Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Rense850T5

all purpose cleaner

He martijn je was me net voor.  ;D
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Martijn_B

Ik rij nu al een paar maanden tevreden rond in de 850. Auto rijdt eindelijk hoe ik wil: gewoon heel erg hard. Daar is het uiteindelijk allemaal voor gebouwd. Verbruik bij doorrijden is 1:7 en bij normaal rijden (dat is maar heel soms boven de 4000rpm komen) 1:9.

Maar, aangezien ik nooit klaar ben met verbeteren heb ik het volgende lijstje gemaakt van to-do's:

1) CV omsolderen
2) .63 Uitlaathuis bestellen voor +-600rpm eerdere spool
3) Sachs 707 drukgroep (koppeling slipt boven 1.5 bar)
4) GLT inlaat + gasklep plaatsen (iemand wat liggen?)
5) Heatwrap oil feed bestellen
6) Groter ITG luchtfilter plaatsen (4" neck ID)
7) Extra nippel op carterventilatie maken
8.) Oliedruk en temperatuurmeter plaatsen
9) Evt externe oliekoeler plaatsen

Maar, gelukkig heb ik voor bovenstaande geen haast...want nix is stuk en hij rijdt zo lekkerrrr...  ;D  :evil: ;D
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

volvobug

Is een GLT inlaat en klep hetzelfde als die van een 10V? Die heb ik dan nog wel liggen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Rense850T5

En heb je al eens een keer weer wat gedaan aan die frikandel ;D haha
Ik die al klaar?
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

NinaPaul

Citaat van: volvobug op 15-09-2014 23:49:05
Is een GLT inlaat en klep hetzelfde als die van een 10V? Die heb ik dan nog wel liggen.

10V GLE
20V GLT
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MrCain

Citaat van: Rense850T5 op 06-11-2014 12:58:59
En heb je al eens een keer weer wat gedaan aan die frikandel ;D haha
Ik die al klaar?

:eusa_naughty:

Frikandel speciaal hé  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

michel88

Rense850T5

Een beetje lijkt wel op doornroosje ;D ;D

Maar nog nieuwe updates?!
Je cv al omgesoldeert?

mitchelli

Misschien wonden aan het likken van de rollenbank meeting?  ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

michel88

leons850

Zat me vanavond ook af te vragen hoe het met het groene monster gaat? ???
Doet die het nog Martijn?
En toevallig het probleem gevonden waarom hij er in Goes niet zo'n zin in had?

Ben toch wel benieuwd wat het nou was.  :eusa_think:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martijn_B

Tijdje weggeweest naar Azie. Gezien de AFR waardes in Goes (lage 11, hoge 10) vermoeddelijk timing pull. Nu met kouder weer en goede Aral 102 of bio ethanol (15%) toevoeging doet de auto 10,8 sec van 100-200 op de autobahn op 1.35 bar druk.

Prima waardes dus weer, precies zoals Sebastiaan hem vd zomer afgeleverd had. Ga er wel verder in kijken, want ook met warmer weer of slechtere brandstof moet hij normaal blijven presteren.

Heb tevens een andere auto besteld en weet niet hoe lang ik de Volvo nog houdt. Het kan zijn dat ik hem in onderdelen of geheel verkoop. Als je ergens interesse in heb kun je een PB sturen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Goed, de volvo gaat vanaf april geschorst worden, maar blijft wel compleet. Zoals de wereld er nu uitziet is het financieel niet nodig en nogal onzinnig om hem uit elkaar te halen.

Wel een previewtje..  :eusa_shhh:

maartendeb

cornelis-b

Kan je niet beter iets goeds kopen er staat duidelijk dat ie "ROT" is ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien