Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Ai oke Ludo, nou anders wordt het gewoon een andere bumper maar voor dit geld wilde ik het wel proberen. Grill heeft ook alweer steenslag trouwens, schiet ook voor geen meter op :(
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 03-10-2011 22:06:37
Qua bumper: geen idee. Ik was de lelijke bumper gewoon zat. Heb hem eerste gewassen, toen afgenomen met 3M adhesive cleaner (wasbenzine oid) en toen gespoten. Geen primer, ben benieuwd hoe lang het houdt, een spuitbus kost €11,- oid.

Weet je wat het is Arjen, ik heb denk ik in 2 jaar tijd ongeveer 40 auto's compleet heb gepolijst. Dat ben ik nu echt helemaal zat, ik doe er soms zelf 3-4 weken over om mijn eigen auto te wassen. Dat klinkt voor de meeste mensen misschien normaal, maar eerst deed ik het minimaal 1x per week! Ik moet het ook alleen doen als ik écht zin heb, anders dan gaat het hem gewoon niet worden. De motorkap wil ik vervangen door een flauw deukje, de daklijst moet gespoten worden, de achterbumper heeft parkeerschade... dan doe ik het liever zodra hij straks helemaal strak is. De Synwax heeft ook een hoop fillers, dus swirls e.d. vallen sowieso een stuk minder op.

@Mark-> Zodra ik zin heb... we doen de handbak wel een keer volgend voorjaar als het weer lekker weer is? Als jij voor het bier zorgt neem ik de poetsspullen wel mee :)

Een stuk hobby moet het alrijd blijven, enne de mijne wordt idd minimaal 1 keer per week gewassen :angel:
Wanneer het mee zit hoop ik volgende week mijn eigen R weer helemaal onderhanden te nemen ;D
Overigens kan ik mezelf ook herkennen in: eerst de auto helemaal klaar, en dan polijsten ;)

peteRRR

Omdat de auto altijd binnen staat en soms voor de leuk er uit gaat hebben we hem gewassen met water en een hele zachte borstel

en van die microvezel doekjes,samen 2 keer in de rondte,daarna afgedroogd en gaan kleien paneel voor paneel en even per paneel 3 min

laten intrekken zeg maar en dan gelijk weer met schoon water en microvezel doekje afnemen/afspoelen.

Met het kleien kwam er wel wat vanaf maar niet veel.

Hadden we denk ik toch een shampoo moeten gebruiken.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 03-10-2011 22:21:13
Ai oke Ludo, nou anders wordt het gewoon een andere bumper maar voor dit geld wilde ik het wel proberen. Grill heeft ook alweer steenslag trouwens, schiet ook voor geen meter op :(

Aan de voorkant volstaat enkel een bovendek hoor ;)

elianmars

Citaat van: peteRRR op 03-10-2011 22:26:40
Omdat de auto altijd binnen staat en soms voor de leuk er uit gaat hebben we hem gewassen met water en een hele zachte borstel

en van die microvezel doekjes,samen 2 keer in de rondte,daarna afgedroogd en gaan kleien paneel voor paneel en even per paneel 3 min

laten intrekken zeg maar en dan gelijk weer met schoon water en microvezel doekje afnemen/afspoelen.

Groet.

Als je de wagen gaat kleien, moet je dat met vloeistof doen. Niet met droge klei. Lak beetje nat spuiten en dan met de klei er overheen gaan.

peteRRR

Citaat van: elianmars op 03-10-2011 22:57:32

Groet.

Als je de wagen gaat kleien, moet je dat met vloeistof doen. Niet met droge klei. Lak beetje nat spuiten en dan met de klei er overheen gaan.

Met alle respect Marcel maar moet even lachen,heb jij zeker met droge klei op je lak staan duwen,...nee toch. ;D

We hebben een kleisetje gebruikt van Turtle.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Weet ik Arjen! Och.. als hij af is krijgt hij voldoende TLC en mag hij zelf kiezen uit mijn wax collectie van 40+ waxen :P

Als je voldoende lubricant hebt gebruikt Peter dan vind ik het afgeven van de Turtle klei erg raar. Zou er ook gewoon mee teruggaan dan!

