Te Koop: Project S70RX :-)

Gestart door -D©©©L-, 02-07-2011 23:05:28

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Opzetstuk voor op de injectors als ik dat goed zie.

JeffreyC

Het ziet er inderdaad uit als koppelstukken/verloopstukken, waar de benzine injector in gemonteerd word??
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

razorx

BenC70ES

Dat is inderdaad een mooie manier zo  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Thys

Ziet er netjes uit Marco. Zitten de gasinjectoren/kleppen nu in dat alu verdeelblok? Krijg je door het relatief lange traject tussen injector en inlaat geen problemen met je inspuittiming?

-D©©©L-

Citaat van: Thys op 17-10-2012 22:48:21
Ziet er netjes uit Marco. Zitten de gasinjectoren/kleppen nu in dat alu verdeelblok? Krijg je door het relatief lange traject tussen injector en inlaat geen problemen met je inspuittiming?

Injectoren zitten inderdaad in het alu blok geklemt.  Timing verschillen zijn in de software weg te werken, doordat de inspuit druk een krappe 2 bar boven de spruitstuk druk  ligt en deze druk (samen met de temperatuur) ook nog eens exact gemeten wordt kan er erg nauwkeurig geregeld worden.
Het gebrek aan compensatie voor druk en temperatuur was "vroeger" 1 van de grootste problemen van dampgas injectie icm hoog vermogen turbo motoren.

-D©©©L-

Elke x70 rijder kent het hoofdzekeringen kastje tegen de linker veerpoot wel, hier van dichtbij:

(klik voor hi-res)

En van dichterbij, ik wil alle x70 rijders even met de neus op de feiten drukken. Dit is dus aansluiting welke in een goed beschermende behuizing zit...

(klik voor hi-res en schrik...)

Dit is de hoofdaansluiting van de hoofdzekeringenkast naar de accu. -alle- verbruikers buiten de startmotor zitten hierachter.
Niet raar dat een enkele x70 "spontaan" afbrand. beware !  :eusa_naughty:

elianmars

UserID6342

Volvo en der kabeltjes hè...  Zeer slechte combinatie...  Helaas :(

Ewout Schalkwijk

Als het nou een Franse of Italiaanse auto was...  :o

Als ik weer thuis ben ga ik gelijk eens kijken.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Zo dan. Dat is best wel een aandachtspuntje!

Zou niet moeten kunnen dit.

snix

Citaat van: Dirk342 op 23-10-2012 05:19:32
Volvo en der kabeltjes hè...  Zeer slechte combinatie...  Helaas :(

Die overbrenging van de kabel naar de las geeft ook problemen. Die is zwaar onderbemeten waardoor er wrijving (weerstand) ontstaat en de boel heet wordt. Daardoor gaat het misschien ook harder oxideren. Ik neem mijn vuurkorf maar even als voorbeeld. Dan snapt iedereen hoop ik wel wat ik bedoel.

Waar het precies begint laat ik maar even in het midden. (oxidatie of slechte overbrenging) het valt me nu wel op dat het bij volvo te vaak zo is dat het bij een dusdanige overbrenging mis gaat....

Hoe ziet het er nu uit marco ?

KIM

Citaat van: Chris op 23-10-2012 14:50:26

Het is wel een auto van 13 jaar oud. Wat verwacht je dan?
Ik praat het niet goed, maar ik gok dat je dit bij andere merken ook nog wel eens tegen zou kunnen komen. Naar mijn idee is dit alleen te verhelpen door gebruik te maken van koperen klemmen. M.i. is dit elektrolytische roestvorming.

Dessalniettemin een redelijke wake-up call zou ik zo zeggen...

Chris

Citaat van: KIM op 23-10-2012 15:15:05
Citaat van: Chris op 23-10-2012 14:50:26

Het is wel een auto van 13 jaar oud. Wat verwacht je dan?Ik praat het niet goed, maar ik gok dat je dit bij andere merken ook nog wel eens tegen zou kunnen komen. Naar mijn idee is dit alleen te verhelpen door gebruik te maken van koperen klemmen. M.i. is dit elektrolytische roestvorming.

Dessalniettemin een redelijke wake-up call zou ik zo zeggen...

Daar heb je gelijk in. Maar de vraag is of dit met ouderdom te maken heeft of, zoals Misha zegt, met een onderbemeten aansluiting. Nou ben ik geen electricien, maar het lijkt me niet alleen met ouderdom te maken te hebben.

Misschien redeneer ik te simpel hoor, maar een goede verbinding die niet te heet wordt voorkomt het smelten van het omhulsel. Kans op oxidatie is daardoor aanzienlijk minder. Als het tenminste daarmee begint en niet met oxidatie in welke vorm dan ook (waaronder wat jij aangeeft).

V70geRwin

Geldt it ook voor de 850's of is dit een van de vele verbeteringen  ;)