HELP! Deze klus gaat boven mijn pet (koppeling vervangen)

Gestart door RvdO, 24-09-2011 18:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Giovanni

Beste RUUD,


Ik neem aan dat je jouw defecte dynamo erin gekregen hebt?


Maar dat je nu Gvd ........ de versnellingsbak  in de auto door de midden hebt los gemaakt.   :eusa_doh:
ipv waar het koppelen gebeurd, tussen  het motorblok en de versnellingsbak.


Remedie ik zou ook even kortekant wielophanging en aandrijf gedeelte los halen, voorkant vd auto op ongeveer 40-50cm vd grond zetten. :eusa_think:


De ene helft vd versnellings bak er tussen uit halen, en dan de rest.
Weer goed in elkaar zetten.

Een goede tip bij twijfel info inwinnen en voor elk gedeelte wat je los haalt een bout moer en ringen ,etc bakje. :eusa_wall:
Bij het los halen van electra en sensoren twee tapes aan allebei de zijden met cijfers, leters what ever.

Als je echt hulp nodig hebt kan je mij bellen voor een extra handje.


Ik moet wel tijd hebben, ik heb als leek twee keer een 850 motor en versnellingbak verwisseld.

Je hebt bij bepaalde dingen een extra handje nodig.


Met vriendelijke groet Giovanni
 
     

snix

Citaat van: Giovanni op 25-09-2011 11:06:35
Remedie ik zou ook even kortekant wielophanging en aandrijf gedeelte los halen, voorkant vd auto op ongeveer 40-50cm vd grond zetten. :eusa_think:
Als het goed is is dit allemaal al gebeurd....

Ik begin dcccl langzaam maar zeker te begrijpen

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

henry classic v70

Citaat van: Jack v op 25-09-2011 12:06:46
Citaat van: snix op 25-09-2011 11:29:31
Ik begin dcccl langzaam maar zeker te begrijpen
ik nog  steeds niet  :P

Aan een klus beginnen waarvan je "de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt" dan krijg je dit soort akties

Citaat van: RvdO op 24-09-2011 18:51:41
Ik weet op dit moment niet meer wat te doen. Dit gaat boven mijn pet. Wie heeft de skills die ik ontbeer en wil me komen helpen?

Ik denk dat hier veel te ontberen valt... :eusa_think:
Andere bak kopen en die er zelf onder zetten!

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Helemaal mee eens, sinds ik dit topic heb gezien heb ik de grote drang een heel epistel te schrijven  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

ja maar voor alles geldt dat er een eerste keer moet zijn Henry, en dat het dan soms flink pegels kost is gewoon leergeld.

Volgende keer weer ie waar ie moet zijn en hoe :eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

henry classic v70

Citaat van: Jack v op 25-09-2011 12:31:12
ja maar voor alles geldt dat er een eerste keer moet zijn Henry, en dat het dan soms flink pegels kost is gewoon leergeld.

Volgende keer weer ie waar ie moet zijn en hoe :eusa_whistle:

Wel erg handig dan om een versnellingsbak los te draaien zonder eerst een paar keer te hebben meegekeken (dat zou ik tenminste doen) je hebt het hier natuurlijk niet over het vervangen van bougies of een luchtfilter.

Ieder z'n kwaliteit zeg ik altijd en ik wil best van alles leren op technisch gebied maar soms moet je bepaalde klussen niet zelf willen doen..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jack v

Citaat van: henry classic v70 op 25-09-2011 12:37:46
Citaat van: Jack v op 25-09-2011 12:31:12
ja maar voor alles geldt dat er een eerste keer moet zijn Henry, en dat het dan soms flink pegels kost is gewoon leergeld.

Volgende keer weer ie waar ie moet zijn en hoe :eusa_whistle:

Wel erg handig dan om een versnellingsbak los te draaien zonder eerst een paar keer te hebben meegekeken (dat zou ik tenminste doen) je hebt het hier natuurlijk niet over het vervangen van bougies of een luchtfilter.

Ieder z'n kwaliteit zeg ik altijd en ik wil best van alles leren op technisch gebied maar soms moet je bepaalde klussen niet zelf willen doen..
Je moet het ook aandurven, en wat dat betreft moet ik TS toch prijzen ondanks dat het misging.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

RvdO

@Giovanni: Die dynamowissel is goed gelukt idd. Maar dit was gewoon een stomme actie. Iets te moe + iets te snel willen gaan + iets te weinig concentratie = iets om nooit meer te vergeten :-\.

@ArjenT5R: Schrijf het van je af! Anders loop je er maar mee rond en dan gaat het je in de weg zitten...

@Jack v: Ik heb inmiddels veel meer geleerd dan wanneer ik volgens de gebruiksaanwijzing schroef A in gat B had gestopt. Het is vervelend dat het nu meer tijd en geld kost dan voorzien, maar het lijkt er op dat anderen er meer problemen mee hebben dat ik een stommiteit heb begaan dan ikzelf. Het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed, maar soms heb je daar een beetje hulp bij nodig.

Met wilskracht, doorzettingsvermogen en een goed forum kom je een heel eind. De auto nu naar een garage laten slepen zou pas echt een blamage zijn.

Jack v

Citaat van: RvdO op 25-09-2011 12:55:00
@Giovanni: Die dynamowissel is goed gelukt idd. Maar dit was gewoon een stomme actie. Iets te moe + iets te snel willen gaan + iets te weinig concentratie = iets om nooit meer te vergeten :-\.

@ArjenT5R: Schrijf het van je af! Anders loop je er maar mee rond en dan gaat het je in de weg zitten...

@Jack v: Ik heb inmiddels veel meer geleerd dan wanneer ik volgens de gebruiksaanwijzing schroef A in gat B had gestopt. Het is vervelend dat het nu meer tijd en geld kost dan voorzien, maar het lijkt er op dat anderen er meer problemen mee hebben dat ik een stommiteit heb begaan dan ikzelf. Het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed, maar soms heb je daar een beetje hulp bij nodig.

Met wilskracht, doorzettingsvermogen en een goed forum kom je een heel eind. De auto nu naar een garage laten slepen zou pas echt een blamage zijn.

Met geduld/tijd en durf krijg je het wel weer voor elkaar, niet gelijk ten einde raad zijn. Ik zou hem nu ook niet naar de garage slepen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

beunmaat

hehehe... ik zie hier de humor wel van in. Hoe lullig het ook is. ;D
Volgende keer iets beter kijken voordat je iets uit elkaar probeerd te halen.

Vulk

Ik vind het op zich knap dat je het zelf aan durft. Komt met tijd en goesting wel terug goed.

beunmaat

Met tijd en geduld lukken een hoop klussen die normaal "eng" zijn.

reneetje

Citaat van: Jack v op 25-09-2011 10:32:51
idd Marco mag het wel eens uitleggen ???

Hier geldt gewoon het ouderwetse gezegde.......

Zoals de waard is,  vertouwd hij zijn gasten....

:eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

RvdO

Het wordt er allemaal niet duidelijker op ben ik bang...