HOWTO: Magneetkoppeling Airco afstellen

Gestart door Arius, 01-07-2011 22:55:27

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: racecontainer op 23-02-2015 00:16:43
Geachte mede Volvo knallers,

Mijn ECC systeem reageert soms zeer vreemd. Gaat vaak na het starten om de drie/vier minuten gewoon uit, meestal bij zeeeeer vochtig weer en reageert nergens meer op, ook de kachelstand geeft geen sjoegen, als alle knoppen die ermee te maken alle randen en standen worden bediend. Het gebeurt na een keer of drie/vier gestopt en weer gestart te zijn dat het ECC systeem zijn werk weer voor de gehele dag naar behoren uitvoert  :evil: :evil: :evil:
Er zijn ook momenten dat het ECC systeem/kachelbende helemaal niet werkt. Gevacumeerd/gevuld/ pomp afgesteld is gedaan.
Kan het kloppen dat de kachelmotor +/- 25 ampere trekt op volle belasting. (Kachelmotor los gemeten)

Graag van iemand een antwoord  ;D

Ik heb geen idee, codes uitgelezen ? Over welk bouwjaar hebben we het hier ?
Een ECC systeem heeft geen kachelweerstand.
25 Ampere is erg veel.

Arius

Citaat van: racecontainer op 23-02-2015 00:16:43
Geachte mede Volvo knallers,

Mijn ECC systeem reageert soms zeer vreemd. Gaat vaak na het starten om de drie/vier minuten gewoon uit, meestal bij zeeeeer vochtig weer en reageert nergens meer op, ook de kachelstand geeft geen sjoegen, als alle knoppen die ermee te maken alle randen en standen worden bediend. Het gebeurt na een keer of drie/vier gestopt en weer gestart te zijn dat het ECC systeem zijn werk weer voor de gehele dag naar behoren uitvoert  :evil: :evil: :evil:
Er zijn ook momenten dat het ECC systeem/kachelbende helemaal niet werkt. Gevacumeerd/gevuld/ pomp afgesteld is gedaan.
Kan het kloppen dat de kachelmotor +/- 25 ampere trekt op volle belasting. (Kachelmotor los gemeten)

Graag van iemand een antwoord  ;D

ik denk dat je hier beter even een apart topic voor kan openen, heeft niet echt te maken met het opfrissen van je airco pomp

Skyman

Naar aanleiding van mijn niet werken van mijn A/C deze hele topic doorgelezen en zie steeds adviezen ivm de te gebruiken boutjes om de koppeling er af te trekken/duwen. Metaalsterkte 8.8 wordt afgeraden, heeft iemand een idee of RVS voldoende is ivm het hardere staal? Ik hoor hier niemand over. Deze boutjes zijn makkelijker aan te komen.

Na deze hele uitleg over de speling te minderen ga ik zelf ook maar eens aan de slag. Ben benieuwd of hij dan wel inkomt wat hij nu niet doet.
Heb een speling van 1 mm, wel een hoop druk op het systeem en de dashlampjes doen het normaal maar geen actie op de pomp/koppeling en dus geen koeling.

Terug naar de RVS-boutjes, heeft iemand ervaring?

volvobug

Citaat van: Skyman op 07-06-2015 14:07:48
Naar aanleiding van mijn niet werken van mijn A/C deze hele topic doorgelezen en zie steeds adviezen ivm de te gebruiken boutjes om de koppeling er af te trekken/duwen. Metaalsterkte 8.8 wordt afgeraden, heeft iemand een idee of RVS voldoende is ivm het hardere staal? Ik hoor hier niemand over. Deze boutjes zijn makkelijker aan te komen.

Na deze hele uitleg over de speling te minderen ga ik zelf ook maar eens aan de slag. Ben benieuwd of hij dan wel inkomt wat hij nu niet doet.
Heb een speling van 1 mm, wel een hoop druk op het systeem en de dashlampjes doen het normaal maar geen actie op de pomp/koppeling en dus geen koeling.

Terug naar de RVS-boutjes, heeft iemand ervaring?

