Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Mij lijkt s'nachts werken ook het fijnste
Grolsch, het klinkt al lekkerder

wiffie

Citaat van: grijzev70tdi op 27-02-2014 23:19:50
s'nachts rijden is niks mis mee,toen lekker relaxt maar het word nu ook al steeds drukker en sta je s'nachts ook al in de file,maar hou wel in de gaten dat het bio ritme helemaal naar de klote is of gaat,ik heb bijna in totaal 20 jaar alleen maar nachtdiensten gedraaid als chauffeur en nadat ik ermee ben gestopt(ook helemaal met het chauffeuren)heb ik met mijn nu normale ritme nog steeds moeite om s'nachts in slaap te vallen en dit is al 1,5 jaar geleden dat ik gestopt ben.

MVeldhuis

Citaat van: wiffie op 27-02-2014 23:42:07
Citaat van: grijzev70tdi op 27-02-2014 23:19:50
s'nachts rijden is niks mis mee,toen lekker relaxt maar het word nu ook al steeds drukker en sta je s'nachts ook al in de file,maar hou wel in de gaten dat het bio ritme helemaal naar de klote is of gaat,ik heb bijna in totaal 20 jaar alleen maar nachtdiensten gedraaid als chauffeur en nadat ik ermee ben gestopt(ook helemaal met het chauffeuren)heb ik met mijn nu normale ritme nog steeds moeite om s'nachts in slaap te vallen en dit is al 1,5 jaar geleden dat ik gestopt ben.

Dan moet je gewoon ff een jaartje in de olie gaan werken, dan heb je je bioritme zo aangewend dat je de hele dag wel wilt kunt slapen ;D

marc-850

Morgen een jaar geleden dat ik mijn nieuwe trekker kreeg. Gemiddeld rijden onze wagens rond de 75.000 km per jaar, dagritten, 95% door Nederland.
Heb dit afgelopen jaar 85.000 km gemaakt.

Mij hoor je niet klagen, we hebben nog steeds voldoende werk.

In de wintermaanden is het bij ons doorgaans rustig (maken we veel uren in de werkplaats), maar dit jaar hobbelt het lekker door.

widebody

Citaat van: marc-850 op 28-02-2014 19:07:49
Morgen een jaar geleden dat ik mijn nieuwe trekker kreeg. Gemiddeld rijden onze wagens rond de 75.000 km per jaar, dagritten, 95% door Nederland.
Heb dit afgelopen jaar 85.000 km gemaakt.

Mij hoor je niet klagen, we hebben nog steeds voldoende werk.

In de wintermaanden is het bij ons doorgaans rustig (maken we veel uren in de werkplaats), maar dit jaar hobbelt het lekker door.

Mooie telling, 85tkm/jaar.

Zou ik voor tekenen. Wij rijden gemiddeld 130-140.000/jaar. Distributie levensmiddelen Benelux. Echt rustige periode's kennen wij niet. Alleen januarie is iets slapper. ipv Volle opleggers elke dag rij je dan met een halve tot driekwart oplegger 's morgens weg.

fust850

Ik ga vanaf maandag, voor 6 maanden (hopelijk), full-time rijden voor de bloemenveiling (vanaf Venlo).
Na 2 maanden weinig tot niks te doen, eindelijk weer 45-55 uur/week sturen, heb er zin in!  :eusa_dance:
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

benjy

Dit zijn de Volvo's waar ik de Nederlandse wegen onveilig mee maak.
De 12 meter tussen Oosterhout en Utrecht
De 18 meter Breda Tilburg en Geertruidenberg

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

nixvin

zou mn hijskraan hier ook mogen?
al is de waarheid nog zo snel..... een 850 r achterhaald m wel

hertogjan6

Citaat van: nixvin op 06-03-2014 23:48:19
zou mn hijskraan hier ook mogen?
waarom niet ;D is absoluut offtopic gedeelte :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

marc-850

Wij Nederlanders zijn veel te bang om eens écht ergens te demonstreren.
Denk dus dat het allemaal wel mee zal vallen. En van die enkeling die hier wél gehoor aan geeft, zal je niet veel hinder van hebben.

twotone

Ik zelf verwacht er niet al teveel van, om hetzelfde wat Marc zegt.

Overigens Marc, is jouw xf 105 gechipt of iets dergelijks? Want het zwaarste blok van DAF levert 'maar' 510 peekaatjes ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

NinaPaul

De 560 was niet bij introductie te bestellen, later wel.

Edit: ook gewoon uit de 12,9l paccar mx motor.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

marc-850

Citaat van: NinaPaul op 07-03-2014 09:56:48
De 560 was niet bij introductie te bestellen, later wel.

Edit: ook gewoon uit de 12,9l paccar mx motor.

Citaat van: twotone op 07-03-2014 01:55:08
Ik zelf verwacht er niet al teveel van, om hetzelfde wat Marc zegt.

Overigens Marc, is jouw xf 105 gechipt of iets dergelijks? Want het zwaarste blok van DAF levert 'maar' 510 peekaatjes ;D

Goed opgelet Twotone...  ;D

Mijn eerste XF105 was inderdaad een 460, gechipt naar 560 PK. Zou daardoor minder brandstof moeten gaan verbruiken. Echter is het verhaal theorie toch anders dan het verhaal praktijk.

Inmiddels rij ik alweer een jaar in een nieuwe XF105, met de standaard 460 PK. Wel een Ate motor. Deze is dus wel aanmerkelijk zuiniger.

NinaPaul

Overigens zou het ongepast zijn, zoveel nutteloze slachtoffers te maken met zo een staking.

Kinderen, gehandicapten, zieken, etc. etc.

En nog een reden om geen vervelende Nederlandse chauffeurs meer aan te nemen!!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz