Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BBS

Bel een rijschool Leon, vraag om een categorie C pretles en je mag legaal een uurtje of anderhalf sturen zonder verdere verplichtingen. ;)

Voor de rest doe ik waar ik goed in ben en leuk vind om te doen. Goederen op tijd afleveren bij bedrijven en particulieren en voor de rest de druktemakers op de weg zoveel mogelijk dwars zitten :evil: ;D
Volvoloos....

arjenT5R

Conclusie je geeft zelf toe dat je bewust irritant bezig bent met je vrachtwagen en dat alle vrachtwagens per definitie irritant zijn evenals dat alle personenwagen bestuurders heethoofden zijn.

Knippertje aan en gaaan en als we s'avonds bij moeders de vrouw aan komen weer eens trots vertellen hoe groot de file vandaag weer was die we gecreëerd hebben...\

Precies wat ik altijd al dacht dus...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Citaat van: arjenT5R op 12-02-2018 08:39:48
Conclusie je geeft zelf toe dat je bewust irritant bezig bent met je vrachtwagen en dat alle vrachtwagens per definitie irritant zijn evenals dat alle personenwagen bestuurders heethoofden zijn.

Knippertje aan en gaaan en als we s'avonds bij moeders de vrouw aan komen weer eens trots vertellen hoe groot de file vandaag weer was die we gecreëerd hebben...\

Precies wat ik altijd al dacht dus...
Feit of mening?
Want dat heb ik nergens geschreven of gezegd.
Blijkbaar is voor jou al genoeg om met een vrachtwagen op de weg te rijden om irritant bezig te zijn.... :eusa_wall:
Volvoloos....

SB T-5R

#753
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 23:03:55
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 22:50:04
Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

Als ik zo de truckers hoor klagen pas ik wel. Ga ik liever met mijn stropdas om naar m'n werk. (Naja eigenlijk alleen een overhemd). Gelukkig hoor je mij niet klagen over het lesgeld wat ik daarvoor grotendeels zelf heb betaald.

Toch fijn dat de meeste hun werk wel leuk vinden.
Want eigenlijk betaal je dus voor die dingen (code 95 en die reut) om werk te doen wat jullie leuk vinden. Tja, elk nadeel heb z'n voordeel.

Leon t is zeiken om je gelijk te halen.
T begon met t inhalen.
Ja maar als ik die 1 km/h harder kan rijden.
Dan win ik 15 min.
Men gaat eraan voorbij dat een hele volks stam daarvoor soms 40 km/h langzamer moet rijden.
En dat allemaal
Door 2 hufters die al 9 km te hard rijden.
Maar dat mag

Vervolgens is t allemaal moeilijk.
Weerleg je dat meer dingen moeilijk zijn dan word t duur.
Uiteindelijk moet je je beroepskosten gewoon in je salaris inzitten.

Is t zelfde als iets afschrijven op 4 jaar.
En na die tijd klagen dat je een nieuwe auto moet kopen.

Ieder zn vak verder.
T enige wat ik nooit zo goed kon was met een aanhanger achteruit rijden.
We kwamen er wel aan uit, maar als je sommige bezig zag respect.
Maar goed t was mijn vak ook niet.
T was handig dat je t kon.
Meer niet.
Ik moest trouwens nog wel een stukje achteruit rijden met de aanhanger destijds voor mn CE.
Maar heb dat eigenlijk nooit goed geleerd.

Al heb ik m nooit op de neus genomen bij t in de WP zetten.
Maar t bleef een gehannis.

Gewoon in je spiegels kijken en naar welke kant de aanhanger stuurt zoals zichtbaar in je spiegel, die kant stuur je op.
Komt ie in je linker spiegel iets naar links, stuur je iets naar links. Etc.

