Stefan`s S60 T5, de ombouw naar enkel massa vliegwiel

Gestart door stefanhuijser, 17-08-2011 18:55:14

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Je kan nog proberen om m een nachtje in de remmenreiniger te hangen.

UserID6342

Dan zul je in ieder geval die stekker even om moeten solderen aan de autobekabeling.  Doe dit even zorgvuldig en netjes want ze zijn behoorlijk storingsgevoelig.

Paulsson

Citaat van: stefanhuijser op 27-03-2017 17:50:32
In mijn geval is er geen enkele storingscode.
Mijn blok loopt alleen "rauw" en de het lijkt alsof de kleppen tikken.
Als je echter met een schroevendraaier gericht luistert hoor je geen enkele klep echt tikken

Is het rauw lopen puur akoestisch, of zie je ook oneven stationair lopen gedrag bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd wat tikken is wat normaal is, misschien binnenkort eens door Sandor laten beluisteren

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

UserID6342

Citaat van: Paulsson op 27-03-2017 17:28:35
Als de VVT solenoide niet werkt, krijg je dan een p1672 code? Ik heb die ook namelijk. Kan dat kwaad?
De P1672 verwijst naar een storing in het ECM gedeelte, niet specifiek de nokkenassensor. Spanning is dan lager als 5V

stefanhuijser

Citaat van: KIM op 27-03-2017 17:51:52
Je kan nog proberen om m een nachtje in de remmenreiniger te hangen.

We hadden hem al goed in de remmenreiniger gelegd voor we hem terug hebben gezet.
Dus nu maar gewoon een nieuwe. Wil het ondertussen wel eens opgelost hebben ;)
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

stefanhuijser

Citaat van: Dirk342 op 27-03-2017 17:56:23
Dan zul je in ieder geval die stekker even om moeten solderen aan de autobekabeling.  Doe dit even zorgvuldig en netjes want ze zijn behoorlijk storingsgevoelig.

Komt goed!

elianmars

Ik kreeg bij uitlezen met Torque Pro deze melding

Paulsson

Citaat van: Dirk342 op 27-03-2017 18:01:09
Citaat van: Paulsson op 27-03-2017 17:28:35
Als de VVT solenoide niet werkt, krijg je dan een p1672 code? Ik heb die ook namelijk. Kan dat kwaad?
De P1672 verwijst naar een storing in het ECM gedeelte, niet specifiek de nokkenassensor. Spanning is dan lager als 5V

Wat zou jou advies zijn dirk om P1672 te verhelpen? Ik heb dat al sinds ik Pablo heb :( Heb ook P1671

UserID6342

Is ook iets in het ECM gedeelte en ook iets met de spanning.  Je zou de auto met Vida uit moeten lezen om te zien waar het wegkomt.

Paulsson

Citaat van: Dirk342 op 28-03-2017 20:18:00
Is ook iets in het ECM gedeelte en ook iets met de spanning.  Je zou de auto met Vida uit moeten lezen om te zien waar het wegkomt.

Zal ik doen, dankje Dirk!

leons850

Citaat van: Paulsson op 29-03-2017 10:21:18

En anders ben je welkom in Maarssen, ik heb VIDA met een dice dus kan altijd even voor je kijken.
Je zal niet de eerste bezoeker zijn. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Paulsson

Citaat van: leons850 op 29-03-2017 10:25:20
Citaat van: Paulsson op 29-03-2017 10:21:18

En anders ben je welkom in Maarssen, ik heb VIDA met een dice dus kan altijd even voor je kijken.
Je zal niet de eerste bezoeker zijn. ;)

Dat is lekker dichtbij! Dankje Leon, ik zal zeker eens langskomen :D

stefanhuijser

Goedenavond allemaal!

Terwijl iedereen druk was met het bekijken van elkaars glimmende bolides op diverse meetings werd in de Betuwe druk gesleuteld aan de S60.

Onder het genot van een biertje en een lekker zonnetje was het aangenaam sleutelen!
Aangezien mijn S60 het hele weekend zonder voorwielen heeft gestaan gaf dat meteen gelegenheid om weer eens lekker op de motor te rijden.. helaas waren de weergoden me iets minder gezind!

Niet getreurd, de rest van het weekend was het immers prima!
Voordat we verder gaan naar de weekend perikelen van de S60 moet ik jullie natuurlijk nog even terugkoppeling geven over de mysterieuze "tik" die niet te vinden was.
Dit bleek een bougie die na 10.000km losgelopen was.. en die hadden we dus écht niet verwacht..

Omdat we toch lekker bezig waren aan de S60 hebben we meteen maar de "oliedruk herstel" operatie uitgevoerd. Dit omdat dit een veelvoorkomend probleem is bij de N-en.
En gelukkig zat mijn oliekanaal helemaal niet dicht!

De pan na demontage:

En dasty doet wonderen!

Er bleef alleen na montage van het enkelmassavliegwiel een licht schurend geluid uit de bak/koppeling komen. Dat brengt ons terug bij de avonturen van dit weekend.
Vol goede moed zijn we zaterdag wederom begonnen aan een bakwissel (voor de derde keer...)

Hier was het eerste werk gedaan:

Nieuwe keerring in de "nieuwe" bak..

En de nieuwe koppelingsplaat even passen en vergelijken met de oude van 10.000 km oud.
De oude had aanzienlijk meer speling!

De oude en de nieuwe bak naast elkaar. Helaas zit in de oude bak een quaife sperdiff, maar we zullen binnenkort de oude bak eens openmaken om te onderzoeken of hij er weer onder kan.

Uiteindelijk de drukgroep weer uitgelijnd op zijn plek.

En uiteindelijk een vers slokje olie in de bak!

Voor nu lijkt het schurende geluid weg te zijn dus het werk is niet voor niets geweest. Aan de lagering van de oude bak valt niks te voelen, dus waarschijnlijk is dit een "slechte" koppelingsplaat geweest.
Over 3000km heb ik weer 10.000 gereden en gaat er weer verse olie in. Dan worden meteen de brembo remmen en de carterventilatie vervangen.

Op naar de volgende klus.. proost!

UserID6342

Mooi zo weer  :eusa_clap:. Had je die speling op de koppelingsplaat en price-as dan ?

stefanhuijser

Citaat van: Dirk342 op 06-06-2017 06:45:29
Mooi zo weer  :eusa_clap:. Had je die speling op de koppelingsplaat en price-as dan ?

Er zat op de een of andere manier behoorlijke speling op het hart van de koppelingsplaat.
Schakelen/koppelen is nu gewoon wat het hoort te zijn.
Hebben meteen de schakelstang rubbers vervangen en nu is het prima.