Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mitchelli


CiteerHierna nog even een lampje tussen de plus kabel en plus pool van de accu gezet. Ski-luik open en de auto op slot gedraaid. Lampje bleef netjes uit, ga dus ook niet uit van lekstroom.



Hij heeft al gecontroleerd op lekstroom....En dit is een prima methode om te kijken of er een lekstroom aanwezig is.

Stroomtang is wel een goede manier om te kijken hoeveel ampere de dynamo bij laadt aan de accu.


Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

NinaPaul

Stroomtang of eigenlijk inductietang is de enige manier om grote stromen te kunnen meten.

Over de nauwkeurigheid, een goede zit onder de 1% afwijking. Maar ook de goedkope met 8% afwijking zullen hier prima gebruikt kunnen worden. Stel dat de laadstroom 20A is, of je dan 19,8A meet of 18,4A je weet dat er opgeladen wordt.

Interferentie van bv een conventioneel voorgeschakelde TL-buis (het gaat hier om de sterkte en grootte van het magnetisch veld bij het aanzetten) is niet onoverkomelijk, schakel de armaturen niet aan en/of uit tijdens de meting, ga er niet bovenop zitten, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martijn_B

Ik ben Yits zijn KVS temp meter aan het aansluiten, en zoek daarvoor het signaal van de KVS temp sensor. Deze schijnt naar de ECU en daarna het instrumentenpaneel te gaan als input voor de temperatuur meter. In Yits zijn blog staat een beschrijving, maar het ziet er bij hem een stuk anders uit als bij mij:




24/13C pin 18 volgens Yits, ziet er zo uit:



Echter, bij mij heb ik alleen 3 grote stekkerblokken: rood,zwart en wit:



Kan het zijn dat mijn bedrading (compleet) anders is? Of zit ik te zoeken op de verkeerde plek..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

klopt, er zitten wel degelijk draad verschillen tussen de -95 en de 96 ev modellen... kabelbomen zijn niet 1:1 hetzelfde ben ik al achter.
die mini stekkers zijn een stuk hanzamer dan de 3 grote die wij hebben. zoek dus even in de -95 bedradingsschema's...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Moet je in het topic van Yits goed lezen hoe het zit bij de andere stekkers (die jullie hebben) er staat ook nog een stukje over in met de kleurcodes bij een alter I, die foto's komen van mij af.  Het staat er echt.

razorx

Thanx Dirk,  De varianten zijn soms om mesjogge van te worden. ;)

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Help me ff herinneren Martijn, dan ga ik ze opzoeken, volgens mij wel namelijk

Martijn_B

Hij zit en werkt! Heb op de piepjesstand van de multimeter de juiste pin opgezocht.
Wat ik apart vind is dat de temp bij rijden niet boven de 65 graden komt. De temp meter op het dash staat dan op 3 uur.
Dacht dat hij zo rond de 90 zou zijn..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

KIM

In de logfile bij tunerpro is bij mij de waarde keurig tussen de 90 en de 100 graden.
Ik vraag me dan af wat de correcte waarde zou zijn.

Martijn_B

Dan lijkt me 65 iig niet juist. Interessant..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Ludo

Over welke snelheden praten jullie beiden dan?.

De correcte waarde?, dat is die van je thermostaat.
Heb je er eentje van 90°, zal de meter vaker rond 90° staan, heb je er eentje van 87°, staat de meter ook bij die 87.
Echter is er al vaker geschreven dat op de snelweg, of beter gezegd met langere tijd en hogere snelheid, loopt de temperatuur terug en schommelt ook meer.

KIM

Let wel; hij hoort dan een waarde vanaf 90 c.q. 87 graden aangeven. Als de motor veel warmte ontwikkelt is de waarde natuurlijk hoger. Ik zag dat bij 110 graden de koelvinnen gaan draaien; bij 100 graden gaan ze weer uit.

Piet

Ik zie nooit waarden onder de 90 graden bij warme motor voorbijkomen. 65 gr is niet juist, dat is of veel te koud voor de motor of de  meting is incorrect.

UserID6342

Citaat van: Piet op 09-03-2014 01:58:48
Ik zie nooit waarden onder de 90 graden bij warme motor voorbijkomen. 65 gr is niet juist, dat is of veel te koud voor de motor of de  meting is incorrect.
Eensch !  En wat de koelfan betreft, deze schakelt al eerder in....  Bij mij gaat tie rond de 95 graden aan (gemeten met thermometer) bij een 87 graden thermostaat.