Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dielie850

Citaat van: Dirk342 op 08-02-2017 06:25:12
He bah, dit wil je niet horen bij een collega.....

Toch.... als je dit ongeluk ziet, en van de week net zo eentje in Ulm bij München waarbij een chauffeur achterop een Nederlandse autotransporter is geklapt en ook is overleden, zal iedereen begrijpen waarom ik een groot voorstander ben van de zogenaamde torpedoneuzen.

De moderne vrachtwagens zijn schitterend en het merendeel rijd beter als een personenauto, maar je zit als chauffeur wel helemaal vooraan in de cabine, de afstand tot je voorganger is zeer klein en bij de meeste van dit soort ongevallen is meestal de stuurkolom degene die de meeste verwondingen veroorzaakt (ondanks dat deze allemaal op meerdere manier klapbaar zijn).  Bij een torpedoneus zit er nog een behoorlijk stukje voor die de klap kan opvangen, voordat deze bij de cabine komt.
Klopt.
Zo heeft heen kennis van ons ook een zwaar ongeluk overleefd.
Die was in oostenrijk vol achterop een file geklapt met een scania 143 torpedo.
Door de klap heeft het dashboard hem over de bestuurdesstoel gegooid en is zo op het bed beland.
Een hoop botbreuken maar wel overleefd en dankzij de torpedo/neus dat zei zelfs de politie.

classicT5

Bij een autotransporter is het bovendek het probleem, die zit op zithoogte van de achterop komende chauffeur, verwacht dat je ook met een torpedo daar niet goed vanaf komt. Deze chauffeur is zon beetje gespiest door dat dek :(

BBS

Köt DAF ook....

De dikke DAF deze week al 2x moeten overstarten omdat ie zelf niet meer op gang kan komen.
Accu's helemaal gaar, aansluiting voor de laadkleplading gaar, Storing in de Ad-Blue zooi dus 40% vermogen minder en de luchtregeling in de cabine uitgevallen.
De stuurverstelling, stoelvering en alles wat verder op lucht werkt uitgevallen....

Staat nu naast de schuur te wachten op de reparateur. :eusa_doh:
Volvoloos....

BBS

Citaat van: widebody op 07-02-2017 10:40:46
Vanmorgen is op de A50 een ongeval gebeurt met twee vrachtwagens. 1 Daarvan, de achterste, was van onze firma. De uitzendkracht welke op dat moment de wagen bestuurde is door het ongeval bekneld komen te zitten. Helaas heeft hij het niet mogen overleven. :'(


Dit wil je gewoon niet meemaken, en ook niet in je (vrienden) kring horen. Ik denk dat dit ons allemaal het meeste angst oplevert.
Sterkte Marc!
Volvoloos....

marc-850

Citaat van: BBS op 08-02-2017 20:41:12
Köt DAF ook....

De dikke DAF deze week al 2x moeten overstarten omdat ie zelf niet meer op gang kan komen.
Accu's helemaal gaar, aansluiting voor de laadkleplading gaar, Storing in de Ad-Blue zooi dus 40% vermogen minder en de luchtregeling in de cabine uitgevallen.
De stuurverstelling, stoelvering en alles wat verder op lucht werkt uitgevallen....

Staat nu naast de schuur te wachten op de reparateur. :eusa_doh:

Rij jij nog een 2800...?

BBS

#560
Citaat van: marc-850 op 08-02-2017 21:51:51
Citaat van: BBS op 08-02-2017 20:41:12
Köt DAF ook....

De dikke DAF deze week al 2x moeten overstarten omdat ie zelf niet meer op gang kan komen.
Accu's helemaal gaar, aansluiting voor de laadkleplading gaar, Storing in de Ad-Blue zooi dus 40% vermogen minder en de luchtregeling in de cabine uitgevallen.
De stuurverstelling, stoelvering en alles wat verder op lucht werkt uitgevallen....

Staat nu naast de schuur te wachten op de reparateur. :eusa_doh:

Rij jij nog een 2800...?
Nee, een opgewaardeerde 95, oftewel een XF van 2008....

Maar ze willen er nog niet vanaf, het blok wat er in ligt heeft nog maar 2,5 ton gedraaid. Die is er met 8,5 ton hagelnieuw ingekomen.....
Volvoloos....

V70 classic

Citaat van: marc-850 op 08-02-2017 21:51:51
Citaat van: BBS op 08-02-2017 20:41:12
Köt DAF ook....

De dikke DAF deze week al 2x moeten overstarten omdat ie zelf niet meer op gang kan komen.
Accu's helemaal gaar, aansluiting voor de laadkleplading gaar, Storing in de Ad-Blue zooi dus 40% vermogen minder en de luchtregeling in de cabine uitgevallen.
De stuurverstelling, stoelvering en alles wat verder op lucht werkt uitgevallen....

