:48:47
Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 20:43:51
Citaat van: razorx op 18-08-2011 20:39:41
En 10V uit 96 kan zonder gezeur op G3.

Ik zou gezien het motorvermogen niet voor een verdamper installatie gaan.
Een 10V op LPi rijdt fijn, maar minder dan het standaard vermogen op benzine zou ik niet willen.

Qua vermogensverlies schijnt het echt wel mee te vallen, tenminste als ik de postings van de mensen op diverse fora kan geloven. Daarbij heb ik zelf bewust gekozen voor een 10V vanwege de toch wel sterke motor. Als ik snel en hard had gewild dan had ik wel gekeken voor een T5 of zo, maar daar kan ik niet zo rustig en relaxed in rijden als in deze en daar gaat het mij om. Ik heb nooit haast want ik ga altijd op tijd van huis en vanwege de situatie nu moet ik concessies doen. Daarbij werd al eerder geopperd dat je voor het prijsverschil behoorlijk veel gas in je auto kunt mikken ............

Groet,
Roger
Ik kan deze ervaring niet delen. Ik heb 5 jaar een 850 met verdamper gehad en een aantal keren op benzine gereden met en zonder venturi. Ik vond het verschil enorm goed merkbaar (wel in een automaat). Zoveel zelfs, dat ik voor wintersportritten de venturi eruit haalde (ik reed altijd op benzine in Duitsland omdat ik met een verdamper installatie niet hard wil rijden voor behoud van de motor = mijn eigen overtuiging en niet wetenschappelijk onderbouwt)

Tja, ik heb jaren gereden met 940's met een 6-in-lijn diesel met turbo en intercooler met een turbogat van hier tot Tokyo en ik ben altijd netjes van A naar B gekomen. ook niet enorm overbemeten qua kracht, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Zou het me later wel gaan storen dan is het nog een optie om de software te laten aanpassen om er 160pk uit te halen.

Groet,
Roger

Dat kan toch helemaal niet?

turbo diesel motoren "chippen" is toch heel normaal.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz