Torque Pro app, de mogelijkheden

Gestart door t_w, 14-01-2012 14:36:09

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Torque Pro (€3,50) is een App voor Iphone / Android waarmee je met behulp van een Bluetooth OBDII Dongle gegevens van je auto kunt uitlezen. Verder kun je diverse sensoren loggen tijdens een rit en deze data wegschrijven als CSV file. Ook kan de gereden route naar Google Maps geëxporteerd worden.
De sensoren kunnen tegen elkaar (of als functie van de tijd)  'geplot' worden.

Je kunt er ook foutcodes mee lezen / wissen, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen (De V70 is uiteraard een storingsvrije auto ;) ).
Heb het al wel bij een Opel Zafira geprobeerd en daar werkte het lezen en wissen van foutcodes prima.

Nu is er al redelijk wat geschreven over deze app, maar ik kon  niet vinden wat je allemaal bij onze Volvo's kon uitlezen (met andere woorden, hoe goed het werkt).

Dit is een lijstje met live OBDII data die ik binnen kan halen (uiteraard komen daar alle GPS gerelateerde data nog bij).

V70R 1998 Manual Transmission FWD:

• Temperatuur koelvloeistof [ºC]
  • Temperatuur aangezogen lucht [ºC]
  • Motor belasting [%]
  • RPM
  • Gasklepstand [%]
  • Timing vooruitgang [º]
  • Turbo Boost / vacuum
  • Volumetric Efficiency
  • Brandstof Trim Bank 1 Lange Termijn
  • Brandstof Trim Bank 1 Korte Termijn
  • Fuel Trim Bank 1 Sensor 1
  • Fuel Trim Bank 1 Sensor 2
  • Brandstofverbruikt [km/l]
  • Mass Air Flow snelheid [gram/s]
  • Snelheid [km/h]
  • O2 Voltage Rij 1 Sensor 1 [V]
  • O2 Voltage Rij 1 Sensor 2 [V]
  • Voltage [V]

Ook gaan er verschillende verhalen over bepaalde dongle's die wel of niet werken, misschien dus ook wel handig om hier een lijstje bij te houden met wel en niet werkende dongle's.

1

Prijs incl verzenden: €44,- (link)

Voordelen:
- Werkt!
- Erg klein
- Geen leds, schakelaars etc
- Goed in te bouwen

Nadelen:
- Niet de goedkoopste

2

Prijs: $18,62, excl. verzenden (Link

Voordelen:
- Werkt!
- Goedkoop

Nadelen:
- Relatief groot
- 'disco led's' (aldus Men-O ;) )

Ben erg benieuwd of auto's van andere bouwjaren of met andere motoren ook andere gegevens kunnen lezen.

Groet,
Thijs

edit1 : Blijkbaar niet beschikbaar voor Iphone...
edit2 : Dongle erbij gezet
edit3 : Dongle van Men-O toegevoegd

LvD

In dit soort dingen blijkt dat de iPhone een fantastisch apparaat is voor de allround-zaken, maar als je wat meer wilt, dan wordt t al snel heel lastig. Torque Pro is dan ook niet als iPhone app beschikbaar, alleen als android: het is niet mogelijk om de bluetooth van de iPhone te gebruiken voor dit soort Apps. Een van de wonderlijke besluiten van die jongens in California. (verder ben ik nog steeds heel blij met al die mooie dingen die ze maken).
Als je met je iPhone je obd-gegevens wilt uitlezen heb je een wifi-apparaat nodig, en een app van 30 of 40 euro. Ik heb zo'n wifi-apparaat aangeschaft via eBay, maar heb de app nog niet aan de praat gekregen: hij maakt wel verbinding met het wifi-netwerk, maar in de app haalt-ie geen gegevens binnen.

Ik heb ook zo'n Bluetooth geval, die kan ik uitlezen met een gaar programmaatje op m'n nog meer gare oude MDA met Windows mobile. Die gebruikte ik voordat ik een softwareupdate van m'n versnellingsbak had gekregen om de foutcodes te resetten als t weer eens misging. Ik was allang blij als het programma lang genoeg bleef draaien om de foutcodes te lezen en te resetten, dus ik heb geen idee wat t programma allemaal nog meer kan.

elmarconi

Citaat van: t_w op 14-01-2012 14:36:09
Ben erg benieuwd of auto's van andere bouwjaren of met andere motoren ook andere gegevens kunnen lezen.

Ik ook! Keertje afspreken?
--
Autogas Inside . . .

maartendeb

Turbo boost / Vacuum is bij Torque volgens mij een berekende waarde, geen uitleeswaarde. Althans bij die mij dan MY99.

MEN-O

Ik ga het binnenkort proberen, heb voor een zacht prijsje deze dongle gekocht, daar is het wachten nog op : http://www.focalprice.com/ERDB8B/ELM327_USB_to_OBDII_Bluetooth_Car_Diagnostic_Cable_for_all_Models_Black.html#.Tw6h92_Oykk?Currency=EUR

Toch de helft van wat er op MP aangeboden wordt !

t_w

Heb ik de startpost even de dongle geplaatst die ik gebruik. Kan aangevuld worden met andere werkende dongles (en uiteraard exemplaren die niet goed werken)

@ Elmacaroni,
lijkt me prima!