Staat nu naast de schuur te wachten op de reparateur. :eusa_doh:

Rij jij nog een 2800...?

De term Dikke Daf deed vermoeden dat ie nog wat ouder was.
Maar t bleek een XF.

Maar goed slecht onderhoud kan t beestje niets aan doen he.

Niet starten is btw niet erg he.
Ga je gewoon terug naar binnen.
Slapie doen, koffie drinken of achter de vrouw an.
Onderweg staan das ellende.

Hadden ooit een tractor met een rotte kabelboom.
Had derhalve geen verlichting.
De vaste bestuurder was de koning te rijk.
Met licht beginnen voor t donker thuis.

Elk nadeel heb zn voordeel he.

SK6 met de bak ellende.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

UserID6342

Nu weet ik gelukkig niet zo veel van DAF, maar de term 'Dikke Daf' was toch voorbehouden aan de aan de DAF's die toentertijd in het leger werden gebruikt ?  Ik meen zelfs alleen de YA 318/328 ?  Die geweldige dingen waarin je elkaar niet kon verstaan, geen verwarming inzat, en waar de instructeurs een ho-ijzer hadden ipv remmen ? ;D

Jan_D.

Citaat van: Dirk342 op 09-02-2017 10:27:40
Nu weet ik gelukkig niet zo veel van DAF, maar de term 'Dikke Daf' was toch voorbehouden aan de aan de DAF's die toentertijd in het leger werden gebruikt ?  Ik meen zelfs alleen de YA 318/328 ?  Die geweldige dingen waarin je elkaar niet kon verstaan, geen verwarming inzat, en waar de instructeurs een ho-ijzer hadden ipv remmen ? ;D

Dat dacht ik ook: de legerdafs 318 en 328 Hoewel sommigen ook de YA126 een dikke Daf noemden. En de versnellingspook, die zo ver naar achteren zat dat je je schouder bijna uit de kom draaide bij het schakelen, was ook wel speciaal.

widebody

Citaat van: Jan_D. op 09-02-2017 13:45:10
Citaat van: Dirk342 op 09-02-2017 10:27:40
Nu weet ik gelukkig niet zo veel van DAF, maar de term 'Dikke Daf' was toch voorbehouden aan de aan de DAF's die toentertijd in het leger werden gebruikt ?  Ik meen zelfs alleen de YA 318/328 ?  Die geweldige dingen waarin je elkaar niet kon verstaan, geen verwarming inzat, en waar de instructeurs een ho-ijzer hadden ipv remmen ? ;D

Dat dacht ik ook: de legerdafs 318 en 328 Hoewel sommigen ook de YA126 een dikke Daf noemden. En de versnellingspook, die zo ver naar achteren zat dat je je schouder bijna uit de kom draaide bij het schakelen, was ook wel speciaal.

Klopt, de vermaarde 318, drie-asser:.

Kreng was niet stoppend te krijgen zowat, reed overal dwars doorheen.

Ik noem mijn 105 altijd DikkDaf omdat ze bij ons verder alleen maar CF'jes hebben ;D.

NinaPaul

3 ton
1e serie
4 assen :D 8 wielen, meedraaiende reservewielen bij terrein rijden (vandaar ook de 8 in de naam).

Maar een paar keer in gereden ook meegeholpen met restauratie aan ééntje (Ede).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Dikkie

Die foto is een 328, dus 2e serie. 318's bestaan nagenoeg niet meer.

Groetjes van een YA126 en YB626 bezitter..

Speaking of, ik heb dit jaar mijn C rijbewijs gehaald om met de YB626 de hort op te mogen. Mag ik mijzelf nu ook in dit draadje schuiven? ;)
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

marc-850

Citaat van: BBS op 08-02-2018 22:23:56
En voor de rest, 28 ton in een 2-asser, op links en doorrrrrrrrr :D ;D ;D

Dat dacht ik gister in Duitsland ook: Totaal 47 ton. Vond de meneer van de BAG geen goed idee. Boete en 7 ton afladen..  :eusa_shifty:
(2 Busjes van de BAG, mijn collega ook 7 ton te zwaar  ;D)

NinaPaul

Willens en wetens teveel laden, is dat echt iets om over op te scheppen?

En ja ik snap heel goed dat niet alle meet methoden even nauwkeurig zijn, zoals kiezels met een frontoader/shovel en dat er niet altijd een weegbrug is.
En dat het per ongeluk wel eens kan gebeuren dat er teveel geladen is.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

marc-850

Opdracht van onze opdrachtgever om beslist dat aantal rijplaten te laden. Zal mij worst wezen wat het totaalgewicht dan is.
Doorgaans houden wij ons redelijk goed aan het gewicht.

Fijn. 1 Europa, en in ieder land een ander totaalgewicht.