Te Koop: Project S70RX :-)

Gestart door -D©©©L-, 02-07-2011 23:05:28

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Echt mooi project  Marco! Zal denk ik wel verschil maken met het koelend vermogen van de aluminium radiateur!
Plaats van de intercooler is een stuk beter dan origineel! Heeft deze nu ook een groter volume dan bv een aluminium 50mm "stock model" intercooler? Of zou je nu, omdat hij in mijn mening beter gaat koelen op deze plaats, met kleiner kunnen?

Wederom: echt een gaaf project aan het worden!! en zeer benieuwd naar het resultaat!!
Vooral zo door gaan  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

-D©©©L-

Ja, deze intercooler heeft meer inhoud dan een 50mm model op de standaard inbouwplaats. Maar wat veel belangrijker is; een heel veel betere flow. Lees: veel minder tegendruk.
Omdat ik vanmiddag niet veel te doen had en ik niet echt een mens ben dat graag stilzit in de zon, was ik nog even in de werkplaats.
Even de boel passen, met bumper en al ervoor, kijken of het allemaal past.  Kent u dat ? Van die "oh-sjips" momentjes...  ;D

Er is spraken van enige interferentie tussen twee onderdelen die dezelfde ruimte ten opzichte van de carrosserie willen bezetten.  wablief ?
nou... dat past dus niet.  :eusa_wall:

Terug naar de tekentafel...

-D©©©L-

Goed... stalen strip mark 2.  Ook dit begon als een roestige lengte van 6 meter ergens in een verborgen hoek.
Iets dikker maar wel smaller. Moet passen tussen condensor en wissermotor, ik ga er dus "achterlangs".
ter plaatse van de montagepunten van de FMIC komen nog twee korte stripjes. En onderin vastzetten om scheefhangen te voorkomen.

Hier de eerste vroege "beta" versie van de beugel waar ie aan moet gaan hangen. :

Thys

Ik benijd je niet, maar bewonder het des te meer :D

Ga je voldoende 'flex' in het koelerpakket houden om schade door trillingen te voorkopen?

UserID6342

-D©©©L-

Citaat van: Thys op 07-07-2013 22:44:24
Ik benijd je niet, maar bewonder het des te meer :D

Ga je voldoende 'flex' in het koelerpakket houden om schade door trillingen te voorkopen?

Ja, zeker. Ik zal nog een detail opname van de zelfgemaakte radiateursteunen maken.
Vandaag heel even bezig geweest met de tweede versie van het FMIC ophang beugeltje...

en... als altijd zijn de foto's aanklikbaar voor een hoge resolutie zodat alle detail te zien zijn. Dit geldt ook voor voorgaande foto's in deze blog.

konniekip

*konniekip zet het muziekje van the a-team op*

de geneRaal

Citaat van: konniekip op 11-07-2013 23:05:55

Nu nog veel goud om je nek en vingers en knutselen maar   ;D
Blackstone under construction

-D©©©L-

Citaat van: de geneRaal op 12-07-2013 07:09:53
Citaat van: konniekip op 11-07-2013 23:05:55

Nu nog veel goud om je nek en vingers en knutselen maar   ;D

"jij hebt toch overal foto's van?" .... ehm, ja...  :eusa_shifty:

de geneRaal

Blackstone under construction

viking_in_shorts

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 11-07-2013 23:03:44
....Ik zal nog een detail opname van de zelfgemaakte radiateursteunen maken.
...

Links de losse delen, rechts samengesteld. :

(klik voor hi-res)

Gemonteerd bovenaanzicht:

(klik voor hi-res)

gemonteerd onderaanzicht:

(klik voor hi-res)

Ondanks het veel dichter naar het subframe toe halen en flink laten zakken van de koelers is er voldoende ruimte tot het subframe:

(klik voor hi-res)

pwassink

Gaaf,

EM flexende houders ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MrCain

:eusa_clap: :eusa_clap:

macgyver op z'n prof's!!! Goed bezig zo!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

-D©©©L-

Tot zover de koelers, nou eerst wachten op een nieuwe kunststof voorbalk.

(klik voor hi-res)