Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Nee, en het ziet er niet leuk uit. Wat een takkeding zeg, ben benieuwd of ik een soort spray lijm moet gaan gebruiken oid.

@Gijs: Nou..morgen maar kijken wat het weer doet, want vandaag was geen optie ;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

zon, dus klussen met je donder ! ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 16-06-2012 10:01:39
zon, dus klussenmet je donder ! ;D
Ga jij dan eens snel helpen met dat dakrubber.

@martijn, probleem is vaak dat er wat roest onder zit waardoor de hele rand van het dak wat krokant is het geen tijd kost om op te knappen.

Verder is het rubber iets langer dan zou moeten(ca 5 a 10 cm), tenminste dat was het bij mij, mogelijk hebben ze inmiddels een ander rubber gemaakt.
Het is dan een kwestie van oude rubber netjes loshalen, de boel schoonmaken eronder(ontroesten indien noodzakelijk) en dan kan je het nieuwe rubber er zo op schuiven.

Ik heb een rubber hamer gebruikt om het zachtjes op zijn plaats te tikken over de randjes van het dak heen.

Uiteindelijk dien je dat het overtollige deel af te snijden(door zagen, want er zit metaal in) en dat is bij mij minder netjes gebeurt dan ik zo willen.

850 T5 Freak

@ SBV

en dat laatste ben ik ook bang voor dat ik het niet netjes voor elkaar krijg, denk dat ik eerst bij de oude ga proefzagen  :eusa_think:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

elianmars

Waar was je nou vandaag, Martijn?  :eusa_shifty:

NinaPaul

Het stinkt, maar ik slijp die dingen liever (kaarsrecht) door (in bv een bankschroef).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martijn_B

Thanks Sander, ik zal me goed voorbereiden dan. Even opzoeken waar ik die roest het beste mee kan behandelen.

Vandaag begonnen met de reverse IC kit van de 850 te demonteren en op de C70 Saffron te zetten van Gijs, en vice versa. Dit om de BOV aansluiting in de alu IC kit te gebruiken voor mijn Forge. (thanks voor je hulp Gijs). Daarmee tevens alles nu over van de 850/C70 en kunnen we weer verder met de volgende dingen.

Vervolgens aan de slag gegaan met iets wat ik al wat langer had liggen:

Volvo C70 2.4 2010 remmen, hier in vergelijk met de 302 set:

Passen met de Titans.. Zonder spacers!

Mitchelli: bedankt weer voor het perfecte werk!

Mijn eerste indruk is dat het precies het zelfde remt als de 302 set bij normaal gebruik. Paar keer van 160 naar 50 geremd en dan merk je toch wel erg duidelijk het verschil! Hij hapt een stuk beter en na de 5e keer hard remmen gaat het nog net zo hard als de eerste keer. De vertraging is niet te vergelijken met een Porsche set, maar voor snel weggebruik en een enkele circuitdag lijkt het mij prima!

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Dat is een mooie upgrade Martijn :eusa_clap: ,kan je die brackets zo monteren zonder aanpassing ???

Sbv

Citaat van: Bouke op 16-06-2012 23:07:00
Dat is een mooie upgrade Martijn :eusa_clap: ,kan je die brackets zo monteren zonder aanpassing ???
Helaas niet en daarbij dienen de schijven iets opgeboord te woordenvitter andere als diameter

Gijs87

Vet hoor Martijn! Ziet er ook netjes uit! Al zijn die Porsche remmen bij Mitchel nog zieker!  ;)

We moeten de volgende keer als we iets gaan inbouwen (een T19 turbo bijvoorbeeld) ook maar is wat foto's maken!  :azn:
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

elianmars

Citaat van: Sbv op 16-06-2012 23:13:36
Helaas niet en daarbij dienen de schijven iets opgeboord te woordenvitter andere als diameter

Teveel bier gedronken, Sander?  :eusa_eh:  ;D

Martijn_B

Nee Bouke, je moet inderdaad de brackets aanpassen en er een extra stuk op lassen. Echter, als je kan lassen en een beetje metaal kunt bewerken (nieuw draad tappen, lassen, snijden/slijpen, etc). Dan moet het te doen zijn!

@Gijs: haha, geniet nou eerst maar eens voordat je last gaat krijgen van de zelfde verslaving als ik ;-)

Sbv

Citaat van: elianmars op 16-06-2012 23:40:50

Dikke vingers icm te klein toetsenbord

Gijs87

Citaat van: Martijn_B op 16-06-2012 23:55:37
@Gijs: haha, geniet nou eerst maar eens voordat je last gaat krijgen van de zelfde verslaving als ik ;-)

Ik wacht nog wel even.. Haha!
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 17-06-2012 06:59:32
Citaat van: elianmars op 16-06-2012 23:40:50

Dikke vingers icm te klein toetsenbord

maar wat moet je precies doen om de set te laten passen?
want het is wel erg mooi dat het achter titans past!

brackets aanpassen/nieuw laten maken.
schijven?