Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 09-03-2014 08:31:18
Citaat van: Piet op 09-03-2014 01:58:48
Ik zie nooit waarden onder de 90 graden bij warme motor voorbijkomen. 65 gr is niet juist, dat is of veel te koud voor de motor of de  meting is incorrect.
Eensch !  En wat de koelfan betreft, deze schakelt al eerder in....  Bij mij gaat tie rond de 95 graden aan (gemeten met thermometer) bij een 87 graden thermostaat.

Waar zit het verschil dan, of is de meter dan toch incorrect.
Er is wel degelijk een verschillende waarde af te lezen als je constant een snelheid van pakweg 80/u, of constant (+)120/u rijd.

Martijn_B

Een beetje verschil is prima, Maar een waarde van max 67 graden bij pulls tot 6200rpm lijkt me niet kloppen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

razorx

Ik denk dat de input van mijn printje op het verkeerde pennetje zit.

De waarden die de ECU doorgeeft via OBD of Mercuric logging kloppen met de werkelijkheid.

Martijn_B

Kan ik dat fixen Yits? Of moet er iets anders gesoldeerd wordeb
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Je hebt hem op de groen/grijze draad (temp signaal naar meter) gezet (nr 32 van de meest rechtse stekker) gezet? Massa was nummer 1 maar weet dit niet geheel zeker :eusa_think: Schema wat ik heb is niet geheel compleet...
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 09-03-2014 18:52:29
Aansluiting is correct 😊

Wou het ff zeker weten ;)

Heb niets gezegd  :eusa_whistle:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Volvo is voorzichtig gezegd niet altijd even consequent met de bedrading.
Het makkelijkste is het het juiste pinnetje te vinden met een multimeter met piep functie, als de adviezen niet werken.

Het is de pin die met A31 van de ECU is verbonden.

Martijn_B

#3248
Citaat van: Martijn_B op 08-03-2014 20:50:10
Hij zit en werkt! Heb op de piepjesstand van de multimeter de juiste pin opgezocht.
Wat ik apart vind is dat de temp bij rijden niet boven de 65 graden komt. De temp meter op het dash staat dan op 3 uur.
Dacht dat hij zo rond de 90 zou zijn..

;)

A31 is van de sensor naar de ECU, B23 is van de ECU naar instrument gauge, die laatst genoemde heb ik gebruikt (pin A23 is dat)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

razorx

Sorry Martijn. Overheen gelezen. Dan zijn er drie mogelijkheden:
-Of het metertje dat ik gemaakt heb bevat een fout
-Haarscheurtje op de print bij de connector van het temp signaal.
-Defecte KVS sensor. Drie uur betekent in een 850 niet heel veel.

Ik dacht dat ik door de metertjes heen was, maar zal nog even kijken, tuur ik je er één op als ik nog één heb.
Zijn in ieder geval optie 1 en twee uitgesloten.

Martijn_B

Komt Goed Yits, dankje voor je support, top! KVS sensor is gemonteerd in januari, nieuw, en zit er nu zon 200km in.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Citaat van: Ludo op 09-03-2014 11:17:27
Citaat van: Dirk342 op 09-03-2014 08:31:18
Citaat van: Piet op 09-03-2014 01:58:48
Ik zie nooit waarden onder de 90 graden bij warme motor voorbijkomen. 65 gr is niet juist, dat is of veel te koud voor de motor of de  meting is incorrect.
Eensch !  En wat de koelfan betreft, deze schakelt al eerder in....  Bij mij gaat tie rond de 95 graden aan (gemeten met thermometer) bij een 87 graden thermostaat.

Waar zit het verschil dan, of is de meter dan toch incorrect.
Er is wel degelijk een verschillende waarde af te lezen als je constant een snelheid van pakweg 80/u, of constant (+)120/u rijd.
Dat klopt Ludo en zie ik ook, ik reageerde eigenlijk meer op de eerste post van 65 graden is te koud (en daar ben ik het mee eens), ik zie bij voorbeeld als ik continu tussen de 120-140 rijd waardes voorbijkomen variërend van 81-89 graden nu.  Zomers liggen deze getallen wat hoger, maar wat ik heb gezien hier in Nederland bij mijn auto, niet hoger als 97 graden.

Martijn_B

ECU van Schutten Tuning komt er binnen aanzienlijke tijd aan...


Eens kijken of ze er in Haaksbergen meer van snappen dan ik zelf ;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JuT5R


t5joost

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2014 16:48:53
ECU van Schutten Tuning komt er binnen aanzienlijke tijd aan...


Eens kijken of ze er in Haaksbergen meer van snappen dan ik zelf ;)

tuurlijk weet schutten meer :P