Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

En nu eens een tijdje zonder problemen gaan rijden  :eusa_pray:

Piet

All right !!!

Nu nog ff die 100 missende  paarden opsporen ....

petrolhead2.5

gelukkig alles weer aan 't draaien  :eusa_pray: p.s. we hadden er ook niet aan getwijfeld  ;)

Martijn_B

Uitlaat lek klopt: turbo op het spruitstuk maakt wat herrie, even nieuwe pakking tussen zetten.

Wel weer een andere uitdaging, ineens slipt m'n koppeling hevig, zelfs zonder boost. Lijkt wat olie rondom de krukassensor te zitten, morgen even het gaatje onder de bak checken. Als deze nat is ben k bang voor de krukas keerring bakzijde, maar waarom ineens nu...
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

850 R

Citaat van: Martijn_B op 05-01-2014 02:18:22
Uitlaat lek klopt: turbo op het spruitstuk maakt wat herrie, even nieuwe pakking tussen zetten.

Wel weer een andere uitdaging, ineens slipt m'n koppeling hevig, zelfs zonder boost. Lijkt wat olie rondom de krukassensor te zitten, morgen even het gaatje onder de bak checken. Als deze nat is ben k bang voor de krukas keerring bakzijde, maar waarom ineens nu...O

ik gok omdat de volvo jouw liefde nog niet zat is, nu hij eindelijk weer loopt gaat ie maar wat anders bedenken om je aandacht te trekken ;) maar idd wel ff baalmomentje. wel top dat iig het blok het nu goed doet.
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

mitchelli

Die olie bij krukas sensor komt waarschijnlijk van de kop tijdens verwijderen ( lijkt me sterk dat het van de keering komt) Vandaar denk ineens de slippende koppeling. ..Dus flink remmenreiniger  door het gat gooien en hopen dat dat afdoende is.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Martijn_B

Yits heeft een KVS temp metertje naar mij toegestuurd, kan ik dat goed in de gaten houden.
Ik geloof dat de meter op het dashboard in het rood gaat bij 126graden Celsius. Wat is een "normale" operating temperature?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Johann

Citaat van: Martijn_B op 05-01-2014 15:20:06
Yits heeft een KVS temp metertje naar mij toegestuurd, kan ik dat goed in de gaten houden.
Ik geloof dat de meter op het dashboard in het rood gaat bij 126graden Celsius. Wat is een "normale" operating temperature?

Zou Yits je ook moeten kunnen vertellen want de teller in het dash staat wel mooi op "90" maar in werkelijkheid is deze aan het schommelen tussen ik meende ~87 en ~102 graden. De ECU zet deze waarden om naar een frequentie en de teller blijft dus binnen een bepaald frequentie gebied mooi op de plek.

Ludo

Citaat van: Johann op 05-01-2014 17:20:10
in werkelijkheid is deze aan het schommelen tussen ik meende ~87 en ~102 graden.

Dat gebied kan veel groter worden als je effe gaat blazen.
Ook op de snelweg met hogere snelheid kan de temperatuur dik 20 graden omlaag gaan.
De beste indicatie op Yits zijn metertje krijg je bij normaal ;D rijden.

MrCain

Meter in de teller vertrouw ik in iedergeval voor geen meter.... heb er een paar weken geleden een "koelere" thermostaat in gezet (87° ipv 91°) en meter staat nog steeds op de zelfde plaats zoals hij met de 91° stond EDIT: niet precies op 3 uur maar dan met een hele lichte erectie daar iets boven... Ben toch eens van plan om een PT100 in de kop te zetten en deze uit lezen voor de motortemp. Gewoon om zeker te zijn.

Gaat dan wel druk worden met meterjes in de cockpit  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

)()()sT

Dat is toch logisch? Als de meter een bepaalde range heeft (+ sowieso tot die genoemde 102 bijvoorbeeld) dan zie je echt niet of je thermostaat 87 of 90 is ;)

razorx

Komt goed met die meter. ;)
Het wijzertje op het dashboard mag die naam niet eens dragen.

Mooi dat je wagen weer loopt Martijn.

MarkJJR

En vooral maar hopen dat Mitchell gelijk heeft... Want het zou toch wel eens fijn zijn als alles iets langer dan een paar dagen 'gewoon' op z'n plek kan blijven zitten!
Ik leer er weliswaar een hoop van, maar t wordt toch eens tijd dat I k van m'n eigen roffel ga leren, ipv de jouwe :)

arjen850

Ik heb tijdens hoge temperaturen op hellingen van 23 procent (1e versnelling, geen rijwindkoeling)  het metertje van Yits op 104,6 graden gehad, de meter van de auto stond toen keurig op 90 graden..