De Zilverschuit - Bestuurderszitting vervangen

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-12-2011 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Is dat niet oude documentatie voor lsu 4.2? Staat me bij dat lsu 4.9 veel hogere temp kan hebben. Voor zover mij bekend plaatsen oems die 4.9 vrij dicht bij uitlaatspruitstuk, anders dan vroeger.

Ik heb mijn bung direct in de knik gemaakt. Dacht dat Piet hem ook zo heeft zitten el 2 jaar ermee rijdt.

Thys

Hier nog een stukje over de lsu 4.9, qua temperatuur lijkt het niet heel veel te schelen met de 4.2

4.9:
http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/Lambda_Sensor_LSU_49_Datasheet_51_en_2779147659pdf.pdf

4.2:
http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/Lambda_Sensor_LSU_42_Datasheet_51_en_2779111435pdf.pdf

Mijn downpipe krijgt er binnenkort een bung bij, in de bocht zou mij ook wel goed passen.

classicT5

Kan 930 graden hebben. Als ik me goed herinner zitten onze volvos max op 950 graden en dat is bijuitlaatspruitstuk en t/h turbo. Zal nog iets afkoelen in die 20/30 cm naar de knik toe.

Later zijn die temperaturen pas omhoog gegaan ivm milieueisen, meer dan 1000 graden.

Verwacht geen probleem om hem in die knik te zetten.

Martijn_B

950 graden is al aan de erg hoge kant, meer rond de 850 - op basis van EGT metingen vóór de turbo. Je zit dus prima veilig als je aanhoudt wat ik aangaf, ong. 15cm van de turbo zit je goed. :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Citaat van: classicT5 op 06-01-2016 21:58:06
Is dat niet oude documentatie voor lsu 4.2? Staat me bij dat lsu 4.9 veel hogere temp kan hebben. Voor zover mij bekend plaatsen oems die 4.9 vrij dicht bij uitlaatspruitstuk, anders dan vroeger.

Ik heb mijn bung direct in de knik gemaakt. Dacht dat Piet hem ook zo heeft zitten el 2 jaar ermee rijdt.

Klopt, geeft geen enkel probleem, is al meer dan 3 jaar inmiddels.
Gewoon hem daar in schroeven.

UserID6342

Kan idd in e bocht gemonteerd worden qua temperatuur.  Origineel is die bung bedoeld voor de tempsensor van de uitlaatgassen.  Wil je op veilig gaan, boor je die bung thv je achterste motorsteun, daar is ruimte zat voor de widebandsensor en staat hij ook in de goede hoek, ook met een 3" DP.

Ries van de Zilverschuit

Aha, dus ik kan die meegeleverde bung laten voor wat het is en die af-fabriek-bung aan de binnenkant van de bocht naar het flexibele deel van de uitlaat gebruiken? En daar past die wbl-sonde dus qua schroefdraad dus in? En die staat volgens mij ook onder de goede hoek.

Makkelijker kan ik niet niet krijgen dan.

Ach, en ik heb ook geen racemonster (ook geen intentie daartoe), dus met de maximumtemperatuur zal het in de praktijk ook wel meevallen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

classicT5

Die meegeleverde bung is niet zon handige, heeft geen opstaandrandje, vastlassen wordt nogal lastig denk ik.

Denk dat je met die bestaande ook goed wegkomt.

Piet

Als de temperatuur op die plek  (na de turbo, waarover een forse temperatuurdaling plaats vindt) het maximum van de sonde zou overschreiden zou je motor inmiddeks ook al het loodje hebben gelegd. :)

Ries van de Zilverschuit

Ries van de Zilverschuit

Even een andere vraag: volgende week vertrekken we naar Oostenrijk. Ik vraag me nu af met welk lpg-verbruik en actieradius ik rekening moet houden op de autobahn met een volle auto plus dakkoffer en een kruissnelheid van 130/140 km/h.

1 op 5, 6,7,8,9? Normaal gesproken rij ik met woonwerkverkeer en andere ritten ongeveer 375 km met 50 liter, dus 1:7,5.

Wie heeft er ervaring?

NinaPaul

Dakkoffer verbruikt ongeveer 20% extra (auto vol geladen natuurlijk).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

leons850

Ik ga dat volgende week proberen zonder dakkoffer. ;D
Ik laat het wel weten. 19e vertrek ik. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elmarconi

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-02-2016 14:31:44
Even een andere vraag: volgende week vertrekken we naar Oostenrijk. Ik vraag me nu af met welk lpg-verbruik en actieradius ik rekening moet houden op de autobahn met een volle auto plus dakkoffer en een kruissnelheid van 130/140 km/h.

1 op 5, 6,7,8,9? Normaal gesproken rij ik met woonwerkverkeer en andere ritten ongeveer 375 km met 50 liter, dus 1:7,5.

Wie heeft er ervaring?

Ik reed met de V70 2.5 10V op LPi als ik flinkt doortrapte 42 liter leeg in 285 km. Dat is 1 op 7. Normaal was 1 op 8.
In de relax-mode, cruise 140 km/h liep hij net zo (on)zuinig als doorsnee woon/werk/prive km's.
De route doet ook veel. Veel drukte is veel afremmen/optrekken. De berg op kost meer dan de berg af.

Wel volgepakt, geen dakkoffer, dat niet...
--
Autogas Inside . . .

Lammert

Mijn ervaring (op benzine) is dat bij cruisen op de snelweg een dakkoffer en een wideband lambdasensor elkaar opheffen: verbruik tijdens een retourtje Zweden met die configuratie was gelijk aan normaal (narrowband zonder dakkoffer)