Kwam trouwens op VolvoSpeed een mooie WP BBK tegen voor $750, alleen zullen schijven en blokken wel weer een hoop geld kosten?

En hoe zit dat met de std. remcylinder, kan die de overstap wel maken?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

Citaat van: peteRRR op 03-10-2011 23:07:25
Citaat van: elianmars op 03-10-2011 22:57:32

Groet.

Met alle respect Marcel maar moet even lachen,heb jij zeker met droge klei op je lak staan duwen,...nee toch. ;D

We hebben een kleisetje gebruikt van Turtle.

Groet.

Nee, ik heb niet met droge klei staan klooien. Ik dacht eigenlijk dat jij dat gedaan hebt, omdat je zegt dat er strepen klei op de wagen achterbleven  :eusa_shifty:

MarkoC70T5

Citaat van: Martijn_B op 03-10-2011 23:25:01
Weet ik Arjen! Och.. als hij af is krijgt hij voldoende TLC en mag hij zelf kiezen uit mijn wax collectie van 40+ waxen :P

Als je voldoende lubricant hebt gebruikt Peter dan vind ik het afgeven van de Turtle klei erg raar. Zou er ook gewoon mee teruggaan dan!

Kwam trouwens op VolvoSpeed een mooie WP BBK tegen voor $750, alleen zullen schijven en blokken wel weer een hoop geld kosten?

http://img839.imageshack.us/img839/3360/dsc00485oq.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/7695/dsc00478vo.jpg

En hoe zit dat met de std. remcylinder, kan die de overstap wel maken?

Schijven en blokken zullen wel aardig aan de prijs zijn. Maar dat is meestal met een BBK. Wat betreft de remcylinder kan het prima. Ik heb zelf zowel voor als achter een BBK(CTF voor en Porsche achter)  En haalde erg veel remkracht  op de remmenbank bij de APK. Dus dat werkt gewoon prima.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Ludo

Citaat van: Martijn_B op 03-10-2011 23:25:01

Je moet er dus nieuwe blokken en schijven bij kopen.  ???
Dan haal deze klauwen in NL, ben je beterkoop uit.

Martijn_B

Het hart van de schijven is los van de rest, en zou ik dan ook aan moeten schaffen.

Kijk er wel even naar!

Martijn_B

Hm, ik denk dat er iets mis is met mijn temperatuur sensor(en) voor de binnentemperatuur.
De blower snapt 21 graden niet helemaal, de ene minuut is hij aardig warm, de andere minuut is hij freezing cold! Dit schommelt continue.

Zal eens opt forum hier gaan zoeken!

Turbo-Geek

Een BBK kan je in dit geval beter nieuw kopen want als je die zooi moet verschepen, de nodige invoerrechten moet betalen, en ook nog eens onderdelen moet vervangen dan kom je aardig in de buurt van iets nieuws.
Tenzij zoiets amper slijtage heeft en gunstig wordt aangeboden zou ik echt kijken voor een compleet nieuwe set.
Onderschat het verschepen van zware zooi uit een ander land niet ! De kosten zijn de laatste jaren aardig gestegen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: Martijn_B op 06-10-2011 21:05:13
Hm, ik denk dat er iets mis is met mijn temperatuur sensor(en) voor de binnentemperatuur.
De blower snapt 21 graden niet helemaal, de ene minuut is hij aardig warm, de andere minuut is hij freezing cold! Dit schommelt continue.

Zal eens opt forum hier gaan zoeken!

Heb je de sensoren (achter de handgrepen aan het plafond voorin de wagen) al schoon gemaakt? Beetje perslucht er op, of even helemaal er uit halen. Niet met iets gaan wroeten in de gaatjes, want dan heb je kans dat je de sensoren sloopt.

Martijn_B