Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Je hebt een lamp kapot.

Gr :D

Martijn_B

Klopt, links achter is stuk! Vandaag even vervangen, gelukkig zitten er 2 bolletjes in :-)

Vandaag ook de actuator nog een tandje strakker zetten, kijken of we de voorgeschreven druk halen van 1.3 bar.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

volvohaas

En al de actuator strakker gezet? En tevreden met het resultaat? Want je moet die rode t5 met 18T toch wel voor kunnen blijven?  ::)
Gewoon omdat het kan

stefanhuijser

Ik hoop dat je die oranje "fast and furious" Supra die achter je aan dook nog wel even te grazen hebt genomen?? ;D

Succes met je matje, ik zie de foto's wel!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Martijn_B

Haha jij zag hem dus ook? Helaas moest ik direct rechtsaf.

Vandaag eens wat gaan afstellen met de actuator en de verschillende turbodrukregelkleppen die ik heb liggen.

- Boost normaal: max. 1.2 bar, niet lang vasthouden hoger in de toeren dus afzwakkend naar 0,9 bar.

Maatregelen:

- OEM BCS en wastegate 4 tandjes strakker: geen verschil in maximum druk.
- OEM BCS en wastegate 6 tandjes strakker: Fluctuerende druk, niet vast houden dus wastegate te strak
- OEM BCS en wastegate 5 tandjes strakker: geen verschil in maximum druk.

- IPD TCV en wastegate 5 tandjes strakker: 1x een peak naar 1.35 bar, maar kaatst hem gelijk terug naar 1.1 en blijft dan 1.1 constant. Volgende "pulls" bleef de auto trouwens op 1.2 bar. Hij is nu even afkoelen (=ik wil mijn handen niet nogmaals branden aan het kloten bij die bloedhete turbo in de buurt). Dan draai ik hem straks toch een slagje losser, gezien hij nu een beeetje fluctueert (= actuator weer te strak).

Alles overigens in versnelling 3. Actuator die ik gebruik is van een 16T met schuine flens.
Iemand nog tips? Ik heb heel even de gele slang van de TCV gehad, dan tikt hij gemakkelijk 1.35 bar aan (maar 1x gedaan om te kijken of hij wel over die 1.2 bar heen wilde)

Het doel is dus: 1.3 bar pieken, dan constant 1.1 bar blijven lopen. Het is allemaal natuurlijk ook wel snel zoals het is, maar ik kan het niet hebben dat Jeffrey's volvo met 18T en Mitchells met 16T schuine flens net zo snel zijn als mijn auto. Klopt iets niet!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjenT5R

is je wastegate wel in orde dan? en wat stuurt de software? als ie op 1,1 regelt ben je toch ook snel klaar?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Martijn_B

Mijn wastegate is in orde, goed geinspecteerd voordat de turbo er op ging. En asl hij niet in orde was: hij pakt zonder gele slang 1.35 bar zonder moeite, dus dat zou het niet moeten zijn.

Software is geprogrammeerd op 1.3 bar overboost dan 1.1 tot redline

Ik vond dit op internet:

" The 19T has the stronger 300/70 actuator and from all accounts is available seperately from Volvo. Rather than your turbo fading at the top of the rev range, a stronger actuator is more likely to hold that boost pressure, of course this depends on the turbo and the state of the actuator currently on the turbo. "

Hmm, de 16T actuator heeft een lagere cijferreeks, ben alleen even kijken was het precies was. Ben ook benieuwd war die 300 en 70 voor staan.

arjenT5R

ik denk toch dat het hem in de wastegate zit hoor... :eusa_eh:

kan je er niet eens testen ofzo van iemand mitch ofzo?  ;D

Martijn_B

Wat kan er in de wastegate zitten dan? De wastegate is niets anders dan een klep aangestuurd door de actuator....

arjenT5R

Citaat van: Martijn_B op 24-01-2012 19:37:42
Wat kan er in de wastegate zitten dan? De wastegate is niets anders dan een klep aangestuurd door de actuator....

zit toch ook nog iets van een veer in? ik zeg zomaar wat hoor  ;D

Martijn_B

Ja dat blijkt! Dat is de actuator lieverd!  ;D

Kijk eens naar Turbo 101 van IPD: http://www.youtube.com/watch?v=ShldMVI2_cI
beetje de basis van Turbo's op onze volvo's.

arjenT5R

Citaat van: Martijn_B op 24-01-2012 19:48:34
Ja dat blijkt! Dat is de actuator lieverd!

Hihi die bedoelde ik toch ook... wastegate zelf is maar een stom kleppie  ;D

dat snap je toch wel martijn  ;D

mitchelli

Misschien toch ergens een lichte druk lekkage...toch maar effe testen een keer. Hebben we een mooi apparaatje voor op werk.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5