Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

de Boeing

man man man!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

vraag me wel af of die spanner vaker sneuvelt (heb namelijk ook een distributiewissel in de planning staan maar dacht de oude spanner te hergebruiken?)

Piet

Beste is om die spanner mee te nemen bij een riemwisseling, hooguit om de de twee riemen mee te wisselen. Maar het is nogal een vitaal onderdeel, ik neem hem altijd mee met elke  riemwissel

Martijn_B

Heren analytici: de riem lijkt daar niet alleen niet onder spanning te staan: hij staat het ook niet. Zie het pinnetje in de hydraulische spanner ;) Point taken voor de spanner, ik dacht dat deze eerder vervangen was maar weet dit bij nader inzien niet zeker. Morgen dus een nieuwe bestellen en dan komt het vast goed allemaal.

Vwb de kosten, tsja.. Die weet ik tot op de € nauwkeurig maar hou ik voor mijzelf. Het gaat om het uiteindelijke plezier en dat gaat zeker komen straks!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

razorx

Noem het een investering. ;)

Piet

Ha Ha pinnetje inderdaad, moest op iPad even inzoomen om die te zien.
Maar goed de riem stond sowieso onder onvoldoende spanning.

Ach en de onkosten.... Er zijn zat mensen die een nieuwe auto kopen, die zijn uiteindelijk nog veel meer kwijt. Hebben daar even lol van  maar daarna is het al weer snel slechts een gebruiksvoorwerp.

hertogjan6

:eusa_clap:  :eusa_clap: Vakwerk Martijn  diepe Respect!!  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

twotone

Dit is gewoon.. tja, wat is 't? Heel erg gaaf om te volgen ;D  :eusa_clap: Respect..!
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

big ben

Citaat van: Piet op 04-11-2013 00:24:49
Ach en de onkosten.... ........ die zijn uiteindelijk nog veel meer kwijt. Hebben daar even lol van  maar daarna is het al weer snel slechts een gebruiksvoorwerp.

of : "Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak"   ;)

Maar dat gaat hier denk ik niet gebeuren, mooi werk mannen  :eusa_clap:

UserID6342

Citaat van: Piet op 03-11-2013 23:58:12
Beste is om die spanner mee te nemen bij een riemwisseling, hooguit om de de twee riemen mee te wisselen. Maar het is nogal een vitaal onderdeel, ik neem hem altijd mee met elke  riemwissel
Eensch, hier idem.

@Martijn, mooi werk en jammer joh maar idd moet het met een andere spanner goedkomen en blijft de riem wel op z'n plek zitten.  Was er in het PB antwoord namelijk van uitgegaan dat de riem onder spanning er vanaf liep ;D

Johann

Denk dat je de spanner te snel ingedrukt hebt om het pinnetje er in te zetten.
Zet de nieuwe in de bankschroef en dan heel rustig indrukken. Je voelt wel dat de pin mee komt als je de bankschroef aanhaalt. Geef 'm even de tijd.

Martijn_B

Nieuwe spanner is besteld!

Ik kan trouwens niet een mechanische spanner gebruiken op dit blok? En dan met het ander type distributieriem? (Die heb ik ook nog liggen namelijk)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 04-11-2013 10:24:46

Ik kan trouwens niet een mechanische spanner gebruiken op dit blok? En dan met het ander type distributieriem? (Die heb ik ook nog liggen namelijk)

Mooi dat er een nieuwe spanner op komt, dat doet het hen qua kosten ook niet meer. Ben ik de enige die heel opgelucht adem haalt dat de riem er tijdens het starten niet afliep? Man man, je vader mag wel een biertje extra hebben;)

The Volvoboy

Citaat van: arjen850 op 04-11-2013 10:51:19
Citaat van: Martijn_B op 04-11-2013 10:24:46

Mooi dat er een nieuwe spanner op komt, dat doet het hen qua kosten ook niet meer. Ben ik de enige die heel opgelucht adem haalt dat de riem er tijdens het starten niet afliep? Man man, je vader mag wel een biertje extra hebben;)

Nee hoor ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Martijn_B

Haha nee hoor Arjen, ook ik was heeeel blij dat hij het zag.

De riem lijkt overigens te stoppen met naar de buitenkant te lopen, hij hangt dan ongeveer 2mm naast het tandwiel. Geeft mij echter een rotgevoel, dus ga zo absoluut niet starten.

Piet

Zeker niet starten inderdaad.
Hij zou er misschien na starten dan niet aflopen maar wel een aantal nokken verspringen waarna kleppen tegen zuigers kunnen slaan en........oeffffff .....