kooptips V70N

Gestart door WG, 19-06-2011 21:14:10

Vorige topic - Volgende topic

WG

Ben aan het kijken voor een V70N T5. Wil natuurlijk graag weten wat ik eventueel ga kopen, dus ben op zoek naar tips waar ik op moet letten. Natuurlijk km-stand laten uitlezen, maar verder...? Dus als er hier mensen zijn met de ervaring cq expertise, dan hoor ik het graag.

rifwachter

Wat ook belangrijk is of het onderhoud goed is gedaan, is het boekje netjes afgestempeld ?

Wat is de km stand?

Linkje ?

succes met je keuze.

( ik kan alleen maar bevestigen dat een V70N T5 automaat een zeer fijne auto is om me te rijden )
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Bas850

Fijne auto, benzine lust hij ook maar dat weegt niet op tegen het genot.

Verder naar welk jaartal kijk je, de eerste hadden nog wel wat last met het gasklephuis, kijk even of deze is vervangen.
Verder is onderhoud zoals hierboven belangrijk.

Succes met je zoektocht
"to finish first, you first have to finish"

WG

Yep, ben in Duitsland aan het kijken: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bjp3soyxx3ve
Kijk naar handbak, heb ergens opgevangen dat automaat op de turbomotoren bij de V70N geen heel lang leven beschoren zou zijn. tip van het gasklephuis is iig al een goede.

marcelV70R

komen bij deze km stand wel kosten aan te komen
distributie moet bij 180dkm
hou daar rekening mee
ik zou zou persoonlijk voor een wat nieuwere versie gaan
2003>

Marcel

WG

Hmm, auto is verkocht kreeg ik nu te horen. Jammer, maar ik heb geduld.

Sbv

Citaat van: WG op 19-06-2011 23:01:01
Yep, ben in Duitsland aan het kijken: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bjp3soyxx3ve
Kijk naar handbak, heb ergens opgevangen dat automaat op de turbomotoren bij de V70N geen heel lang leven beschoren zou zijn. tip van het gasklephuis is iig al een goede.
Lijkt me niet van toepassing. Als dat echt zo was, dan zou Volvo ze ook niet verkopen lijkt me.
Welk type ging het dan om ?
De enige bak die zwak is is de 4-traps in de S80 T6

daytonawim

Was er niet iets met de eerste serie geartronnic bakken ?

@®-

Bij een V70N zijn er een aantal dingen die inderdaad wel eens stuk kunnen gaan:
-Magnetti Marrelli gasklep huis (ongeveer geleverd tot 2003, hierna werdt het een Bosch gasklep huis). Een Magnettie Marrelli gasklep huis gaat ongeveer 100.000 kilometer mee, daarna ben je weer aan de beurt voor een nieuwe. Je kan ook het gasklephuis laten reviseren bij AC tronics (dit heb ik zelf laten doen).
-Boardcomputer beeldscherm is een zwak punt.
-Wat de 850's en x70's hadden voor de verdamper hebben de S60's en V70N's voor de condensor.
-Portiersloten willen nog wel eens uit vallen, deze zijn door het CANbus systeem niet zomaar te wisselen.

Verder zijn het topauto's en ik heb nog geen dag spijt gehad dat ik mijn S60 gekocht heb. Wat betreft het sleutelen kan je bij een S60 of V70n niet zomaar alles lostrekken aan kabels, het kan zijn dat je daarna naar de dealer mag rijden om software te laden zodat dat component het weer gaat doen.

hvdmountain

Citaat van: @®- op 21-06-2011 11:56:01
Bij een V70N zijn er een aantal dingen die inderdaad wel eens stuk kunnen gaan:
-Magnetti Marrelli gasklep huis (ongeveer geleverd tot 2003, hierna werdt het een Bosch gasklep huis). Een Magnettie Marrelli gasklep huis gaat ongeveer 100.000 kilometer mee, daarna ben je weer aan de beurt voor een nieuwe. Je kan ook het gasklephuis laten reviseren bij AC tronics (dit heb ik zelf laten doen).
-Boardcomputer beeldscherm is een zwak punt.
-Wat de 850's en x70's hadden voor de verdamper hebben de S60's en V70N's voor de condensor.
-Portiersloten willen nog wel eens uit vallen, deze zijn door het CANbus systeem niet zomaar te wisselen.

Verder zijn het topauto's en ik heb nog geen dag spijt gehad dat ik mijn S60 gekocht heb. Wat betreft het sleutelen kan je bij een S60 of V70n niet zomaar alles lostrekken aan kabels, het kan zijn dat je daarna naar de dealer mag rijden om software te laden zodat dat component het weer gaat doen.
De mijne gaat inmiddels bijna 3 ton mee. ???

T5turbo

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.  8)

Mazzelaar!  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Snellebaksteen

Verder hebben ze net zulke kleine irritante dingetjes die een 850 ook heeft:
De handrem is net zo slecht/onbetrouwbaar/dom ontworpen als van een 850, zelfs de handrem van mijn 40 jaar oude Trabant doet het beter.
De rolhoes is ook niet van de kwaliteit die je zou mogen verwachten, ik heb bij 4 van de 11 auto's waar ik in proefgereden heb een kapotte hoes gezien.
De pookhoes slijt snel.

Verder zijn het heerlijke comfortabele wagens, ik mis alleen wel veel van de rijbeleving. Een 850 is veel leuker om te rijden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Vulk

En dat op een 850-forum. ;D

@®-

Citaat van: T5turbo op 21-06-2011 17:18:59
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.  8)

Mazzelaar!  ;D
Dan heb je echt een unieke, en inderdaad heel veel mazzel.

Citaat van: Snellebaksteen op 21-06-2011 21:16:42
Verder hebben ze net zulke kleine irritante dingetjes die een 850 ook heeft:
De handrem is net zo slecht/onbetrouwbaar/dom ontworpen als van een 850, zelfs de handrem van mijn 40 jaar oude Trabant doet het beter.
De rolhoes is ook niet van de kwaliteit die je zou mogen verwachten, ik heb bij 4 van de 11 auto's waar ik in proefgereden heb een kapotte hoes gezien.
De pookhoes slijt snel.

Verder zijn het heerlijke comfortabele wagens, ik mis alleen wel veel van de rijbeleving. Een 850 is veel leuker om te rijden.
De handrem is inderdaad een debiel ontwerp. Ik zet de S60 ook niet graag op de handrem want echt safe is die niet. En alles is vorig jaar vernieuwd.

De hoes van de pook heb ik geen problemen mee, ik heb een Space Ball  ;D

De rijbelevenis is inderdaad totaal anders. Ik heb de 850 nu 1,5 maand en ik heb nog maar 3 keer met de S60 gereden. De S60 is zo'n fijne betrouwbare reis auto. Als iemand tegen mijn zegt je moet morgen naar zuid Spanje, stap ik zonder twijfel in de S60.

Maar de 850 is zo leuk om mee te rijden, alles voel je, en alles is zo spartaans in vergelijking met de S60.

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 21-06-2011 21:16:42

Daarom ligt mijn N lager, hangt er een dikke uitlaat onder en speert-ie weg als het gaspedaal naar beneden gaat. Niks comfortabel, niks stil. Genieten in het kwadraat!!  :eusa_dance: :eusa_dance: