Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Ik val in herhaling, maar zeg het toch: Nu eens een poosje onbezorgd genieten! 8)

MrCain

Goed om te zien dat je Volvo weer "up and running" is Martijn :eusa_clap: :eusa_dance:

Mooi dat de motor nu ook weer goed loopt! Is wel beter voor de gemoedsrust ;) Gaat gewoon helemaal goed komen = heb daar gewoon nog steeds het volle vertrouwen in!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

maartendeb

Meeen, die werkhandschoenen waren vast overbodig zo schoon als alles nog is. Tijd om te vlammen nu, hopelijk krijg je er daarmee snel weer schik in! :)

MarkJJR

Goed om te zien dat ie t weer naar behoren doet! Wordt zo langzamerhand eens tijd om een testritje te maken :)

Martijn_B

Vanochtend auto proberen te starten.. maar meer dan *klik* gebeurde er niet. Dit heeft zich al eerder voorgedaan, 2 keer oid.

De accu, een XC90 800 ampere, was compleet leeg. Had hem vorig weekend al bij Mitchell laten testen met het Volvo test apparaat, accu nog 78% maar voor maar 20% geladen. Ondanks dat ik vorige week een stuk heb gereden was hij nu weer leeg, dus bang voor een kapotte dynamo.

Even met de multimeter een testje uitgevoerd. Dit is de spanning na 2 uurtjes aan de acculader:


En nu met lopende motor:


Lijkt dus dat de dynamo het nog prima doet. Hierna nog even een lampje tussen de plus kabel en plus pool van de accu gezet. Ski-luik open en de auto op slot gedraaid. Lampje bleef netjes uit, ga dus ook niet uit van lekstroom.

Enige wat ik me nu kan bedenken is dat de 800 ah accu gewoon erg groot is voor mijn dynamo om volledig te laden. Ik rij de laatste maanden erg weinig, zo'n 300 km per maand en doe dat in ritjes van variƫrend 10 tot 30 kilometer. Er ligt nu een nieuwe Volvo accu klaar van 520 ah, kijken of dit beter gaat.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

#3215
Accu goed op laden duurt wel 14/17 uur en moet eerst af laden/ontladen en dan weer op laden.

Hoe zat dat ook al weer?

Groet.

Edit; hier denk ik goede info over het laden van,.http://www.mototronix.nl/accus-en-laders.html
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Arjanestate

Kofferbakverlichting of dasboardkastverlichting blijft niet stiekem branden? Ik heb wel eens gehad met het dashboardkastje.
854 T-5 ROOD 1994

V70geRwin

Citaat van: Arjanestate op 06-03-2014 20:42:22
Kofferbakverlichting of dasboardkastverlichting blijft niet stiekem branden? Ik heb wel eens gehad met het dashboardkastje.

Bij mij waren het de rode lampjes in de deuren die bleven branden.
Heb je al gekeken hoe hoog je ruststroom is als alles uit staat?

CeesvanGils

Het is heel erg slecht om een lood accu te ontladen. Een gel accu Martijn zal bij jou beter volstaan. Gewoon een yellow top accu van optima kopen en de zorgen zijn voorbij.

Deze zijn lichter dan de normale loodaccus en hebben als voordeel dat ze geen vloeistof bevatten en dus veel aankunnen en niet gaan lekken. Daarom worden ze ook in de race gebruikt. En deze accu's kunnen dus wel tegen ontlading.
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.

Martijn_B



Zal eerst eens kijken hoe deze het volhoudt. Scheelt iig weer een paar kg ;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

innocenti

He Martijn
staar je niet blind op een multimeter. Ik heb in mijn 850 mn spanningsregelaar kapot gehad. Dezelfde test gedaan als jij met dezelfde uitslag. Maar je meet alleen spanning en voor het opladen heb je spanning en stroom (Ampere) nodig. Een spanningsregelaar kan kapot gaan en geen laadstroom meer afgeven terwijl de laadspanning nog wel 13,8V geeft.

Ter info.

Martijn_B

Bedankt voor deze zinvolle toevoeging! Kan ik stroom ook meten? Ik heb weinig kaas van electronica gegeten..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

innocenti

Ik weet niet zo 123 hoe je dat ik een auto moet doen. Mijne hebben ze bij een revisiebedrijf gecontroleerd omdat ik het graag wilde weten. Voor normaal stroom meten heb je een speciale tang nodig. Stroom meet je in serie, spanning meet je paralel.

Emiel

Stroomtangen zijn vaak niet nauwkeurig genoeg. Simpele dingen als TL verlichting storen al bij die dingen. Ik heb een dure multimeter met beide functies maar gebruik de tang nooit.

Multimeter in 10A mode zetten. Liefs met krokodillenbekjes op de accupool en minkabel zetten (plus kan ook maar minkabel is vaak makkelijker). Kleine verbruiker aanzetten en kijken of je plus en min goed hebt aangesloten (dus - voor de cijfers met een verbruiker aan). Je kunt de auto nu gewoon op slot zetten en kijken waar je een verbruiker hebt zitten. De stroom gaat nu wel door de multimeter dus maak het niet te gek met verbruikers.

scania164

Stroom altijd in de kabel meten.
Dus in serie..

Mvg chris