Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dankbaar klusje om te doen.
Ben heel benieuwd hoe het badje bevalt.

maruska

en vrouwlief vindt het nog steeds allemaal leuk dat je het huis volzet ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Daarom zoeken we ook naar iets met een

Maarja.. wie weet!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Ideaal zon ultrasoon reiniger:

Naar:

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JW

mooi! hoe lang heb je moeten reinigen voor dat resultaat? Heb zelf laatst ook een ultrasoonreiniger gekocht, heel handig. Het duurde wel even voordat ik beetje had uitgevogeld welk reinigingsmiddel goed werkt maar als je dat eenmaal goed hebt gaat het als een kanon.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Martijn_B

Thanks!
60 minuten op 80 graden met 5% R33 was het al heel erg schoon. Dan afspoelen onder de kraan en met een sponsje het loszittende vuil er af borstelen.

maruska

dr zitten sleufjes in de kop ! ;D
ultrasoon is idd fijn apparaat, ook voor niet autogerelateerde dingen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

JW

Citaat van: Martijn_B op 05-08-2012 10:15:54
Thanks!
60 minuten op 80 graden met 5% RW33 was het al heel erg schoon. Dan afspoelen onder de kraan en met een sponsje het loszittende vuil er af borstelen.

ok, klinkt goed. Dan zal ik em toch nog wat warmer zetten! Heb overigens geen Tixopur maar een ander merk reinigingsmiddel.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Jelmar

Reinig vooral Geen klepstoters in je ultrasoonreiniger, vinden ze niet leuk. Injectoren gaan het water & ticopur mengsel ook niet leuk vinden ;)

Zomaar wat tips.

Ik ga niet alles prijsgeven is namelijk ook een deel van mijn inkomsten ;)
850R

Martijn_B

Martijn_B

Ik heb al weken lang last van een gescheurde deurvanger, en meermaals contact geprobeerd te leggen met mensen die kunnen lassen om het op te lossen. Autobedrijven vroegen minste s €150.- voor de klus, zo moeilijk moest het niet zijn dacht ik dus dat ging ik niet betalen.

Vandaag met behulp van een vriend zelf de deurvanger gelast. Jullie zullen het vast wel eens mooier hebben gezien, maar het zit goed vast en is weer mooi met een laagje Dark Olive Pearl afgewerkt:

Eindelijk geen *KRAK* meer bij openen van de deur!

Jelmar

Als je het goed gedaan wilt hebben, kun je het beste het gewoon zelf doen.
Jammer dat ik vrijdag voor jan lul op je heb staan wachten...
850R

Martijn_B

Citaat van: Jelmar op 06-08-2012 09:58:08
Als je het goed gedaan wilt hebben, kun je het beste het gewoon zelf doen.
Jammer dat ik vrijdag voor jan lul op je heb staan wachten...

Edit: nvm: Denk nog maar eens na over wat je zojuist gezegd hebt.

Gister samen met Volvohaas aan de slag geweest met de TurboTuner. Als basis heb ik de mapping gebruikt van Piet, deze heeft een 19T met sterkere drijfstangen en draait 1.4 bar (redelijk vroeg in de toeren al).
Bij mij liep hij verschrikkelijk rijk, ongeveer rond de 10,5 AFR / 0,71 lamdba. Rustig aan alles wat armer gezet met behulp van de WOT sliders, met deze sliders kun je gemakkelijk onder volle belasting je brandstof inspuiting veranderen.

Langzaam iets armer gezet en gingen in een paar runs richting gemiddeld de 11,2 met uitschieters naar de 11.8. Echter, als hij nog iets armer gaat (wat makkelijk zou moeten kunnen richting de 12,3 à 12,7) ploft en stottert de auto bij vol vermogen. Alleen dan, dus klinkt mij iets als de ontsteking...

Misschien dat de bougies gaar zijn (na 5.000km al?) of de bobine het niet leuk meer vind allemaal. Wel apart, want hij begon wel eindelijk iets sneller aan te voelen dan met mijn oude Fasttech mapping voor de 19T! Wat ik mij ook nog naar boven kan halen is het ontstekingstijdstip ivm de GLT nokkenassen. Deze staan echter op de zelfde timing als de originele nokkenassen, dus zou niets uit moeten maken..

volvohaas

Hij verbrandde iig niet lekker... Eerst inhouden en daarna backfire... Hij voelde wel idd steeds sneller.
Gewoon omdat het kan

Piet

Citaat van: Martijn_B op 06-08-2012 10:13:36
Gister samen met Volvohaas aan de slag geweest met de TurboTuner. Als basis heb ik de mapping gebruikt van Piet, deze heeft een 19T met sterkere drijfstangen en draait 1.4 bar (redelijk vroeg in de toeren al).
Bij mij liep hij verschrikkelijk rijk, ongeveer rond de 10,5 AFR / 0,71 lamdba. Rustig aan alles wat armer gezet met behulp van de WOT sliders, met deze sliders kun je gemakkelijk onder volle belasting je brandstof inspuiting veranderen.
mja op elke auto doet een tune het toch weer anders,vooral als er verschillen zijn in setup als andere turbo, wel of geen boostcontroller, verschil in slijtage van de motor, andere nokkenassen etc etc
Maar goed dat is dan weer het mooie van TT, gewoon een kwestie van tabellen aanpassen.

Citeer
Langzaam iets armer gezet en gingen in een paar runs richting gemiddeld de 11,2 met uitschieters naar de 11.8. Echter, als hij nog iets armer gaat (wat makkelijk zou moeten kunnen richting de 12,3 à 12,7) ploft en stottert de auto bij vol vermogen. Alleen dan, dus klinkt mij iets als de ontsteking...

Je kan es kijken wat ie doet als je de turbodruk iets terugschroef.

Citeer
Misschien dat de bougies gaar zijn (na 5.000km al?) of de bobine het niet leuk meer vind allemaal. Wel apart, want hij begon wel eindelijk iets sneller aan te voelen dan met mijn oude Fasttech mapping voor de 19T! Wat ik mij ook nog naar boven kan halen is het ontstekingstijdstip ivm de GLT nokkenassen. Deze staan echter op de zelfde timing als de originele nokkenassen, dus zou niets uit moeten maken..

bougies zouden nog goed moeten zijn na 5k km.
Bobine moet wel echt in goede conditie zijn, de wat oudere bobine trekt het vaak niet meer.

Ook bij gelijke timing van GLT nokkenas zal hij tgv andere lichthoogte nog steeds van invloed zijn
Mogelijk moet je ook iets aan de vervroeging doen bij WOT.
Is link, in hele kleine stapjes doen, goed luisteren naar pingelen dan als je vervroegt, ook verlaten kan link zijn ivm heter worden van de uitlaatgassen.