kooptips V70N

Gestart door WG, 19-06-2011 21:14:10

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Citaat van: V70R-obert op 19-07-2011 19:59:10
Puntje is wel dat de RTI het niet doet. In het scherm komt te staan dat het syeteem de DVD niet kan laden. Het zal wel met een vervuilde of defecte laser te maken hebben. Dit kan nog even duur worden schat ik.

Ga je even inlezen in het RTI-hoofdstuk op www.volvo-forum.nl
Daar is al heel veel over geschreven.

Sbv

Citaat van: V70R-obert op 19-07-2011 16:59:57
Kun je een D5 op dezelfde punten toetsen als een tdi? Morgen komen er mensen bij ons langs die interesse hebben in onze R. Ze hebben zelf een XC70 D5 uit 2004 met 320.000 km achter de kiezen. Ik heb eigenlijk wel zin in deze auto en schrik niet zo van de hoge km stand. Weet iemand waar ik extra op moet letten bij een D5? de distributie, waterpomp en spanrollen zijn voor 3 weken geleden al vervangen.
2004 is een facelift model, is het een MY05 of een MY04 ?Welke opties zitten er allemaal op de auto ?
320000 k is zeker niet de eindstand voor zo een auto, maar je kan redelijk wat pech hebben

DVD niet laden kan ook zijn dat er een copy DVD in zitten. Origineel zou normaliter gewoon moeten laden is mijn ervaring, ook een goed gebrande copy doet het overigens prima, maar wat gevoeliger

V70R-obert

Bedankt voor de tips. Op het volvoforum inmiddels alles over de rti storing gevonden. @Sbv: het moet volgens mij my 04 zijn, my 05 heeft toch de heldere koplampen en mooiere achterlichtunits? Deze heeft de oude lampen. Deze uitvoering is de premium line en mobility line met leer, xenon met sproeiers, rti, telefoon, standkachel, stabiliteitscontrol, inklapbare spiegels, stoelverwarming, traction control en electrisch verstelbare stoelen met geheugen. Volgens mij zit alles er op behalve een opendak.

Sbv

Zal wel prestige pakket zijn elec stoelbediening, standkachel leder etc.
Je kan een MY05 ook herkennen aan alu inleg(of hout) rond de radio.
Verder neem ik aan dat er chromen ranjes rond de tellers zitten en een klapsleutel, anders is het wel weer wat ouder.

Radio kan er nog 1 met cassete zijn, HU-603 of eventueel zelfs een HU-403. Als het enkel CD is dan heb je een HU-803

Is de complete historie bekend ?
Distributie dient iedere 160000 km gedaan te worden, je gaf aan 320000 km, dan zou de 2e wissel net gedaan moeten zijn of deze mag je nog laten doen.
Let op rare geluiden uit de aandrijflijn, lekkage bij voorste differentieel etc. Kijk maar even in topic van Taranis(Crossmeeuw)

ed

DVD laser kan inderdaad los worden vervangen, dat hoeft niet zo'n probleem te zijn. Ik meen dat je de leesunit ook kunt inruilen bij de dealer voor een nieuwe. Dat geld in elk geval wel voor de radio zelf.
Wat me nog te binnen schiet is het stuurhuis. Er zijn een behoorlijk aantal auto's die last hebben van een "zwalkend stuurhuis". Als je een bepaalde stuurstand hebt wil de auto uit ziczelf terug sturen. Je kunt dat merken door bij stilstand het stuur een kwart in te draaien, je voelt dan dat het stuur uit zichzelf heen en weer gaat zonder dat je zelf iets doet. Probeer dat dus even uit. Het is niet bij elke suturstand, dus even proberen.

Kijk heel erg goed waar de auto is onderhouden en waar dat is gedaan. Als er 3 ton lang niets anders is gedaan dan keurig de beurtjes weet ik zeker dat je een hele dure tijd tegemoet gaat. Na de 2 ton gaan een boel dingen stuk. Ik ben zelf ook aan de beurt:
koppeling+vliegwiel, intercooler, stuurhuis, draagarmen, condensor, motorsteunen...

