Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Haha arjen, dat hEb ik nu gelukkig door :)

Zaterdag ochtend was geen succes, de 850 wilde niet starten.
Na een flinke zoektocht uitgekomen bij de brandstofpomp, die floot niet bij contact aan.

De pomp gedemonteerd, en daar kwam ik het volgende tegen:

Juist... Gelukkig geen plek met enig risico oid...
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

darius

No show, only go.

maruska

Dat is toch heel normaal voor een auto van 15+ jaar waar alleen echte monteurs hebben gewerkt  :eusa_wall: :eusa_liar:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Zodan, mijn eerste aankoop voor de 850 was het beruchte km teller tandwieltje. Uiteraard heeft deze 4 maanden op de plank gelegen, totdat ik afgelopen weekend maar zin had om te gaan monteren.

Ik had ook een ander dashboard gekocht, 1 zonder airbag want die vind ik nou eenmaal een stuk mooier. Operatie teller koste wat moeite, vooral het verstellen van de km stand (378k):

Direct ook alle 8 de lampjes vernieuwd, 1tje was stuk de rest bewaard als reserve.
Hierna heb ik geprobeerd het andere dashboard te plaatsen. Alles lijkt het zelfde(montagepunten, vorm, etc) maar toch wil hij niet passen en " er in klikken ". Uit armoe diegene met airbag maar weer gemonteerd dus.

Daarnaast de sproeier van een x70 gekocht voor de ruitenwissers. Hoe krijg ik mijn huidige echter in hemelsnaam los.. Zal wel harder moeten duwen/wrikken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjen850

Ik weet niet of het dash zo 1 op 1 past, dash kastje met airbag is iig wel anders :eusa_think:
Pootjes indrukken en dan naar boven uitdrukken, bij mijn eigen R beschadigde ik de lak toen ik ze er voor het eerst uitwipte :'( Gelukkig was dat voor de spuitbeurt ;D)

Martijn_B

Pootjes, welke pootjes? :D

Zo zie je maar, klussen in het donker sucks! Morgen maar eens goed proberen :)

Dit weekend overigens aan de slag met de klepsteelrubbers. Ben benieuwd, hopelijk is het olieverbruik hierna weg!

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 06-12-2011 23:11:31
Pootjes, welke pootjes? :D

Zo zie je maar, klussen in het donker sucks! Morgen maar eens goed proberen :)

Dit weekend overigens aan de slag met de klepsteelrubbers. Ben benieuwd, hopelijk is het olieverbruik hierna weg!

Motorkap open, en dan vanaf onderzijde tegen de sproeiers aan kijken, zie je 2 pootjes(vergrendelingen) indrukken, en dan druk je ze zo omhoog.
Ben benieuwd, maak er maar een uitgebreid verslag van(klepsteel rubbers dan he)

Boeijke

Volgens mij gaat het alleen om het bovendek.  ;)

arjen850

Citaat van: Boeijke op 06-12-2011 23:58:45
Volgens mij gaat het alleen om het bovendek.  ;)

Had dat vermoeden al een beetje ja ;D

Martijn_B

maruska

nieuwe kerstboom reserve lampjes ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Ja van Bosch, groen en kan 440cc champagne doorheen ;-)

R o b

Goede investering Martijn! Waar heb je ze vandaag?

Martijn_B

Ja R O B, doe liever alles gelijk goed vandaar deze aanschaf.

Ik heb ze bij www.fiveomotorsports.com vandaan, zeer behulpzaam en supersnelle shipping (3 dagen van LA naar NL, 6 dagen bij de douane..)

Martijn_B

morgen starten met de klepsteelrubbers!!

Moet ik ze nog inrijden oid?