@Maarten,
staat bij mij niet bij dat het 'calculated' is, dat staat bij sommige andere opties wel. Is dat bij jou wel het geval?

@Men-o,
Nice, laat even horen of ie naar behoren werkt!

MEN-O

Hier overigens een app voor iphone : http://www.palmerperformance.com/products/dashcommand/index.php

(geen idee hoe en wat, ik heb een android phone)

maartendeb

Citaat van: t_w op 14-01-2012 19:29:37
@Maarten,
staat bij mij niet bij dat het 'calculated' is, dat staat bij sommige andere opties wel. Is dat bij jou wel het geval?

Ik duik zo de wagen in om even te kijken :) Het is al een tijdje terug, maar volgens mij was het calculated. Ik heb ook namelijk wel eens wat van die Windows programma's gebruikt en die konden ook allemaal geen turbodruk PID uitlezen (met dezelfde Bluetooth stekker).

fpede

Citaat van: MEN-O op 14-01-2012 19:33:59
Hier overigens een app voor iphone : http://www.palmerperformance.com/products/dashcommand/index.php

(geen idee hoe en wat, ik heb een android phone)

ik had deze gedownload om te proberen met de usb dongle die ik had, werkte uiteindelijk niet, maar toen ik het gebruikt vond ik een een vreselijk trage app, die de helft van de tijd uitviel.... heb dus maar niet de bijbehorende dongle besteld op het internet.....

MEN-O

Heb mijn dongle vandaag binnengekregen en het werkt als beloofd, alleen moet ik me er een beetje in verdiepen wbt welke info nuttig kan zijn, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag (overigens geen poging tot topic kaping)

- nadelen van mijn dongle zijn de disco leds, en het formaat, ik moet nu met de armleuning omhoog rijden.. ben al op zoek naar een kabeltje of iets.

t_w

Citaat van: MEN-O op 21-01-2012 16:12:54
Heb mijn dongle vandaag binnengekregen en het werkt als beloofd
Thanks voor de update, heb 'm toegevoegd in de startpost...

Citeer... alleen moet ik me er een beetje in verdiepen wbt welke info nuttig kan zijn, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag (overigens geen poging tot topic kaping)...

Graag zelfs, hoe meer info hoe beter!

elianmars

Heb mijn dongle vandaag binnengekregen en het werkt als beloofd, alleen moet ik me er een beetje in verdiepen wbt welke info nuttig kan zijn, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag (overigens geen poging tot topic kaping)

- nadelen van mijn dongle zijn de disco leds, en het formaat, ik moet nu met de armleuning omhoog rijden.. ben al op zoek naar een kabeltje of iets.

Ik heb voor mijn wagen de kortere, lichtblauwe dongle, die Maarten ook heeft. Zitten ook geen lampjes o.i.d. op.

Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41368.msg1109602.html#msg1109602

Ik heb 'm zelf in Nederland besteld. Kostte wat meer, zo'n 65 euro, als ik het goed heb.

t_w

Citaat van: elianmars op 22-01-2012 12:49:22

Ik heb voor mijn wagen de kortere, lichtblauwe dongle, die Maarten ook heeft. Zitten ook geen lampjes o.i.d. op.

Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41368.msg1109602.html#msg1109602

Ik heb 'm zelf in Nederland besteld. Kostte wat meer, zo'n 65 euro, als ik het goed heb.

Deze heb ik ook (gekocht n.a.v. Maarten z'n blog), werkt inderdaad prima! (zie startpost)

MEN-O

Hmm.. het schijnt dat al die dingen wel werken, het zit het em in het uitlezen van de PID's er zijn een aantal standaard, en een aantal merk-specifiek. de standaard-dingen werken prima, maar de eventuele 'extra's heb ik nog niet kunnen vinden. (Let wel : dit is wat ik denk ; dit hoeft niet de waarheid te zijn).
Ook even getest met de Mercedes S320 uit 2000 van m'n Pa, en krijg niet meer waardes te zien, dat bevestigd mijn gedachte..

Toen ik nog een VW Polo had, heb ik eenvoudig een aantal zaken aangepast zoals - Boven de 20 Km/h ofzo de deuren automatisch op slot / Ramen omhoog bij afsluiten met AB / Zelfs de stuurbekrachtiging naar 'GTI modus' gezet. (VAG-com ofzoiets ?). Iemand bekend met soortgelijke software ?

Hier een link naar wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs

(Prijs is overigens INCL verzenden !)

volvofred

Ik heb op e-bay de 327 gekocht, meen voor €13,50 incl verzenden uit hongkong.
Werkt goed, heeft idd veel ledjes, maar ik heb nog weinig zicht op de data die ik kan verzamelen en wat ik er mee kan.

Ik lees dus mee