Dan blijft ie mooi recht  ;)

Edit, zie nu CE. Dacht BE.
T'is nog vroeg  ;D

Met zo'n schotel ben ik ook niet zo'n held in

arjenT5R

Citaat van: BBS op 12-02-2018 08:53:18
Citaat van: arjenT5R op 12-02-2018 08:39:48
Conclusie je geeft zelf toe dat je bewust irritant bezig bent met je vrachtwagen en dat alle vrachtwagens per definitie irritant zijn evenals dat alle personenwagen bestuurders heethoofden zijn.

Knippertje aan en gaaan en als we s'avonds bij moeders de vrouw aan komen weer eens trots vertellen hoe groot de file vandaag weer was die we gecreëerd hebben...\

Precies wat ik altijd al dacht dus...
Feit of mening?
Want dat heb ik nergens geschreven of gezegd.
Blijkbaar is voor jou al genoeg om met een vrachtwagen op de weg te rijden om irritant bezig te zijn.... :eusa_wall:


Mening ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Benny850

Achteruit rijden vergelijk ik altijd met taart snijden. Rustig niet te grote stukken en beheerst.

NinaPaul

Dat is met alles zo, kwestie van oefenen. De eerste keer achteruit een hoekje om met enkel de auto was ook wennen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Sommige leren t nooit ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jan45

En nog meer vinden zichzelf enorm goed en ongelooflijk belangrijk. ;D

arjenT5R

Citaat van: jan45 op 12-02-2018 13:57:14
En nog meer vinden zichzelf enorm goed en ongelooflijk belangrijk. ;D

Yeahh!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

widebody

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 20:41:07
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 20:08:15
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 19:16:09
Als het dan toch langzamer moet, ga dan lekker 85kmh tussen de vrachtwagens rechts rijden samen met de overige zondagsrijders en pensionarissen met tijd te veel.
Is nog zuiniger ook. ;D

Waarom?
Als ik richting aangeef om in te halen dan hinder ik niemand.
..en het is niet verplicht om de max. snelheid te rijden.
Dus iedereen die dat niet doet zijn zondagsrijders of pensionarissen, vind ik nogal generaliserend

JE HINDERT DE REST VAN HET VERKEER, RICHTING AANGEVEN IS ALLEEN TER INDICATIE VAN WAT JE (WIL) GAAT DOEN, NIET OM MENSEN AAN DE KANT TE DUWEN OF ANDERZIJDS.
JE MAG ALLEEN NAAR LINKS ALS DAAR VOLDOENDE RUIMTE VOOR IS. ZODRA JE OP DE LINKER BAAN RIJDT PAS JE JE SNELHEID AAN AAN DIE VAN DE REST.
DOE JE DIT NIET DAN BEN JE TOT LAST EN HINDER JE DUS HET VERKEER JE VERTRAAGD DE BOEL OPZETTELIJK WAT JE BENT JE BEWUST DAT DE REST NORMALITER HARDER RIJDT OP DIE WEG HELFT.
Het is een signaal dat je naar links wil. Niet als er geen ruimte is, het is geen breekijzer ;D. Ook al denken veel mensen van wel

widebody

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 23:03:55
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 22:50:04
Citaat van: The Demon op 11-02-2018 21:38:23
Wie van de frustraatjes in dit topic wil komende week mijn werk overnemen en ervaren hoe het in de praktijk werkt?
En er dus achter komen dat de regeltjes bedacht door "stropdassen" die nog nooit een vrachtwagen van dichtbij gezien hebben niet werken?

Oh ja, wel even je code 95 gaan halen ( € 1000,00 per 5 jaar) en je chauffeurspas anders mag je niet eens een meter rijden.

Als ik zo de truckers hoor klagen pas ik wel. Ga ik liever met mijn stropdas om naar m'n werk. (Naja eigenlijk alleen een overhemd). Gelukkig hoor je mij niet klagen over het lesgeld wat ik daarvoor grotendeels zelf heb betaald.

Toch fijn dat de meeste hun werk wel leuk vinden.
Want eigenlijk betaal je dus voor die dingen (code 95 en die reut) om werk te doen wat jullie leuk vinden. Tja, elk nadeel heb z'n voordeel.

