Te Koop: Project S70RX :-)

Gestart door -D©©©L-, 02-07-2011 23:05:28

Vorige topic - Volgende topic

verron

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

henry classic v70

...dat zal niet zo blijven denk ik ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Tja, de mensen die weten hoe ik een auto aanpak, zal niet verbazen dat er weer gestart wordt met een serieuze schoonmaak ronde.  :)
Deze auto heeft/had een hondengeur en soms een rokers vleugje. Een deel daarvan zit met name in de vloerbedekking en hemelbekleding, mijn ervaring is dat de meeste geur in de neergeslagen stof en vettigheid -achter- de bekleding zit.  

Hier een deel van de hoedenplank schoon, links op de foto zoals ik het aantrof op alle plaatwerk achterin. Een dikke laag kleverig stof met hondeharen:

(klik voor hi-res)

Het begint weer ergens op de lijken, daar achterin. Hele kofferbak uitgesopt, inclusief de binnenzijde van de spatborden :

(klik voor hi-res)

binnenzijde kofferdeksel en portieren is de volgende stap.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

pwassink

T was ook wel nodig, mens wat een laag zat er alleen al onder die hoedenplank ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

maruska

overigens sjappoo voor ons online archief Erik_M ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

-D©©©L-

D'r zijn een tweetal dozen vol met allemaal stukjes LPG installatie binnengekomen...

(klik voor hi-res)

Douwe

Met handleiding hoop ik, anders word het puzzelen  ;)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Robster480

Lekker bezig met cleanen Marco! Onder die hoedenplank was het een serieuze bende dus!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

MarcoV

:eusa_shifty: wat een rotzooi zeg, mooi dat je het weer grondig aanpakt!
Succes met dit nieuwe project weer,

MarcoV

-D©©©L-

Ja, dank je.  Ik denk dat er nog wel meer van deze schoonmaak plaatjes gaan volgen. Elk stukje bekleding moet eruit om schoon gemaakt te worden, dus ook vloer bekleding en hemeltje.

Gisteren nog even bezig geweest met de eerste aanzet van de LPG installatie installatie:

(klik voor hi-res)

KIM

Maakt de LPG installatie ook deel uit van je experimenten?
Want wat kun je experimenteren wanneer je uiteindelijke motor een heel andere gaat worden?

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 12-10-2012 07:55:53
Maakt de LPG installatie ook deel uit van je experimenten?
Want wat kun je experimenteren wanneer je uiteindelijke motor een heel andere gaat worden?

Eerst G3 met deze motor.  Dan kan alles er weer uit...  ;D

-D©©©L-

Vandaag een beetje in de motorruimte aan het fröbelen geweest:

(klik voor hi-res)

en nog een leuk verhaaltje...

Stel, je hebt een tellerklok waarvan -alle- lampjes van de schaalverlichting defect zijn. Wat doe je dan ?

Je koopt lampjes en rijd naar een garage waar je, net als thuis, geen plek binnen hebt. Het is maar 80 km, maar ach... de koffie is goed.
Je grapt een beetje "ja, eerst alle lampjesnieuw kopen en naar zwolle rijden. Niet eerst thuis kijken of er een zekering stuk is"
Je haalt de tellerklok eruit en stopt er allemaal nieuwe lampjes in.
Je hebt nog steeds geen tellerklok verlichting
Je wordt gevraagd of het ding ook een dimmer heeft, gaat kijken en.... nee, geen dimmer.
Je haalt de tellerklok er weer uit en gaat kijken of er een zekering stuk is.
Je gaat de tellerklok doormeten met een doormeet pieper, die piept bij alles <200 ohm
Je denkt dat er sluiting tussen plus en min zit.. (een dozijn koude lampjes parallel geleiden best goed...)
Je krijgt een opmerking dat er een dimmer in de tellerklok zelf zit...
Je loopt naar buiten sluit de tellerklok aan, draait de dimmer omhoog... yes, licht !
Je loopt naar binnen en op de vraag " en ?... " zeg je:  Ja, zekering stuk...  ;D

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software