Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Blok ziet er weer uit als nieuw! En die hand ziet er erg bekend uit die de wiseco zuiger vasthoud  ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

The Volvoboy

Echt heel gaaf Martijn! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

MarcoV

Prachtig gedaan  :eusa_clap:

MarcoV

R o b

Citaat van: )()()sT op 28-10-2013 02:27:34
Dat ziet er echt weer puik uit! Jammer dat je van al dat werk zo weinig ziet straks :D

Motorkapje keertje open doen barbapappa!  ;D

Bostel

Nice work, ga je er volgend jaar trouwens nog de nurburgring mee op? Want ik heb je daar dit jaar of vorig jaar eens zien rijden dacht ik...
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

V70geRwin

Prachtig om te volgen!

StefanCJ

Bouke

Ziet er veel gezonder uit dan je oude blok haha. Mooi werk Martijn, echt mooi om te zien

JuT5R

Mooi project :) Zal hem in de gaten houden!

Martijn_B

Vanwege het slechte weer ga ik een dagje later naar kantoor, en heb dus vandaag nog e.e.a. kunnen doen.
Ik wacht nog op mijn injectoren en leidingwerk van de GTX uit de USA en op mijn TurboTuner uit de UK. Bij de TT wordt de TRACE functie gerepareerd zodat ik tijdens het rijden kan zien naar welke cellen de ECU kijkt. Mocht alles binnen zijn dan begin ik toch wel een beetje te hopen om a.s. weekend te kunnen starten....

Carterventilatiesysteem gemonteerd. Deze is 4.000 km oud dus heb ik alleen gereinigd:

Alle studs schoongemaakt en gemonteerd, nieuwe uitlaatspruitstuk pakking:

De waterbuis gemonteerd, nieuwe O-ring bij de waterpomp en nieuwe pakking op de kop:

Spruitstuk monteren, alle moeren vast op 25nm:

De GTX3071 gemonteerd en het uitlaathuis, inlaathuis en CHRA op de juiste posititie gezet door alle boutjes te lossen.

En afscheid genomen... tot donderdag!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Gijs87

Vet zeg! Heel goed bezig Martijn! Respect voor al je werk! Dat wagentje krijg zoveel liefde!
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Piet

Citaat van: Martijn_B op 28-10-2013 22:42:46
Vanwege het slechte weer ga ik een dagje later naar kantoor, en heb dus vandaag nog e.e.a. kunnen doen.
Ik wacht nog op mijn injectoren en leidingwerk van de GTX uit de USA en op mijn TurboTuner uit de UK. Bij de TT wordt de TRACE functie gerepareerd zodat ik tijdens het rijden kan zien naar welke cellen de ECU kijkt. Mocht alles binnen zijn dan begin ik toch wel een beetje te hopen om a.s. weekend te kunnen starten....

Ik hoop dat onze TT's voor het weekend weer terug zijn uit de UK...

Rense850T5

Geweldig Martijn!

Ik hoop ook dat je um optijd terug hebt.
Anders hb ik er altijd nog 1 die redelijk op ons systeem is afgesteld ;D
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Martijn_B

@Piet: Dan mag je er wel achteraan gaan... ik heb hem zojuist nog gemaild.

Nog wat rand delen binnen gekregen uit Zweden:

Ik ben benieuwd hoe de draagarm bussen zich gaan gedragen, en of je dit echt gaat merken tijden het rijden. Ook benieuwd hoe (onge)makkelijk ze erin te persen zijn. Verder is er nog een set nylon schakelstangbussen onderweg. De oude versnellingsbaksteun is echt zo gaar als een koffiemolen...dus daar verwacht ik wel verbetering in qua gas/wissel reactie.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Jan_B

Heej Martijn wat een gave kleur lijkt op polar blauw ;D

Zeg, als je het blok hebt ingebouwd dan ga je het toch niet zomaar starten he! Ik neem aan dat de mannen die regelmatig gereageerd hebben op deze post het willen meevieren! Met andere woorden wanneer is het officiĆ«le moment van starten en wie komen er?  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance: :o :)