BB ( Boeijke's Blog) De T-5

Gestart door Boeijke, 22-01-2012 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Citaat van: Boeijke op 16-04-2015 17:33:19
Citaat van: dielie850 op 16-04-2015 17:07:42
Jan-Willem aan de slotbouten :eusa_think:

Willem-Jan  ;)

Heb allang slotbouten. Zolang ik de volans heb.
Haha sorry.
Ik wist het even niet meer ;D
Ah oke toch vang dat ze ze er onder vandaan halen?

marc-850

Boeijke

Citaat van: dielie850 op 16-04-2015 18:22:37
Citaat van: Boeijke op 16-04-2015 17:33:19
Citaat van: dielie850 op 16-04-2015 17:07:42
Jan-Willem aan de slotbouten :eusa_think:

Willem-Jan  ;)

Heb allang slotbouten. Zolang ik de volans heb.
Haha sorry.
Ik wist het even niet meer ;D
Ah oke toch vang dat ze ze er onder vandaan halen?
Voorkomen is beter dan.....

Citaat van: marc-850 op 16-04-2015 18:27:05
Oss...

(Ben nu ff weg  ;D)

Pffffffff :eusa_naughty:

;D ;D ;D ;D

koen.s

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Citaat van: koen.s op 16-04-2015 20:21:25
Merk je verschil met de pu bussen?

Heb ook gelijk de subframe inserts gedaan. En pas al nieuwe schokker.
Stuurt wel scherp nu. Maar merk nu ook beter dat de achterkant ook gedaan moet worden. Rubbers daar zijn  nog redelijk en de schokbrekers op het oog ook. Mooi najaarsproject  ;D

dielie850

Citaat van: Boeijke op 16-04-2015 21:45:34
Citaat van: koen.s op 16-04-2015 20:21:25
Merk je verschil met de pu bussen?

Heb ook gelijk de subframe inserts gedaan. En pas al nieuwe schokker.
Stuurt wel scherp nu. Maar merk nu ook beter dat de achterkant ook gedaan moet worden. Rubbers daar zijn  nog redelijk en de schokbrekers op het oog ook. Mooi najaarsproject  ;D

Ja dat merkte ik ook toen ik de inserts in het subframe, nieuwe veer rubbers en schotels en PU bussen in de draagarmen geplaatst had dat de achteras ook aandacht nodig had :D

UserID6342

Wat hebben jullie toch met die 'momenten' allemaal ?  Is jullie nooit geleerd dat 'voor het afbreken een kwart slag terug' altijd goed is en dat het dan ook altijd goed vast zit ? :evil: ;D ;D ;D

Wel weer erg netjes Willem zo  :eusa_clap: :eusa_clap:

Boeijke

Vandaag bij de uitlijner geweest.

Bij een nieuw adres. Jonge gast, nog niet zo lang voor zichzelf bezig. Maar had alleen goede verhalen van hem gehoord.
Kwam tijdens het uitlijnen ook netjes vertellen dat hij niet wist hoe hij de achterwielen moest doen. (Eerlijkheid duurt het langst toch) Na een kort telefoontje (thanks Dirk  :eusa_clap: ) wisten we het wel en heeft hij alles keurig geprobeerd. Rechts achter staat nog niet 100% maar de bouten wilde echt niet los. Dus zo maar gelaten om afbreken te voorkomen. In het najaar komt de achteras toch aan de beurt en moet het roffeltje toch nog een keer.
Auto spoort iig weer super en stuur staat ook weer gewoon recht. En dat allemaal voor € 49,95. En dat is inclusief de koffie.

Voor degene in de regio zal ik nog even onbeschaamd reclame maken.

http://www.maicos.nl/

Goed bedrijf, nette prijs en die jongen verstaat zijn vak. En het belangrijkste is dat hij eerlijk toegaf iets niet te weten en dus in overleg met de klant (ik dus) de oplossing heeft bedacht.

V70geRwin

Citaat van: Boeijke op 23-04-2015 10:27:53
Vandaag bij de uitlijner geweest.

Bij een nieuw adres. Jonge gast, nog niet zo lang voor zichzelf bezig. Maar had alleen goede verhalen van hem gehoord.
Kwam tijdens het uitlijnen ook netjes vertellen dat hij niet wist hoe hij de achterwielen moest doen. (Eerlijkheid duurt het langst toch) Na een kort telefoontje (thanks Dirk  :eusa_clap: ) wisten we het wel en heeft hij alles keurig geprobeerd. Rechts achter staat nog niet 100% maar de bouten wilde echt niet los. Dus zo maar gelaten om afbreken te voorkomen. In het najaar komt de achteras toch aan de beurt en moet het roffeltje toch nog een keer.
Auto spoort iig weer super en stuur staat ook weer gewoon recht. En dat allemaal voor € 49,95. En dat is inclusief de koffie.

Voor degene in de regio zal ik nog even onbeschaamd reclame maken.

http://www.maicos.nl/

Goed bedrijf, nette prijs en die jongen verstaat zijn vak. En het belangrijkste is dat hij eerlijk toegaf iets niet te weten en dus in overleg met de klant (ik dus) de oplossing heeft bedacht.

Deze komt er wel, eerlijkheid duurt echt het langst  :eusa_clap:

Kan je nog iets zeggen over de inserts of is dat lastig omdat je meer tegelijk aangepakt hebt?

Boeijke

Kan eigenlijk alleen maar praten over het gehele plaatje zo. Heb de inserts er niet ingehad zonder de andere aanpassingen.

cornelis-b

Ik had de reactie stangetjes en de draagarmen vervangen en daarna de inserts geplaatst. Ik merk wel degelijk verschil in het gedrag van de auto. Het stuurt wat strakker. Ik weet niet hoe ik dat goed kan uitleggen maar zonder de inserts had ik het gevoel dat het in het subframe wat zompiger was en met de inserts wat directer. Stuurt gewoon wat strakker.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Tja.....eh...het wiebelt een beetje.
Nu nog ontdekken wat ik verkeerd gedaan heb. Afijn. Schokkers kunnen er dus weer onderuit.   :eusa_wall:

The Demon

Liggen de veren goed tegen de nokken aan?

Boeijke

Zover ik weet alles goed terug gemonteerd. Maar maandag nog maar eens kijken. Pootjes er maar weer onderuit. Merkte het gisteren ineens bij een lange doordraaier dat ie niet zo stabiel aanvoelde,