Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Bij Fasttech heb ik toen iets van €400,- betaald, maar wel nog wat runs op de bank erbij genomen ;)

Robster480

Citaat van: )()()sT op 31-08-2011 15:04:37
Bij Fasttech heb ik toen iets van €400,- betaald, maar wel nog wat runs op de bank erbij genomen ;)

Dat is te doen :) Op websites van bijvoorbeeld Rica komen prijzen van rond de €600,- voorbij..
Hoe lang is dat geleden?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Teddy81

Lekker,
Ik heb de mijne ook bij Fasttech laten doen, nog geen seconde spijt van gehad!! ;D

HESSIE

Citaat van: Martijn_B op 26-08-2011 17:12:29
http://i234.photobucket.com/albums/ee267/OnELeG_YZF/027463fb.jpg

http://i234.photobucket.com/albums/ee267/OnELeG_YZF/c93c823c.jpg

Wel een beetje van die... uhm... pooiervelgen?
Ook vind ik het felle zilver bij de donker groene carrosserie nog even wennen, antraciet is wel mooier misschien.
hij lijkt wel zwart,prachtig hoop de mijne ooit ook zo te krijgen

RyanB

Gewoon laten chippen dat ding, je auto loopt dan zoals hij eigenlijk vanaf fabriek had moeten doen.
Je krijgt er echt geen spijt van :eusa_dance:

Martijn_B

Zo, dat was me het dagje wel! Probeer allereerst maar eens van Delft in Haaksbergen te komen gedurende de ochtendspits over de A13/A12/A1.... Dat heeft dus even geduurd!

Om een aantal kleine minuscule redenen heb ik de keuze gemaakt voor Fasttech in plaats van European Tuning. Moet wel zeggen dat Marc mij ook goed heeft geïnformeerd net zoals Fasttech, dus wat dat betreft weinig verschil. RICA viel voor mij af, ondanks dat dit 214km enkele reis dichterbij was. Ik heb hier voorheen minder goede ervaringen opgedaan, en zoals ik nou eenmaal ben kom ik daar dus ook nooit meer.

De afspraak bij Fasttech was: chippen naar mijn specs + run op de bank voor en na. Dus easy as that, auto op de bank en gaan rollen.
Mijn "specs":

*nieuwe 15G turbo
*IPD reverse IC kit
*3" Downpipe
*2'5 " Simons uitlaatsysteem (2 dempers)
*Gehele ontsteking nieuw
*Luchtfilter van K&N

Resultaat: 229pk en 310nm. Dat was een beetje teleurstellend, ik had verwacht dat de auto standaard wel wat meer zou hebben dan deze cijfers gezien mijn stage 0. Toch maar de software geladen en een nieuwe run gedaan: 252pk..!
Oké +23pk maar nog niet de beoogde cijfers die ik graag wilde halen. Vervolgens het systeem op druk gezet, en toen kwamen we er achter dat de slang tussen stappenmotor en inlaat een scheur vertoonde van +- 2,5 cm!

Marco de slang even tijdelijk gerepareerd, wastegate anders afgesteld en vervolgens een nieuwe run gedaan met als resultaat 272 pk + 420nm. De auto voelt nu heel anders aan, turbo komt er redelijk als een 'gentlemen' in, maar hij is wel bloedsnel geworden!

De piekjes tussen 4250 en 5000 zijn waarschijnlijk te wijten aan de bougies. Deze zijn wel van Bosch maar niet origineel Volvo. Het schijnt dat de 850 hier érg gevoelig voor is. Op de terugweg naar huis merkte ik dit ook, hij houdt aardig in vanaf de 4000 rpm en stottert en hikt. Oplossing ligt 90% zeker in nieuwe OEM Volvo bougies monteren: gelijk morgen even ophalen dus!

Al met al is mijn ervaring met Fasttech heel erg positief. Marco is bereidt een hoop uit te leggen en te vertellen als hij bezig is, je kunt tijdens het tunen ook gewoon rond je eigen auto blijven staan en eventueel vragen stellen. Wat extra werk verrichten om de klant te helpen is ook geen probleem. Aanrader dus!

(ps. wel erachter gekomen dat de EBC Yellowstuff kl*te blokken zijn, vervangen voor Ferodo DS2000?)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Danny

Mooie foto's ;)
Ook netje dat ze die slang repareren, bij rica hadden ze het meschien niet gedaan ik ben daar ook een keer geweest.
Maar super dat je het hebt laten doen :eusa_clap:
gr danny
M.V.G D@NNY                          

maruska

mooi grafiekje Martijn.. Ben erg benieuwd, binnenkort maar eens een rondje Kruithuisweg doen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

ha ik was al benieuwd hoe je gevaren was ;D Je bent aardig op dezelfde manier geholpen als ik zie ik :eusa_clap: Met de cijfers zat ik er uiteindelijk niet zo heel ver vanaf he ;)
Gauw die originele pitten erin, loopt de mijne ook gewoon het mooist op..

Martijn_B

Je zat er maar 3 pk naast Arjen ;)  hopelijk hebben ze de bougies voorradig, ik kan niet wachten om lekker een stukje te gaan rijden morgen avond :)

Overigens ook nog over het blijven hangen in toeren gehad. Dit schijnend Ze idd allemaal te doen, de een soms wat meer dan de ander. Advies was: gewoon aan wennen.

Zo, dan nu op zoek naar het volgende:

Nieuwe betere remblokken
Nieuwe radiateur (deze drupt)
Nieuwe siliconenslangen koeltraject
De titans opnieuw laten coaten

Plus: ik wil 2 antraciete elandschildjes!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

Fijne gasten hè, bij Fasttech  :)

Weet je al wat je met je nieuwe velgen gaat doen?

peteRRR

Veel plezier Martijn met de nieuwe waardes.

Op de Denso Iridium loopt tie waarschijnlijk ook erg netjes.

http://www.europeantuning.nl/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1324&category_id=187&option=com_virtuemart&Itemid=2

En op de Champion RC7YC loopt tie ook prima voor 2 euro 50 per stuk,...alleen als het echt bloed heet is kan die licht gaan stotteren.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Ja Marcel ben daar naar volle  tevredenheid geholpen.

De nieuwe velgen zijn zoals op de foto's te zien er al weer af. In eerste instantie wilde ik ze ruilen voor een set 18inch pegasus, maar 17 inch bevalt eigenlijk iets beter, biedt een beetje meer comfort. Dus: waarsch. toch verkopen.

Peter dat meen je niet, op zulke goedkope bougies? Kan het voor die 12.50 proberen natuurlijk. Hij loopt nu op Bosch bougies, had verwacht dat dat ook prima zou zijn eigenlijk.

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 31-08-2011 23:47:50
Ja Marcel ben daar naar volle  tevredenheid geholpen.

De nieuwe velgen zijn zoals op de foto's te zien er al weer af. In eerste instantie wilde ik ze ruilen voor een set 18inch pegasus, maar 17 inch bevalt eigenlijk iets beter, biedt een beetje meer comfort. Dus: waarsch. toch verkopen.

Peter dat meen je niet, op zulke goedkope bougies? Kan het voor die 12.50 proberen natuurlijk. Hij loopt nu op Bosch bougies, had verwacht dat dat ook prima zou zijn eigenlijk.

Kosten de originele ook hoor ;)