Leon t is zeiken om je gelijk te halen.
T begon met t inhalen.
Ja maar als ik die 1 km/h harder kan rijden.
Dan win ik 15 min.
Men gaat eraan voorbij dat een hele volks stam daarvoor soms 40 km/h langzamer moet rijden.
En dat allemaal
Door 2 hufters die al 9 km te hard rijden.
Maar dat mag

Vervolgens is t allemaal moeilijk.
Weerleg je dat meer dingen moeilijk zijn dan word t duur.
Uiteindelijk moet je je beroepskosten gewoon in je salaris inzitten.

Is t zelfde als iets afschrijven op 4 jaar.
En na die tijd klagen dat je een nieuwe auto moet kopen.

Ieder zn vak verder.
T enige wat ik nooit zo goed kon was met een aanhanger achteruit rijden.
We kwamen er wel aan uit, maar als je sommige bezig zag respect.
Maar goed t was mijn vak ook niet.
T was handig dat je t kon.
Meer niet.
Ik moest trouwens nog wel een stukje achteruit rijden met de aanhanger destijds voor mn CE.
Maar heb dat eigenlijk nooit goed geleerd.
Al heb ik m nooit op de neus genomen bij t in de WP zetten.
Maar t bleef een gehannis.

Tot nu toe heb ik er weinig in te melden gehad. Echter, het feit dat ik voor hufter word uitgemaakt vind ik even te gortig. Ik heb niemand kwaad toegedaan, toegewenst of afgezeken. Derhalve ga ik een (tijdelijke) penalty aanvragen voor deze persoon bij de forummoderators. Op grond van op de man spelen. Met deze uitspraak word een complete beroepsgroep weggezet, en ik voel mij hier persoonlijk mee aangevallen.
Verder roept iedereen maar wat ie wil, zal mij aan mijn derriere oxideren!

gero

Citaat van: widebody op 12-02-2018 19:59:58
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 20:41:07
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 20:08:15
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 19:16:09
Als het dan toch langzamer moet, ga dan lekker 85kmh tussen de vrachtwagens rechts rijden samen met de overige zondagsrijders en pensionarissen met tijd te veel.
Is nog zuiniger ook. ;D

Waarom?
Als ik richting aangeef om in te halen dan hinder ik niemand.
..en het is niet verplicht om de max. snelheid te rijden.
Dus iedereen die dat niet doet zijn zondagsrijders of pensionarissen, vind ik nogal generaliserend

JE HINDERT DE REST VAN HET VERKEER, RICHTING AANGEVEN IS ALLEEN TER INDICATIE VAN WAT JE (WIL) GAAT DOEN, NIET OM MENSEN AAN DE KANT TE DUWEN OF ANDERZIJDS.
JE MAG ALLEEN NAAR LINKS ALS DAAR VOLDOENDE RUIMTE VOOR IS. ZODRA JE OP DE LINKER BAAN RIJDT PAS JE JE SNELHEID AAN AAN DIE VAN DE REST.
DOE JE DIT NIET DAN BEN JE TOT LAST EN HINDER JE DUS HET VERKEER JE VERTRAAGD DE BOEL OPZETTELIJK WAT JE BENT JE BEWUST DAT DE REST NORMALITER HARDER RIJDT OP DIE WEG HELFT.
Het is een signaal dat je naar links wil. Niet als er geen ruimte is, het is geen breekijzer ;D. Ook al denken veel mensen van wel


Precies, ik rij zelf motor, een Honda  Fire Blade, als je gas geeft op dat ding dan rij iedereen op 4 wielen in de weg(op een paar auto's na),, maar dat wil niet zeggen dat iedereen opzij moet gaan omdat er een snelle motor aankom.
Ik moet mij eigen ook aanpassen aan het overige verkeer,

The Demon


NinaPaul

Leuk tot het fout gaat (want er zijn nu eenmaal regels, van markering tot personen vervoer.).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz