Feedback van ervaringsdeskundigen

Gestart door rpakuypers, 22-05-2011 08:49:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Ja, bij een moderner 2.4 20v blok kan dat ook (van 140 naar 170pk) maar dat wil niet zeggen dat dat bij alle motoren mogelijk is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: NinaPaul op 18-08-2011 21:07:24
turbo diesel motoren "chippen" is toch heel normaal.

Appels en peren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

het ging over rijbeleving, of je nu een trage lpg/diesel/kero/cng weet ik veel wat voor motor hebt wat voor sommige traag is, is voor anderen prima.

Hij vond de STANDAARD waarde al genoeg, ondanks dat je hem zo kon chippen.

let op vergelijking!

Hij vind dus die lpi installatie NIET noodzakelijk voor de 10 pk verlies.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rpakuypers

#63
Citaat van: Marc O. op 18-08-2011 21:08:09
Ja, bij een moderner 2.4 20v blok kan dat ook (van 140 naar 170pk) maar dat wil niet zeggen dat dat bij alle motoren mogelijk is.

Ik heb de tuner gebeld en die gaf aan dat het bij een 10V uit 1996 ook mogelijk is. Blijft natuurlijk altijd de vraag of de kosten opwegen tegen de baten. Van de andere kant maakt met het verlies aan vermogen ook niet uit omdat ik doorgaans veelal op de N-wegen te vinden ben. Aan kamperen heb ik een hekel dus een caravan komt er niet in, de aanhangwagen die ik heb is niet van een heel groot formaat en dat kan hij op gas ook wel trekken, 95% van de tijd zit ik alleen in de auto en als ik vanuit Friesland naar Limburg rij dan staat hij op de snelweg standaard op 100 met de CC. Mocht ik toch een keer harder moeten dan kan ik hem nog altijd tijdelijk op benzine zetten en de kick-down activeren en anders neem ik wel de rode 20V GLT .............. Maar ik kan het wel waarderen dat jullie mij daar op wijzen  ;)

Groet,
Roger

NinaPaul

wel even letten op het te tanken octaangetal, tuners doen standaard 98!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rpakuypers

#65
Citaat van: NinaPaul op 18-08-2011 21:22:56
wel even letten op het te tanken octaangetal, tuners doen standaard 98!

Had ik al van diverse mensen hier ook al begrepen......... dan is het zeker maar de vraag of de kosten van het tunen en de duurdere benzine opwegen tegen de extra, veelal ongebruikte pk's. Bij gas schijnt het octaangetal 100 te zijn.

Groet,
Roger

The Demon

Citaat van: rpakuypers op 18-08-2011 21:25:17
Bij gas schijnt het octaangehalte getal 100 te zijn.
Olijfje (2.0 10V van 1996) heeft een Vialle gasinstallatie met verdamper, af fabriek, en dat gaat opzich prima.
180 km/h op de autobahn met de complete camping uitrusting achterin zonder protesten (behalve die van Thea dan ;D :evil:).
Het reageert wat trager maar je komt er wel.
Op benzine gaat het merkbaar vlotter maar ook een €uro per liter duurder momenteel.
Neem daar het vermogens verlies/meer verbruik bij en laat het dan nog € 0,80 verschil zijn, als je de kilometers maakt (zoals ik) verdien je er gewoon op.

Als je veel op n-wegen rijdt of stadswerk is een verdamper installatie goed genoeg.
Komt bij dat een '96-er die niet G3 is niet aan de viergastest hoeft voor de APK en dus op toeren wat rijker kan/mag lopen  ;D.

Groet,
The Demon.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

NinaPaul

LPG RON 104-112 (ook afhnakelijk van zomer/winter brandstof)

(Octaangetal wordt in RON 'research octane number' uitgedrukt. Daarbij wordt de klopvastheid van de brandstof in de CFR-controlemotor vastgesteld zonder voorverwarming bij 600 toeren per minuut.)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BenC70ES

Citaat van: NinaPaul op 18-08-2011 21:03:47
Toch even inhaken, rijbeleving is persoonlijk.

Ook met een 18sec op de 100 (bijvoorbeeld MB 200D) is met het verkeer mee te rijden.

CiteerAcceleration: 0-100 km/h in 33.20 seconds

Dan heb je toch echt een probleem in 't verkeer hoor...   :evil:
Buiten dat je ook een gevaar voor volksgezondheid bent met zo'n ding.


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!