Als de vorige eigenaar het allemaal maar een beetje heeft laten zitten ...nouja je begrijpt het denk ik wel. Het zijn erg dure auto's om te onderhouden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

De bus tussen de haakse overbrenging en de versnellingsbak kan je controleren of je de aandrijfas kan ronddraaien met de hand.   Zoniet en hij komt niet in de onderhoudshistorie  (lijkt me sterk met die km-stand) voor zou ik de bus preventief vervangen.  Het metaalslijpsel van een kapotte bus kan zowel je haakse overbrenging als je versnellingsbak kapot laten draaien in het slechtste geval...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

V70R-obert

Wederom bedankt. Het stuurhuis zal ik vanavond controleren en de AWD. Het is een Haldex systeem, ik verwacht hier geen problemen mee. Ik heb gevraagd alle rekeningen mee te nemen en als de auto heel mooi is wil ik hem alsnog laten keuren voordat we gaan ruilen. De beste mensen zijn al op leeftijd, wat zullen ze gillen als ze de R even doortrappen.

Quota

Citaat van: V70R-obert op 20-07-2011 12:16:52
Wederom bedankt. Het stuurhuis zal ik vanavond controleren en de AWD. Het is een Haldex systeem, ik verwacht hier geen problemen mee. Ik heb gevraagd alle rekeningen mee te nemen en als de auto heel mooi is wil ik hem alsnog laten keuren voordat we gaan ruilen. De beste mensen zijn al op leeftijd, wat zullen ze gillen als ze de R even doortrappen.

:eusa_think: :eusa_think:

Waarom zouden deze mensen uberhaupt een XC70 in willen ruilen op een V70R? Gaan ze minder km's maken ofzo?...

V70R-obert

Door pensioen gaan ze veel minder rijden is het verhaal. We gaan het meemaken vanavond. Je ziet snel of iemand zuinig op zijn auto is geweest, anders merk je het wel tijdens het rijden of de mensen een andere reden hebben de auto van de hand te doen.

Quota

Citaat van: V70R-obert op 20-07-2011 14:16:56
Door pensioen gaan ze veel minder rijden is het verhaal. We gaan het meemaken vanavond. Je ziet snel of iemand zuinig op zijn auto is geweest, anders merk je het wel tijdens het rijden of de mensen een andere reden hebben de auto van de hand te doen.

Dat snap ik, maar zou je dan niet veel liever een auto met minstens dezelfde instap willen hebben? Nu gaan ze van de meest comfortabele variant van een koets naar de meest "oncomfortabele" variant... Maar zoals je al zei, je zult het wel zien.

Sbv

Mijn ouders hebben een XC70 en die zie ik niet meer in een lagere auto stappen. Onlangs hebben ze een paar dagen mijn V70n geleend en dat was al erg laag. Mijn 850 hebben ze ook wel eens wat langer gehad en dat was toch nog wel wat lager voor ze.
Kijk gewoon eens wat het is vanavond. Je weet nu wat je hebt uiteindelijk

V70R-obert

Met dit vooruitziende blik heb ik de stoelen al hoger gezet van onze auto. Afgelopen week hebben ze in een S60 gereden en laten staan vanwege beperkte binnenruimte, niet vanwege lage instap ofzo. Het is wel grappig, 2 van die oude kruimels in een R, ik hoop dat wij later nog zo avontuurlijk zijn.

elianmars

Citaat van: V70R-obert op 20-07-2011 12:16:52
Het is een Haldex systeem, ik verwacht hier geen problemen mee.

Daar denken Thijs en Ronald inmiddels heel anders over. Het kan wel degelijk kapot, namelijk  :eusa_shifty:

rifwachter

En er zijn er genoeg die als AWD nieuw zijn geleverd, maar nu alleen met de aandrijving op de voorwielen rond rijden.   De rest is gewoon gedemonteerd..........
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elianmars

Citaat van: rifwachter op 20-07-2011 15:40:11
En er zijn er genoeg die als AWD nieuw zijn geleverd, maar nu alleen met de aandrijving op de voorwielen rond rijden.   De rest is gewoon gedemonteerd..........

Schijnt bij de N niet zomaar te kunnen, dacht ik.