Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Oja? Ik snap dat toch allemaal niet Dirk....
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Wil je mij er ff buiten laten ??? ???

arjen850

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Vorige week naar de Custom Turbo meeting geweest op Assen. Samen met oa. een 450pk Skyline opgereden, was best grappig.

Voor de meeting er snel nog even 30pk aan stikkerwerk bijgeplakt  ;D

Vervolgens gister doorgegaan met de centrale deurvergrendeling die niet werkt op de rechter deur (passagiers zijde). Ik kom er niet echt meer uit, dus post hier mijn bevindingen, wellicht dat iemand ideeën heeft.

Nog even een samenvatting van wat niet werkt:

- De vergrendeling van de passagiersdeur gaat niet open/dicht met de afstandsbediening (de andere 3 deuren wel).
- Sluit ik de passagiersdeur echter handmatig (knopje drukken), dan gaan de andere 3 deuren wél mee

Hier het bedradingschema:

Mijn meetgegevens

1 12v
3 12v
6 12v
7 0.08
8 0
9 0
10 gaat 12v doorheen bij deur op slot/open. Ook met deur dicht en handmatig opendoen gaat hij naar 12v
11 0.08
12 gaat 12v doorheen bij deur op slot/open. Ook met deur dicht en handmatig opendoen gaat hij naar 12v
13 0.08
14 0

Ik heb een 2e complete motortje aangesloten, deze is eigenlijk voor de linkerkant bedoeld, maar even los op de stekker gedaan en het slotmechanisme op de deur geklikt. Deze doet ook helemaal niets, je voelt geen beweging en hoort ook geen geluid als teken van leven dat een motortje tracht de deur open te doen.

Wie weet welke pinnetjes verantwoordelijk zijn voor het openen en sluiten via de CV als de deur zélf niet aangeraakt wordt? En welke spanning moet ik dan waar meten?

dielie850

Misschien een kabelbreuk bij het scharnier punt?
Heb je al es een andere kabelboom geprobeerd ;)

MrCain

Weet niet of de boom van de voordeuren het zelfde zijn als voor de achterdeuren => heb nog 2 voor de achterdeuren liggen ;)

BTW: stekker al gecontroleerd op corrosie => overgangsweerstand door corrosie zie je niet met piepen: komt er pas uit als er wat meer stroom loopt ;) Of anders motortje wisselen van een andere deur en kijken of het dan wel (of ook niet) werkt.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

dielie850

Citaat van: MrCain op 10-08-2014 15:26:25
Weet niet of de boom van de voordeuren het zelfde zijn als voor de achterdeuren => heb nog 2 voor de achterdeuren liggen ;)

BTW: stekker al gecontroleerd op corrosie => overgangsweerstand door corrosie zie je niet met piepen: komt er pas uit als er wat meer stroom loopt ;) Of anders motortje wisselen van een andere deur en kijken of het dan wel (of ook niet) werkt.
Ik denk anders want bij de voordeuren heb je de spiegels er nog bij :D

MrCain

Citaat van: dielie850 op 10-08-2014 15:45:23

Ik denk anders want bij de voordeuren heb je de spiegels er nog bij :D
;D

Heb je gewoon wel gelijk in :P
Bij VW waren de stekkers nog wel eens het zelfde en de penbezetting ook, als je alleen je CV wil controleren gaan dat wel lukken, permanente montage is dan geen optie inderdaad ;D

Martijn_B

Ik wil niet klakkeloos vervangen, ik wil het liefst een diagnose stellen en wil weten of de stroompjes die ik op de stekker meet zo horen te zijn, of anders horen te zijn. Heb er al een andere kabelboom opgezet (deel wat in de deur zit).

Heb ik al gedaan, zie:

"Ik heb een 2e complete motortje aangesloten, deze is eigenlijk voor de linkerkant bedoeld, maar even los op de stekker gedaan en het slotmechanisme op de deur geklikt. Deze doet ook helemaal niets, je voelt geen beweging en hoort ook geen geluid als teken van leven dat een motortje tracht de deur open te doen."

MrCain

Lezen is inderdaad voor sommige onder ons best moeilijk :eusa_whistle:

Als ik het goed begrijp doet je CV het wel met de sleutel en niet met de AB?

Worden de motortjes per stuk (1 contact/draad per deur) aangestuurd vanuit het relais of met 1 centrale draad/contact?

Citaat van: Martijn_B op 10-08-2014 17:49:33
Ik wil niet klakkeloos vervangen, ik wil het liefst een diagnose stellen en wil weten of de stroompjes die ik op de stekker meet zo horen te zijn, of anders horen te zijn. Heb er al een andere kabelboom opgezet (deel wat in de deur zit).

Heb ik al gedaan, zie:

"Ik heb een 2e complete motortje aangesloten, deze is eigenlijk voor de linkerkant bedoeld, maar even los op de stekker gedaan en het slotmechanisme op de deur geklikt. Deze doet ook helemaal niets, je voelt geen beweging en hoort ook geen geluid als teken van leven dat een motortje tracht de deur open te doen."

Martijn_B

Met de sleutel doet hij het ook niet, het lijkt dus of er geen signaal gaat richting het motortje om open/dicht te gaan. Ik kan alleen ff niet herleiden Hoe ik dit meet.

Snap je vraag overigens niet, kan je ff opnieuw formuleren??

MrCain

Als de CV alleen niet doet met de AB en er komt per deur een kabel uit het relais (in jou geval dus 4 draden) zou het wel eens in het relais kunnen zitten.

Citaat van: Martijn_B op 10-08-2014 23:56:06
Met de sleutel doet hij het ook niet, het lijkt dus of er geen signaal gaat richting het motortje om open/dicht te gaan. Ik kan alleen ff niet herleiden Hoe ik dit meet.

Snap je vraag overigens niet, kan je ff opnieuw formuleren??

Maar CV doet het ook niet met de sleutel...Werkt je binnenverlichting nog op die deur? Zo niet => meet eens het schakelaartje in je slot: CV gebruikt volgens mij de schakelaar van de binnen verlichting als open/dicht melding van de deur.

Bouke

Volgens mij ging idd het licht ook niet aan bij die deur Martijn. 

MrCain

Ff tussen pin 7 (blauw/bruin) en 9 (zwart) in de (losgemaakte) stekker van het motortje meten met een ohmmeter of deze door geeft en onderbreekt als de deur open en dicht is.