Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

als je het special nokkenas tool er op gehad hebt moet het goed staan, nokkenaswielen staan ook in de keepjes op het dekseltje?

Als je nokkenas niet goed staat gaat ie heel rommelig lopen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Martijn_B

Ja die heb ik erop gehad Arjen, alleen stomme is dat we niet hebben gekeken hoe ze stonden toen we ze eraf hebben gehaald. (..)

Op de nokkenaswielen zelf staat geen markering zover ik heb gezien, bedoel je dat en hoe ziet het er uit? Deze moet gelijk staan met de keepjes op het dekseltje bedoel je? Ik heb de T5 nokkenassen verwisseld met GLT nokkenassen namelijk, dus de wielen zijn eraf geweest. En oja, het is cylinder 5 die niet meeloopt.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

De krukas markering is toch wel duidelijk te zien. Verder moet je eigenlijk speciaal gereedschap gebruiken voor de nokkenassen. Dan de boutjes van de nokkeas tandwielen los. Vastzetten op juiste spanning vd riem. dan de boutjes vastzetten van de tandwielen....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Martijn_B

Welk speciaal gereedschap? Blokkering aan de achterkant + diegene die je kleppendeksel geleidelijk vastzet met 2 grote vleugelmoeren?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Jeroentjuh

Citaat van: Martijn_B op 12-12-2011 13:37:42
Welk speciaal gereedschap? Blokkering aan de achterkant + diegene die je kleppendeksel geleidelijk vastzet met 2 grote vleugelmoeren?

Deze.....

en idd zo monteren zoals Mitchelli ook zegt....

mitchelli

En die 999 5451 is dus om de krukas precies optijd te zetten. Daarna dus ditri riem eromheen,dan de boutjes los van de 2 nokkeastandwielen,dan de riem spannen,dan de boutjes vastzetten.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

UserID6342

@ Mitchelli of Jeroentjuh, waar zet je die volvo 999 5451 dan op / in / tussen ?  Hij blokkeert de krukas, dat is me wel duidelijk maar waar dan ?

Jeroentjuh

UserID6342

Je gaat me toch niet vertellen dat de starter er dan af moet he ?  Heb je toevallig daar een fotootje van, want ik kan me echt geen voorstelling er van maken helaas.

thuur

Martijn_B

koud gestart en toen liep hij 20 seconden goed, daarna liep hij weer op 4 cyl. Nokkenas sensor schoongemaakt.

Nu hij warm is loopt hij continue Slecht. Hmm

razorx

Het lijkt bijna alsof hij in open lus mode (bij het starten) goed loopt.
En als de ecu aan de hand van de diverse sensoren echt gaat regelen het mis gaat.

maruska

wellicht handig om een ongechipte ecu even te proberen ? Of anders een wat minder extreem gechipte ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Jeroentjuh

Martijn_B

Cylinder 5 doet niet mee. Ecu lijkt me sterk, heb ik nu sowieso niet hier bij me in nieuw vennep.

Foutcodes ga ik nu uitlezen