Sterkte 8.8 is prima, je moet niet lager gebruiken. Ik heb zelf de laatste keren RVS boutjes gebruikt idd.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

gewone 8.8 is meer dan genoeg, gewoon het geheel niet scheef trekken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Prindle

wat een respect voor de mensen die dat 'eventjes doen' zeg! ik heb er de hele dag aan gezeten, 3x m'n polsen gebroken om er bij te kunnen en de héle buurt bij elkaar gegodfert...maar  uiteindelijk is het me nog niet gelukt... Volgend weekend nog maar eens. iemand andere tips om die schroefjes er in te krijgen zonder de helft van je dikke vingers te moeten snijden?
na een pracht van een 850 GLT 2.5 20 V , nu een V70R classic handgeschakeld, S60R inlaatstuk mét RIP kit, 19" R wielen LPG en -als het goed is - +280pk, 3" rvs downpipe met racekat en Remus uitlaat

RoelNL

Wat voor spul heb je gebruikt om het los te halen?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

centrale boutje wel losgehaald dan ? Indien nee dan hebben die andere 3 geen zin.

Prindle

:-) dat snap ik allemaal wel van die boutjes en centrale as enzo, ik krijg met die 'dikke vingerts' van me écht met geen mogelijkheid die 3 boutjes geplaatst. Eronder gelegen , ernaast met met hoofd om te kunnen kijken, van boven af ... Waanzinnig werd ik ervan!

en iedere tang is of te kort of niet de juiste hoek. Ook met de 'open ring' dingetjes geprobeerd om die tussen de rubber 'zitting' te krijgen als je die iets tegen de pomp aan drukt, maar ook geen succes. ( en gelukkig is 't geen Opel zodat je wel wat speling hebt ;-)  -

met een keurig (en kwalitatief ) ringsleuteltje 10 kon ik er nét bij, dat zou nog wel gelukt zijn, maar die 25 mm boutjes M5 : no go !

maar we geven niet op ; next weekend , next try :-)
't moet en zal gaan werken ;-)

maar alvast bedankt voor jullie steun!
na een pracht van een 850 GLT 2.5 20 V , nu een V70R classic handgeschakeld, S60R inlaatstuk mét RIP kit, 19" R wielen LPG en -als het goed is - +280pk, 3" rvs downpipe met racekat en Remus uitlaat

leons850

Subframe iets laten zakken met blok en al, dan kun je er net wat fijner bij. Deden ze bij Carcool op de aircomeeting ook zo, ging een stuk sneller dan het geklooi wat we toen met mijn auto hebben gedaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Citaat van: leons850 op 15-06-2015 10:42:42
Subframe iets laten zakken met blok en al, dan kun je er net wat fijner bij. Deden ze bij Carcool op de aircomeeting ook zo, ging een stuk sneller dan het geklooi wat we toen met mijn auto hebben gedaan.

Voor en achter bout aan de bijrijders kant los of wat deden ze daar?

leons850

Citaat van: V70geRwin op 15-06-2015 11:27:12

Volgens mij inderdaad voor en achter bij rijders kant, maar bout er nog wel een stuk in laten zitten natuurlijk.
Eigenlijk precies tot hij onder de rand van de kuip uit komt en dan konden zij met een speciale tool en en een luchttol hem er in een paar sec af halen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Citaat van: leons850 op 15-06-2015 11:31:39
Citaat van: V70geRwin op 15-06-2015 11:27:12

Volgens mij inderdaad voor en achter bij rijders kant, maar bout er nog wel een stuk in laten zitten natuurlijk.
Eigenlijk precies tot hij onder de rand van de kuip uit komt en dan konden zij met een speciale tool en en een luchttol hem er in een paar sec af halen.

Goede tip, heb de boutjes al gekocht maar zat zo even te kijken en het is met subframe vast wel erg freubelen, niks voor mij...
Zaterdag maar ff de brug op ermee.

Sbv

brug geeft je niet veel meer ruimte.

Wiel RV eraf en dan plasic wielkuip wat opzij zodat je daar met een arm door kan
Ringratel is je grote vriend in ieder geval

Prindle

kijk ! daar hebben we wat aan :-)  Goed idee, lijkt me . Mijn dank is groot;-) ( ook namens mijn vrouw, die houdt niet van korstige klauwen aan haar lijf !;-)