Automaatbak flush actie

Gestart door LvD, 17-10-2011 16:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

LvD

Beste forummers,

ik zou graag in de nabije toekomst mijn automaatbak willen flushen. Ik vond een topic uit 2005 waarbij hiervoor een meeting is georganiseerd en ik dacht: is het een idee om dat weer eens te doen? We zouden dan een groot vat automaatbakolie kunnen kopen, dat scheelt al een heel stuk in de kosten. Daarnaast is het vooral veel tijd dat je er kwijt mee bent, dus je bespaart veel op arbeidsloon. Tenslotte is 't natuurlijk een prachtige besteding van je zaterdag.

Wat zouden we daarvoor nodig hebben:

- iemand die een vat olie kan bestellen
- een ruimte waar we terecht kunnen. Volgens mij volstaat 1 brug (als ik de beschrijving van Mehn goed heb gelezen heb je die alleen aan het begin even nodig).
- iemand met ervaring die bereid is zijn kennis en kunde met ons te delen
- koffie en koek

Ik kan momenteel alleen het laatste puntje hiervan voor mijn rekening nemen. Er is hier in Delft wel een garage beschikbaar voor studenten, daar wil ik eens een kijkje gaan nemen om te zien of dat eventueel geschikt zou zijn en mogelijkheden biedt. Datum moeten we in overleg gaan vaststellen, maar hoe eerder, hoe beter natuurlijk ;)

Ik kijk uit naar reacties!

Wally850

Goed plan!

Voor locatie Delft ben ik wel te porren om mee te flushen.
Ben echter geheel niet gehinderd door ervaring... dus daar maak ik graag gebruik van iemand met voorkennis.


Giovanni

Heb hier wel oren naar, ik heb zelf twee keer deze flush gedaan.

Omdat ik wel moest en je flushed met goedkope olie en een reiniger.

Ik heb mijn roffel waarschijnlijk inelkaar gezet in de ruimte waar LvD het over heeft op de Schieweg in delft oude kabelfabriek.

Ik denk dat dit in overleg met de beheerder Roet 66 wel te regelen is.

Dus Ik hou een maar wil je dit wel in een koude periode doen, eindejaar?

Grroffel

LvD

CiteerIk heb mijn roffel waarschijnlijk inelkaar gezet in de ruimte waar LvD het over heeft op de Schieweg in delft oude kabelfabriek.
Ik denk dat dit in overleg met de beheerder Roet 66 wel te regelen is.

Ik denk dat dat 'm inderdaad is. Zag er laatst iets over hangen op de universiteit. Vond de manier waarop je het kunt huren een beetje houtje-touwtje, alsof zij het ook weer bij iemand anders doen. Is Roet 66 ook forumlid? Dat zou veel beter te organiseren zijn, als de beheerder van de ruimte 'er een van ons is' :eusa_dance:

Citeerwil je dit wel in een koude periode doen, eindejaar?

Liever niet eigenlijk. Daarom: hoe eerder, hoe beter. Eerst even kijken of het geregeld kan worden en er voldoende animo is, dan een datumprikkertje ertegenaan gooien en de meeste stemmen geldt dan, wat mij betreft.

Turbo-Geek

Lijkt me iets voor tijdens een Volvo850 sleuteldag.
Hebben ze al meerdere keren gedaan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

NinaPaul

Flushen met goedkope olie en reiniger doen de meeste hier niet (zo te lezen op het forum).
Enkel de oude voor nieuwe olie vervangen.

Het kan natuurlijk wel, maar kost meer tijd/geld/olie/etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

LvD

#6
Citaat van: Turbo-Geek op 17-10-2011 17:28:41
Lijkt me iets voor tijdens een Volvo850 sleuteldag.

Daar heb je gelijk in. Ik had er al even naar gekeken, maar de volgende is komende zaterdag en dan kan ik helaas niet en heb weinig zin om te wachten op de volgende. Krijg de laatste tijd wat te vaak een foutmelding. Daarnaast is het een specifieke handeling waarvoor met de juiste begeleiding weinig technische kennis nodig is, dus kan het gemakkelijk zelf gedaan kan worden. Daarmee kun je behoorlijk veel kosten op arbeidsloon besparen, dus leek het mij wel interessant om een soort b-sleuteldag te organiseren ;)

Ik wil overigens wel gaan voor flushen met goede olie, niet met goekope en reiniger.

