Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Johann, ik snap jouw bericht eigenlijk niet zo goed. Je creëert nu een beeld dat ik Sebastiaan hier een beetje loop af te vallen, waar slaat dit op?  Net als het wel/niet laten staan van de auto bij Sebastiaan, misschien eerst even vragen waarom het zo loopt als het niet begrijpt, ipv hier in m'n blog in het wilde weg schieten. Beetje nuance alsjeblieft.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Johann

Citaat van: Martijn_B op 03-04-2014 17:54:02Je creëert nu een beeld dat ik Sebastiaan hier een beetje loop af te vallen.

Ja klopt. Met je pop quiz doe je het voorkomen alsof je geen oplossing hebt kunnen vinden en het nu weer verder zoekt. Zo heb ik het zo genuanceerd mogelijk weergegeven.

Niks wilds geschoten, gewoon feiten.

NinaPaul

Ik denk dat eenieder er vanuit mag gaan dat een professional altijd de juiste diagnose zal kunnen stellen.
(In welk tijdsbestek, hoeveel geld, materiaal, etc. heb ik het nu niet over)

Als iemand zelf beslist het niet aan een professional over te laten, lijkt me dat volledig zijn keus.
Ook zie ik de link niet dat dit "het afvallen" van deze professional is/zou zijn.

Martijn zegt er ZELF niet uit te komen en wil dmv een quiz mensen aansporen tot het bieden van hulp/aanbieden van tips, etc.
(Zonder de discussie te starten of dit zinvol is of niet)
Hij staat hiermee, mijns inziens, volledig in zijn recht.

Advies aangaande de motor kan ik niet geven, daarvoor heb ik een glazen bol nodig.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

850 R

aangezien je alles al gecheckt hebt, ontstekingstijdstip? heb wel eens eerder gehoord dat dat 25% vermogensverlies gaf als ie niet lekker staat. neem aan dat je hier wel naar gekeken hebt maar toch
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

t5joost

Schutten heeft de software ook nog na gekeken en daar kwam ook niks uit
Dus neem aan dat dit allemaal klopt

big ben

Citaat van: daanium op 02-04-2014 17:48:59
Wat kunnen we eigenlijk winnen?
niet dat ik kans maak :P

Citaat van: Martijn_B op 01-04-2014 11:06:03
De winnende tip wint een complete ex en interieur detail beurt waar ik normaal €300 voor vraag. Incl wassen,kleien, in meerdere stappen polijsten, waxen, en het complete interieur reinigen.  :)

Martijn_B

Aangezien ik de afgelopen tijd niet zoveel gepost heb, maar wel wat PB-tjes krijg over hoe het met de Volvo is: Momenteel rij ik dagelijks in een Golf GTI Edition 240 uit 2009. De 850 staat even op een laag pitje...maar ik geef niet op en komt vanzelf weer aan de beurt. Zodra er nieuws te melden is komt dat weer in de blog.

Tot dan zit ik in zoiets, van de baas dus kost geen centjes  :)

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

StefanCJ

daanium

Inderdaad, in het dorp waar ik werk komt er ook zo eentje regelmatig voorbij gescheurd, vlotte wagens!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Martijn_B

Na een lange tijd dan weer een update, er schijnt toch licht aan het einde van de tunnel te zijn  :)

Nadat ik zelf naar een aantal dingen gekeken heb (uitbouwen Innovate producten bijv) zelfs de intercooler nog omgewisseld om te kijken of daar geen verstopping in zat. Uiteindelijk heb ik niets meer kunnen vinden en heb ik de auto naar Schutten gebracht. Hij heeft werkelijk álles nagelopen en veel dingen gevonden in vooral randdelen die verbetering behoeven.

Sebastiaan is momenteel nog volop bezig maar er komen goede geluiden uit het Oosten.. dus hulde, en zodra ik meer weet plaats ik het hier :)

maartendeb

peteRRR

En je kan dit met opgeheven hoofd doen. :eusa_clap:
Goed gedaan.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Jawel... Hij doet het :)

Gister avond de auto opgehaald in Haaksbergen. Een aantal nachtjes logeren bij de heer Schutten heeft hem goed gedaan! Er zijn een aantal dingen aangepakt, waaronder de brandstofdrukregelaar, kabelboom, spanningsregelaar en LMM kabel opnieuw gesoldeerd.

Even kort: auto draait nu op 1.25 bar en gaat gemakkelijk over de 400 pk heen.Meer druk is wel een issue (boost creep), dus ik heb weer wat te doen.

Ik ben rijden! :)

razorx

Gefeliciteerd Martijn!

Wout309t

Bij 1,25 bar en 400pk zou ik wel heel tevreden zijn. Ik zou er lekker zo van genieten en alles heel houden... ;)
Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan!
Moet je een grotere wastgate nu?
2011 V70 2.0T R-Design MT