Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

de Boeing

850 potje past gewoon maar dan zit uitlaatbuisje tegen een bevestigingsgat wat niet op de B5234 motoren zit, niet heel goed zichtbaar op onderstaande foto:

als dit nergens voor nodig is dacht ik het gewoon wat weg te veilen zodat ik mijn 850 potje kan hergebruiken (is na 100k lpg km nog zo goed als nieuw! in tegenstelling tot die van de v70 die na 160k benzine km's helemaal dicht zat)

en met het origneel potje (rechts op de foto) past het 850 spruitstuk idd niet

de Boeing

Citaat van: Martijn_B op 08-08-2015 20:40:05

Boeing, voor wat betreft de KM stand: ik heb de auto gezien waar het blok uit werd gehaald, die 88k km klopt en was aan slijtage van de auto (denk aan interieur) heel goed mogelijk. Dat gevoel wordt bevestigd als ik kijk naar hoe de kop er uit ziet, of er is heeel regelmatig olie gewisseld. Zeker weten doe je het nooit...Dus voor mij is het ook nog een beetje spannend natuurlijk. Thermostaat ben ik nog niet uit, heb jij meer informatie over hoe die extra ontluchting aan te sluiten? 

Blok is verder ontdaan van corrosie met een goedje wat ik in duitsland heb gekocht, daarna nog eens met de stalen opzetstukken op de boormachine en toen gewassen met schuurspons en ontvetter. Natuurlijk heel goed alle draadeinden beschermen en pasvlakken  ook. Carterventilatie gaat prima met de klopsensor, je moet alleen het elleboogje hebben van het nieuwe type blok. Tevens komt er nog een sensor in de cartervent om druk te meten.

ok dan heb ik niks gezegd (blokken die ik er destijds heb bekeken stonden allemaal in het rek, eentje nog in een witte UK V70 zonder opties, dus bijna zeker politie uitvoering, en die zijn wss niet echt goed behandeld, ondanks goed onderhoud. Heb toen maar zelf een b5244t5 uit de UK gehaald :)

je blok ziet er idd uit als een juweeltje!!

extra kopventilatie: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/154256-rn-motor-install/?page=6
-> Hussein (of lookforjoe tegenwoordig) op volvospeed

ga je trouwens de hulpaggregaten van de 850 behouden of overgaan op het nieuwer type zoals op de RN motoren?

Martijn_B

Hm.. ik heb mijn potje er zo opgeschroefd. Komt volgens mij nergens echt tegenaan maar zit gewoon strak op het blok. Zal er nog eens naar kijken.

Thx voor de link, morgen ff lezen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JuT5R

Ziet er goed uit Martijn. Succes ermee!

Johann

Citaat van: Martijn_B op 09-08-2015 02:01:50
Hm.. ik heb mijn potje er zo opgeschroefd. Komt volgens mij nergens echt tegenaan maar zit gewoon strak op het blok. Zal er nog eens naar kijken.

Thx voor de link, morgen ff lezen.

De RNC voorbereide onderblokken hebben daar iets net wel/niet in de weg zitten zoals aangegeven.

Er zijn 3 verschillende olieafscheiders,

Ik zet dan liever het middels type op de nieuwere motoren omdat deze net groter is en past onder het 850 spruitstuk.
Lijkt er op dat jij die er ook op hebt gezet. Misschien had je de slang er al aan zitten en dan zou het waarschijnlijk net kunnen maar bij mijn laatste twee projecten ging het niet als de slangklem er nog op moest. Heb de draad "boss" toen maar schuin weggeslepen,

peteRRR

Ziet er erg goed uit Martijn!

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Unexist

Zo dat klinkt veel belovend man!, ga em weer volgen.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

razorx

Succes Martijn!

Dat blok, kan je zo op je boterham zetten. Wat schoon!

V70geRwin

Top.dat.Je.de.850 weer.gaat laten brullen.
Ga je de polder meeting halen?

Jurijn R

Succes, weer een project om te volgen!
Van dit soort projecten houd ik namelijk heel erg ;D

Martijn_B

Hij loopt :)

Nu rustig even een paar KM maken en dan met de software aan de slag.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

de Boeing

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

(misschien wel nog even die bovenste motor steun houder ook een mooi kleurtje geven  ;D)

V70geRwin

JuT5R

Nice, succes. Schutten voor de software?

Martijn_B

Nope ga zelf aan de slag. Eerst eens wat met de camera timing spelen :)