Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Brandstof filter,MSD Bobine en evt als toetje een VPB voor in de kofferbak.

Je bent goed bezig met de 850 Martijn.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

SirRutte

Dat is al een heel mooi lijstje, je bent inderdaad lekker bezig!

MSD Bobine zou ik niet zomaar kopen, ik heb begrepen dat dat geen enkel verschil in performance geeft. Het is meer een goede optie voor als je originele bobine het heeft begeven. Heb wel positieve reacties gelezen over een andere TCV (van IPD?).

Het begint mij ook wel erg te jeuken dat chippen, ga maar eens sparen voor een Fasttech kuurtje ;)
Eerlijk gezegd had ik met jouw setup nog wel meer pk's verwacht.. Dacht dat 272pk met alleen andere software al wel haalbaar is :eusa_think:
Heb je ook nog meegekregen wat bij jouw auto nu de bottleneck is qua het behaalde vermogen? Turbo? Injectoren?

)()()sT

Bij een 15G is 272 pk echt niet slecht hoor, ik heb een 16T (ook met alu. IC, 3" DP) en zit ook rond die waarden.
FT gaf ook aan dat dat voor een 16T met rechte flens ook wel richting max. gaat.

SirRutte

Citaat van: )()()sT op 28-09-2011 09:39:28
Bij een 15G is 272 pk echt niet slecht hoor, ik heb een 16T (ook met alu. IC, 3" DP) en zit ook rond die waarden.
FT gaf ook aan dat dat voor een 16T met rechte flens ook wel richting max. gaat.

Aha duidelijk! Het is af en toe verwarrend omdat mensen met hoge vermogens schermen na een chipje, zonder dat je daar bewijs van ziet. Net zoals degenen die zich rijk rekenen door per upgrade er pk's bij op te te tellen :eusa_snooty:

Wat zou een standaard T-5 dan doen met een chipje, 260pk? Wel met goede stage 0 uiteraard. Ik zit me een beetje af te vragen welke upgrades voor m'n wagen echt nuttig zijn vóór het laten chippen.

)()()sT

Ja zoiets. mijn 850 had een 15G en catloze 3" DP en deed naar zeggen iets van 255 pk.
NU zit er een 16T met schuine flens op; moet nog eens een meting laten doen.

Martijn_B

Een goede stage 0 is voldoende om te gaan chippen. Echter helpt een 3 inch dp en een ander uilaatsysteem plus reverse IC kit natuurlijk alleen maar extra.

Joost heeft gelijk, voor een 15g zijn mijn waarden heel netjes. Bottleneck is nu de turbo en injectoren. Een 16t (zoals bij Arjen bijv std in een 850R heeft) geeft hem ongeveer 285 pk. Max wat fasttch met 15g heeft gehaald is 275 pk bijv. En de waardes van sommige tuners van 300pk is gewoon een illusie, dat haal je never nooit met een std 15g turbo.

Hoeveel extra gaat een aluminium IC helpen? Is dat de investering waard voor een 15g, of pas vanaf het 300pk plus werk?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Oma, TCV van IPD is niet meer leverbaar hoorde ik van Marc van ET.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maartendeb

Citaat van: Martijn_B op 28-09-2011 11:01:59
Oma, TCV van IPD is niet meer leverbaar hoorde ik van Marc van ET.

Staat gewoon nog op de IPD site?

maruska

Martijn, ik breng vanaaf wel ff wat "software" langs ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

zeepoog

Lekker wagentje hoor. Even je blog lezen :-)

arjen850

Wou je je motorkap niet nog eens laten voorzien van wat nieuwe lak?

Martijn_B

De lak is prima, er ziten allen 4 flauwe deukjes in. Lijkt net of er een voetganger overheen is gerold. Ik ben op zoek naar een 2e DOP motorkap in nette staat, helaas vind je die natuurlijk alleen aan de andere kant van het land (overijssel e.d.)

Maar Arjen inderdaad, cosmetische dingen komen nu wel een beetje aan bod: velgen opnieuw coaten, auto eens volledig detailen, achterbumper bijspuiten gezien de parkeerschade, etc.

Vanavond bezig geweest met de magneetkoppeling. Er zaten nog maar 2 ringetjes in: .8 en .3. De .3 weggelaten, alles teruggebouwd en motor starten, airco switch omgezet: ........ niets :(

Toen de drukschakelaar doorverbonden: *tak* aircopomp aan :) Dus: Kan ik er nu vanuit gaan dat er te weinig druk in het systeem zit? Geen flauw idee wanneer deze als laatste is gevuld. Dan is het natuurlijk nog de vraag of het systeem nog dicht is!

R o b

Nog genoeg plek voor een dikke IC, of vergis ik me!  :D

Martijn_B

Klopt, echter wat is het voordeel van een dikke IC met een 15G?

What's next:

Een nieuwe koelfan.... :(