Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

Lunadust

Platkop achter het stuur? of witte kentekplaat op de trekker?
Techneut, geen dichter.

leons850

Citaat van: Lunadust op 02-03-2015 09:48:55
Platkop achter het stuur? of witte kentekplaat op de trekker?

Nope, gele platen.
op trekker en oplegger.
Maar ik zie ook NL'ers het dus doen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

J.D.854

5 auto's vind ik ook wel wat veel, en zou ik zelf ook niet snel doen, maar als het mag, waarom niet? Het is gruwelijk irritant om achter een auto te blijven hangen die langzamer dan jouw rijdt.
<<< Volvo 855 2.3 T-5 Automaat>>>

leons850

Citaat van: J.D.854 op 02-03-2015 10:00:14
5 auto's vind ik ook wel wat veel, en zou ik zelf ook niet snel doen, maar als het mag, waarom niet? Het is gruwelijk irritant om achter een auto te blijven hangen die langzamer dan jouw rijdt.

Oké, maar dat verschil kan nooit veel zijn toch?
De cc een tik lager en problem solved lijkt me?
Want vlot inhalen is er niet bij bij vrachtwagens?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Alle trucks zijn op snelheid begrensd.
Wettelijk op 85, de meeste op 89
Ivm verbruik rijden de meeste moraalridders vaak 83.
De laatste in de rij wil dan wel 85 rijden.
De rest zal niet van het gas af gaan want dan verbruikt ie meer omdat ie weer moet optrekken. De automobilst is daar de dupe van.
Ook zal geen van de truckers in het rijtje ruimte geven voor de stresskip die erlangs wil want het is zijn probleem.
Ook bjj automobilsten gaat dit op, weliswaar niet mbt verbruik maar elkaar een paar meter de ruimte geven zal niet gebeuren .
Techneut, geen dichter.

NinaPaul

(Niet alle vrachtwagens zijn op dezelfde snelheid begrensd)

Iedereen heeft evenveel recht om op de weg te rijden.

Het is heel goed dat die "moraalridders" denken aan de onkosten die sneller rijden met zich mee brengen!
(Sterker nog, al die chauffeurs die dat niet doen zou ik vervangen.)

Als er genoeg banen zijn kan er prima ingehaald worden, met welke snelheid dan ook, dat recht hebben andere mensen.

Jouw ergernis is dus een van totale egoïsme, sorry om het zo cru te zeggen.

Ben ik een beroepschauffeur? Nee
Vind ik het leuk om achter vrachtwagens te hangen? Nee
Is dat relevant? N..
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

knoertS70

Ik vind dit erg mooi. En NP heeft nog gelijk ook.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

leons850

Dat ik mij er aan erger daar zal ik niet de enige in zijn.
Ik vraag t mij gewoon af, nu snap ik het tenminste.
En die chauffeur is ook egoïstisch gezien er een rij van 80 auto's op hem aan het wachten is.

Maar bij mij was het gewoon nieuwsgierigheid.

Mvh

Citaat van: V70 classic op 18-01-2015 16:36:29
Citaat van: Lunadust op 17-01-2015 07:52:11
Ik heb me daar (vanuit werk interesse) (Volvo CE) een klein beetjein verdiept.
De bakken die daar gebruikt worden zijn gelijk aan de bakken die langzaam uit de truck markt verdwijnen.
Juist door de software matig steeds beter wordende automatisch schakelende handbakken.

De kopppelomvormer bakken zullen echt uit de zware toepassingen gaan verdwijnen denk ik.

In de transport gebruikt men de oude bak uit de jaren 80 welke men automatisch laat schakelen.
T is dus eigenlijk de oude klote bak met een andere schakeltoren.
Weet je nogvan die ellende met dat EPS ghgh.
In de landbouw gebruikt men al 20 jaar bakken welke je onder volle belasting kunt schakelen ( zonder koppel omvormer).
Bakken hebben geen slip, bij bepaalde werkzaamheden is het cont op en af schakelen.
Je kunt per werkzaamheid het karraker van de bak aanpassen.
De thechniek is er enkel voor de vrachtwagen te duur.
Het kan dus wel.

Nog even hier op verder gaan. Als dat nog mag ;D Bakken in tractoren zijn powershift en onder belasting schakelbaar inderdaad. Je blijft echter op de knopjes drukken en je hebt wel 19 stappen van 0-50 km per uur.

Tegenwoordig is alles vario uitgevoerd. Dus met rijhendel of pedaal vooruit drukken en je hebt een traploze overbrenging. Tot hij op topsnelheid is en dan krijg je een price direct met een paar tandwielen.

En deze pakken kunnen ook prima 300 pk aan en een koppel dat je niet eens wil weten ;D

Het zou dus moeten kunnen ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Jack v

Dindsdag beginnen bij combex bv die van der Veen heeft overgenomen.
Krijg ik nog mn oude combinatie terug ook :eusa_dance:.
Ze belden zelf of ik wel weer wou rijden, heb toen Maters toch ma laten weten dat ik na 3 dagen ermee stop ;D.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Citaat van: Jack v op 07-03-2015 13:08:44
http://i57.tinypic.com/vngfv6.jpg
Ze belden zelf of ik wel weer wou rijden, heb toen Maters toch ma laten weten dat ik na 3 dagen ermee stop ;D.
Gefeliciteerd!!!
Gaat die auto nog andere kleuren krijgen?

dielie850

Gefeliciteerd!!!
Mooie combi :eusa_clap:

dielie850

Eindelijk de Dark Diamond bouwdoos in 1:24 helemaal klaar :eusa_dance:

Volgend project is de Black Amber ;D

marc-850

Mooi Jack!!

Combex heeft het op dit moment erg druk volgens mij. Ze wilden van ons, voor een aantal weken, 1 of meer chauffeurs met combinatie inhuren. Ik heb ervoor bedankt. Ik wil niet meer de hele week van huis zijn.

Broabander

Vandaag leuke dag gehad bij DAF op de testbaan, het hele modellengamma rijden en uitproberen, waaronder bijvoorbeeld onderstaande combinaties:

En alle soorten en maten Euro 6 bakwagens, CF, XF,  alles tussen de 7 en 40 ton, stuuras en starre as, bulktrailers, noem maar op. Ook een deels elektrische XF105 prototype als passagier meegereden, hele rare gewaarwording dat elektrisch rijden, laat staan in een vrachtwagen...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.