Giovanni

De   Roet66 is de verhuurder, en is op internet te vinden.
Ik vind welke flush ook goed, lees wel even hoe de dealer dit doet.
En last but not least, de sleutel dagen in de regio zijn er ook uitermate geschikt voor.
Ze hadden er laatst een in een gesloten kans in het westland, ik kon niet.
Ik wist nie dat er zaterdag een is.

Grrroffel.

patberk5

Ik ben ook voor, Westland of delft...het liefst zsm.

Pat

peter67

Lijk me ook leuk om te doen

Alleen de eerste en derde zaterdag van de maand kan ik niet

groeten Peter67

ronuh

dit zou super zijn. dan komen we er met 2.

LvD

Ik heb contact gehad met de beheerder/eigenaar van Roet 66. Hij stond er wel positief tegenover, we hebben via de email nog even contact over een datum en een prijs. We hebben dan de beschikking over een brug en ruimte voor alle auto's binnen.
Zodra er data en een prijs is, kunnen we wat mij betreft een deelnemerslijst gaan opstellen. Dan moeten we nog op zoek naar een goede deal qua olie. Iemand die daar connecties heeft of iets in kan betekenen?

maruska

Delft, das wat ver weg ^^
Roet66 ken ik, die verhuurd container formaat werkplekjes in een van de oude hallen hier langs de schieweg, ben ik al een keer wezen kijken voor een sleutel plek. Hij heeft 1 of 2 bruggen staan, maar wel in een klein beweegbare ruimte (lees er staat veel aan spul omheen, dus je kunt niet ff snel van auto wisselen). Geen idee of hij inmiddels zijn capaciteit heeft uitgebreid, want de ruimte naast zijn stallingsplekjes was nog vrij. Ruimte is daar het probleem niet, de brug denk ik wel.
Ben benieuwd wat hij gaat rekenen hiervoor, het is wel een handelaar. Niets mis mee, maar of het veel gaat schelen (iig goedkoper in arbeidsloon door eigen werkzaamheden).

Olie en ATF moet gewoon goed zijn, ik ga liever voor een duurdere variant dan voor goedkoop spul wat over een 5d km weer vervangen mag worden.
Count me in !

BTW
waarom weet ik toch niet van al die forumleden die hier ook in Delft wonen ? Pfff..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LvD

#13
Ik blijk er praktisch naast te wonen, had me altijd al afgevraagd wat er precies gebeurde achter die hekken. Ben er vanochtend even wezen kijken, maar 't is een prachtige plek waar door jan en alleman wat wordt aangeklooid. Ik hou wel van dat soort plekken. Ben ook benieuwd met welke prijs hij gaat komen, maar dat zal denk ik wel loslopen. En anders zoeken we vrolijk verder.

Citaat van: maruska op 19-10-2011 11:58:04
Olie en ATF moet gewoon goed zijn, ik ga liever voor een duurdere variant dan voor goedkoop spul wat over een 5d km weer vervangen mag worden.

Ik wil ook niet bezuinigen op de olie. Waar ik naar op zoek ben is de beste olie voor de goedkoopste laagste prijs:-). Heb even gebeld met Auto Electra Delft en Brezan. Brezan gaat 't even uitzoeken en belt mij nog terugen blijkt mét korting duurder dan Auto Electra Delft, Auto Electra Delft wilden wel wat korting geven, maar toen hij de marge zag die zij zelf maken op deze olie was dat eigenlijk al niet meer mogelijk. Hij heeft gekeken welke olie waarvoor wordt aangeraden door Kroon en de bijbehorende prijzen. We hebben verschillende versies van motoren ingevoerd en kwamen op twee verschillende aanbevolen soorten olie: voor de 4-bak die in de 850's en de eerste v70's zit wordt de sp2012 aangeraden. Voor de 5-bak wordt de sp2062 aangeraden. Ik heb de prijzen omgerekend naar een flush waarbij 14 liter wordt gebruikt, dan kom je voor deze twee verschillende bakken op ongeveer onderstaande kosten uit.

4-bak (850 en v70 met 2.5 motor): sp2012 - 60 liter - 347 ex btw - 412,93 inc btw - € 96,35 per auto
5-bak (V70 met 2.4 motor): sp2062 - 20 liter - 170 ex btw - 202,30 inc btw - € 161,84 per auto

Iemand die hier op aanslaat? Is er een beter merk? Kan het ergens goedkoper? Heeft iemand connecties? Kun je de sp2012 ook prima gebruiken in de 5-bak?

NinaPaul

Ik zou de 5-bakken zeker niet met de 4-bak olie vullen.

Mensen met een 5-bak zullen dus duurder uit zijn ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz