De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MrCain

Citaat van: spekkie99 op 28-12-2012 20:31:48
bespaar je er nog wat mee?

Alle onderdelen hebben mij ongeveer net geen €400,- gekost, heb wel bv de flens en bungs zelf op mijn werk gemaakt.
Zit wel bijna 2 dagen werk aan....

Wilde hem eigenlijk nog polijsten en beitsen : dan word hij mooi zilverkleurig, maar vind hem zo eigenlijk wel mooi genoeg (anders waen we nog een dag langer bezig geweest....)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jack v

mooi man goed werk. Zou wel de lassen even beitsen dan blijven die iets mooier.

:eusa_clap: :eusa_clap:

Doe je de rest ook nog in rvs?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MrCain

De rest (katback) is al RVS => Ferrita: dit was goedkoper om te kopen dan te maken....
Gaan deze wel een keer dubbel uitvoeren, waarschijnlijk zonder de achterdemper, maar dat is een project voor de zomer  ;D Eerst dit project maar eens afmaken, heb ook nog genoeg te doen in het huis wat nog "ff" een keer moet gebeuren.... Zal me de komende tiet niet geen vervelen  :P

Jack v

of het goedkoper is weet ik niet. Je eigen tijd hoef je niet te betalen volgens mij. En kwa materiaal zou ik bij de oudijzerboeren langsgaan. Ik had voor 15 euro ruim 10 m rvs buis. De bochten heb ik laten maken bij een rvs bedrijf uit reststukken voor noppes.

Even scharrelen.

MrCain

Bijna goedkoper  ;)  Zat voor de katback met de onderdelen al aan de €350,-.....En toen moest het nog gelast worden. Aangezien er redelijk wat (vervelende...) bochten in zitten (lasbochten kosten ook gewoon €20,-) wilde ik daar niet aan beginnen.... Passend kopen is toch ook wel een luxe : was in een uurtje klaar  ;D

triton

Netjes gedaan die downpipe, en nu voortaan wisselen voor de apk ?
Professioneel raddraaier

MrCain

Citaat van: triton op 29-12-2012 10:13:43
Netjes gedaan die downpipe, en nu voortaan wisselen voor de apk ?

Hoop dat de 100CPI kat zijn best gaat doen en de pijp niet hoef te wisselen (zal niet gaan => moet dan ook de turbo wisselen ivm 3" aansluiting en schuine flens)

Jack v

Citaat van: MrCain op 29-12-2012 10:11:50
Bijna goedkoper  ;)  Zat voor de katback met de onderdelen al aan de €350,-.....En toen moest het nog gelast worden. Aangezien er redelijk wat (vervelende...) bochten in zitten (lasbochten kosten ook gewoon €20,-) wilde ik daar niet aan beginnen.... Passend kopen is toch ook wel een luxe : was in een uurtje klaar  ;D
dat is toch het mooist om alles zelf te maken en te pas. De dubbele eindpijp heeft mij een dag gekost met bijelkaar gezocht rvs.

Ik wil proberen om straks een paar free flow dempers te maken maar geperforeert rvs buis is niet zo snel bij de ijzerboer te vinden.

MrCain

Citaat van: Jack v op 29-12-2012 10:20:45
Citaat van: MrCain op 29-12-2012 10:11:50
Bijna goedkoper  ;)  Zat voor de katback met de onderdelen al aan de €350,-.....En toen moest het nog gelast worden. Aangezien er redelijk wat (vervelende...) bochten in zitten (lasbochten kosten ook gewoon €20,-) wilde ik daar niet aan beginnen.... Passend kopen is toch ook wel een luxe : was in een uurtje klaar  ;D
dat is toch het mooist om alles zelf te maken en te pas. De dubbele eindpijp heeft mij een dag gekost met bijelkaar gezocht rvs.

Ik wil proberen om straks een paar free flow dempers te maken maar geperforeert rvs buis is niet zo snel bij de ijzerboer te vinden.

Is inderdaad wel erug leuk om alles zelf te maken! Dempers zelf maken is wel te doen => de geperforeerde pijp kan je gewoon bestellen, kost iets van €30,- per halve meter.

De keuze om een ferrita te kopen ipv alles zelf te maken was eigenlijk dat ik er niet veel tijd voor kan vrij maken en mijn maat (die alles last voor me) er niet mee wou belasten => ook hij zit met chronisch tijdgebrek  ;)

De voorpijp zag hij wel zitten en vond het ook wel een erug leuk projectje om te doen!
Volgende keer gaan we nieuwe headers maken voor zijn V8, dat gaat ook een heel gepuzzel worden met die bochtjes......

Jack v

gewoon zelf proberen om te tig lassen.
oefening baart kunst en het is leuk werk.

MrCain

Zooo, de eerste 100KM met de nieuwe puup en turbo zitter er op! En man, wat is het geluid verslavend geworden  ;D. Heb vandaag voor de eerste keer ff wat gas (durven te) geven en je voelt nu al dat de turbo meer por heeft (en de stekker van de TCV ligt er nu af dus draai op de "standaard" druk.....) AFR en druk lijken goed/perfect te zijn.

Ben nu echt super benieuwd wat deze gaat doen op de volle druk! Alleen jammer dat ik daar nog ff  op moet wachten... :eusa_wall:

Volgende week komt de dag der oordeels voor de racekat => APK keuring.... ook daar ben ik best wel benieuwd naar....

Afijn, ben benieuwd!

UserID6342

Ik/we zijn ook bezig om hier een compleet selfmade custom uitlaat onder de T-5 te hangen.  Als je een 100CPI ka er onder hebt hangen, rij deze dan eerst echt goed warm voordat je gaat keuren.  Wil er hier ook een 100 CPI onderzetten

MrCain

Citaat van: Dirk342 op 30-12-2012 17:29:47
Ik/we zijn ook bezig om hier een compleet selfmade custom uitlaat onder de T-5 te hangen.  Als je een 100CPI ka er onder hebt hangen, rij deze dan eerst echt goed warm voordat je gaat keuren.  Wil er hier ook een 100 CPI onderzetten

Zit inderdaad een 100CPI onder, dus zal hem lekker warm rijden! Dan maar hopen dat ik niet te lang moet wachten voor de APK.
Als het gelukt is laat ik het wel ff weten, maar heb er wel vertrouwen in : rijd op LPG3 en dan mag je ietsjes meer uitstoot hebben dan op benzine.

Het is een erug geduldig maar wel leuk werk om de voorpijp en uitlaat te maken! Vooral alles zelf doen/maken is gewoon gaaf!

MrCain

Nou....De baksteen is gisteren voor de APK geweest en met vlag en wimpel door de keuring  :eusa_dance:
Het warm rijden van de 100CPI racepoes heeft geholpen denk ik  ;D waren perfecte waardes :

Stationair op LPG : 0.20%
Op 3000 RPM op LPG : 0.15%

Zelfs nog "ff" 45min moeten wachten tot ik aan de beurt was!

Maar rest van de APK was perfect, mag wel met al het werk wat ik afgelopen jaar aan heb gehad.... :eusa_whistle: