Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Jelmar

@scania chris; iets met potten en ketels?  Van wat ik me kan herinneren luisterde jij ook niet altijd naar iedereen die een 'goedbedoelde tip' had op het v700 verenigingsforum.
(Is uiteraard je goed recht!)

Heeft jou toch ook niet tegengehouden te doen wat jij dacht dat het beste was? ;) ;D
Soms ook tegen beter weten in....

Achteraf kijk je een koe in z'n (d'r?) kont! Makkelijk lullen.
Dat Martijn een dwars end hout is, weet ie zelf gelukkig ook, en ontkent ie ook niet ;D
Ik vind het wel 'leuk' als mensen eigenwijs zijn en zelf het een en ander uut proberen te vogelen, maar soms gaat dat goed, en soms ook niet.
Hebben we allemaal wel ervaring mee -denk ik- en tja, de een betaald wat meer leergeld dan de ander..

850R

Piet

Citaat van: scania164 op 12-09-2013 08:59:52
De software herhaal ik omdat het daar mis gaat bij jou.
Mvg chris

Beetje kort door de bocht ook wel.

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 12-09-2013 10:37:22
Heb voor .82 gekozen om eventuele backpressure op hogere druk te voorkomen. Qua spool blijkt dit vaak niet erg veel uit te maken.

Kwa spool weet ik dat nog niet zeker :eusa_think: maar aan de andere kant: een GTX spoolt ook weer rapper op daan een conventionele turbo!Maar je kan inderdaad met minder druk uit de voeten wat dan weer gunstiger is voor het te behalen (top) vermogen.
Ben echt zeeer benieuwd als je dit alles ingebouwd hebt en een mooie afstelling hebt verkregen!! Zal zeker en vast echt een beest worden :eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

scania164

Mensen ik heb pb contact gehad met martijn en we zijn gewoon weer in goeie verstandhouding :laugh:
@jelmar.. inderdaad ben ik zelf ook een eigenwijze drol ;D

Leuk dat het zo kan jongens

Mvg chris

Martijn_B

Alles in orde :)

Zojuist bak eraf gehaald, koppeling had ik vernieuwd ziet er nog prima uit eigenlijk. Net de oliepan eraf gehaald en nu de drijfstangen en zuigers even demonteren. Ben wel zéér benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Rense850T5

En anders wij wel ben benieuwd naar de schade op de zuiger!
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Jelmar

850R

Piet

Jelmar

Ook goed, maar dan minimaal 750/800 pk zodat je nog een beetje dwars kan met het hok! (Zie ALM Racing, oa. Kenneth Alm, of Cristian Haffsengen )
850R

NinaPaul

Dat is meer een kwestie van (onderstel) afstellen dan van pk's.

Met een ouwe 3 serie bmw 170 pk kan je ook prima dwars gaan (kijk bv naar drift).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

HESSIE

beste blog van allemaal,zoniet 1 van de beste.
kan het technische deel dan wel niet helemaal volgen.

maar ben tenslotte hier alleen voor de plaatjes  ;D

Jelmar

Citaat van: NinaPaul op 12-09-2013 17:21:53

Met een ouwe 3 serie bmw 170 pk kan je ook prima dwars gaan (kijk bv naar drift).

Is een E30 325i (dat is de 170 pk versie iirc) dan AWD? Met AWD zul je toch iets meer pk's en nm's nodig hebben om de boel dwars te krijgen en te houden.
Het gaat zelfs met een volvootje 360 met +/- 130pk, maar kost 'iets' meer moeite en iets meer bandenspanning ;D

Groet, een Drifter.
850R

NinaPaul

Citaat van: Jelmar op 12-09-2013 19:03:53
Citaat van: NinaPaul op 12-09-2013 17:21:53

Is een E30 325i (dat is de 170 pk versie iirc) dan AWD? Met AWD zul je toch iets meer pk's en nm's nodig hebben om de boel dwars te krijgen en te houden.
Het gaat zelfs met een volvootje 360 met +/- 130pk, maar kost 'iets' meer moeite en iets meer bandenspanning ;D

Groet, een Drifter.

325ix is 4wd ja. Dan is enkel de vraag wat je verstaat onder "dwars gaan" maar ik heb geen zin in die discussie.

Als je als drifter voor een 4wd kiest ben je niet goed bij je hoofd, om het simpel te zeggen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jan_B

Martijn,

GAAF dat je veerkracht toont en je eigen weg volgt! Je weet, de krenten uit de pap smaken goed. Borg goed de kwaliteit. Zodra de auto klaar en getest is neem ik aan dat de ultieme test op de Nurnburgring zal plaatsvinden?:)) wellicht een leuk idee voor meerdere 850 rijders?

Gr Jan

big ben