Wie speelt er nog wel eens voor ANWB?

Gestart door blauweroffel, 31-01-2012 21:17:11

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Citaat van: elianmars op 31-01-2012 21:39:24
Voor zoiets stop ik graag:

:D

Brrrr...zoietst heb ik dus een keertje meegemaakt, hoog zomer, heel warm...echt heel warm. Ik reed van werk naar huis en er stond file. Ik weet nog dat ik naar huis reed omdat Oranje een WK wedstrijd speelde om 16.00u ofzo. Om op tijd thuis te zijn heb ik de file ontweken en via binnenwegen gereden. Daar stond in the middle of nowhere een wit peugotje 205 met de kap omhoog en 2 schaars geklede meiden van ca 25-27 jaar en qua score kregen ze beiden een dikke 9, misschien wel een 10.

Ze zwaaide naar me of ik wilde stoppen, en dat deed ik dus. Als ik nou vrijgezel was geweest had ik dat Peugotje uit elkaar en in elkaar geschroeft net zo lang tot dat het ding het weer deed. Maar helaas, ik was geen vrijgezel en ik had haast omdat de aftrap binnen 30 minuten was en dito reistijd. Gelukkig zag ik snel dat een koelslang gescheurd was (gezien de grote plas water onder de auto) bij de radiator.

Ze hadden (anno 2010) geen telefoon op zak, dus ze vroegen of ze met die van mij mochten bellen. Dat was niet zo'n probleem. Vervolgens vragen ze me of ze me mogen bedanken...en dat zeiden ze op zón manier, doar krieje d'n kriebels van in d'n zak.

Telefoon in ontvangst genomen, ingestapt en op tijd voor het Wilhelmus.  :eusa_wall:
Maar voor de goede orde...ik heb een fantastische vrouw en absoluut geen spijt van het Wilhelmus. Wrang was het echter wel...waarom maak je zoiets niet 10 jaar eerder mee.

Verder heb ik gisteren heel veel onbeheerde auto's her en der in de berm aangetroffen. Auto's die stil stonden midden op de weg en niet voor of achteruit gingen. Feit is maar weer dat Nederland niet is voorbereid op de echte winter.

www.vm-parts.nl

Ludo

Citaat van: Spin! op 05-02-2012 10:01:59
Feit is maar weer dat Nederland niet is voorbereid op de echte winter.

Wat bedoel je met niet voorbereid?.
En zou het echt met een paar dagen winter te maken hebben, dat er zoveel mensen langs de kant staan wachten, op de hulpdiensten?.

KIM

Heel simpel Ludo; een accutest brengt een matige tot slechte accu wel aan het licht voordat 'ie het 's-ochtends niet meer doet.

Ludo

Precies Kornelis, daarmee kom je dan weer tot de kern van de zaak: onderhoud.
Winter of zomer, staat daar volledig los van.

jacques1967

Ook ik ben de pseudo anwb-er/ fietsenmaker/storingsmonteur in de straat. Deze week is relatief rustig. Denk dat komende week anders gaat.. Ben zelf vol lid van ANWB maar heb daar onderweg nog niet gebruik van gemaakt , of moeten maken, sinds ik de Volvo heb . Behalve bij een vorige Renooit , toen  eens 2 x in een week . Bij huis. Verder heb ik veel auto,s in onderhoud hier in de buurt. Heb afgelopen jaar diverse accu,s uitgewisseld . Lekke banden wisselen , olie bijvullen , lampjes vervangen bij auto,s of andere vervoersmiddelen van dames/kinderen uit de buurt rijdend maken/houden. Meestal als barmhartige samaritaan....

Spin!

Citaat van: Ludo op 05-02-2012 10:34:50
Precies Kornelis, daarmee kom je dan weer tot de kern van de zaak: onderhoud.
Winter of zomer, staat daar volledig los van.

Helemaal mee een  Ludo, onderhoud is het grootste probleem. Echter stonden er (wat vooral opviel) enkele BMW's in de berm met een kenteken van nog geen 3 maanden oud. Je zou van die nieuwe auto's verwachten dat ze zouden rijden dan.

Overigens worden we weer beflikkerd waar we bij staan door de tankstations. Zowel ons pa&ma en oom&tante, V70 D5 2003 & XC70 D5 2011 stonden stil in Oostenrijk. Diesel bevroren...er zou een toevoeging in de brandstof moeten zitten die bevriezing/vlokken moet voorkomen...niet dus. Na 5 uur ontdooien in de garage en een toevoeging van 2l benzine...problem solved.

www.vm-parts.nl

KIM

Benzine... Daar kunnen common rail diesels niet zo goed meer tegen hoor.
De afdichtingen van de pomp zijn niet bepaald resistent tegen benzine; je loopt de kans dat de pomp vastloopt.

Bij oude, indirecte diesels mag je het nog doen (het is namelijk een vrij oud truukje).

UserID6342

Ben ik niet met je eens Kornelis, valt allemaal wel mee.  Ooit eens bij mijn D5 verkeerd getankt (ja ook bij is dat gebeurt met de telefoon in de hand verkeerd grijpen en verder niet meer opletten.) kwam er na een halve tank vullen met benzine achter.  Meteen gestopt en verder diesel getankt. Rustig aan gedaan tot de volgende tank, normale diesel en zo verder en steeds langzaam aan weer normaal gaan rijden (lees hard), niets aan het handje.

Jack v

Dat moderne diesels steeds vaker stil vallen komt ook door de hoeveelheid biodiesel die er door heen zit. Hierdoor komt er namelijk nogal veel bacterievorming in de diesel waardoor deze in een soort slijm verandert en de diesel als stroop maakt. Bij iets hogere temperaturen word er wel meer bacterie gevormd maar blijft de brandstof vloeibaarder.

Van de week op het werk zijn al veel machines ermee gestopt om bovengenoemde reden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

KIM

Probeer het maar eens met een Opel Vectra dan...
Ik geef je 75% kans dat de boel kapot loopt.

Meeste problemen bij common rail diesels zijn gerelateerd aan een te schraal mengsel (dus ook zwavelarme diesel). Het is moderne techniek die vraagt om een zuivere brandstof. Jij hebt geluk gehad.

Laguna-S60R

dan heb je het ook over een opel :eusa_wall:
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

KIM

Zit gewoon Bosch spul op hoor...

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

thuur

Morgenvroeg mijn eerste ANWB gevalletje... Waarschijnlijk lege of slechte accu.

Gr :eusa_think:

pwassink

Citaat van: Jack v op 06-02-2012 19:04:24
Dat moderne diesels steeds vaker stil vallen komt ook door de hoeveelheid biodiesel die er door heen zit. Hierdoor komt er namelijk nogal veel bacterievorming in de diesel waardoor deze in een soort slijm verandert en de diesel als stroop maakt. Bij iets hogere temperaturen word er wel meer bacterie gevormd maar blijft de brandstof vloeibaarder.

Van de week op het werk zijn al veel machines ermee gestopt om bovengenoemde reden.

Algenvorming doel je op, die versmeren je filters vrij vlot en compleet  en gaan er ook doorheen,
dus komen ook in je wagens/machines terecht en infecteren daar de hele boel ook meteen ..
Algdingen groeien hard bij zomerse temperaturen , bij dit weer nauwelijks (buiten dan )

Dolle pret, en lastig om het uit te bannen, vooraad en macihinetanks heel goed reinigen, onstmetten
en vullen met schone brandstof met een extra dope  de hele boel doodt en nieuwe groei tegengaat.

Je brandstofleverancier/grossier kan je verder helpen hiermee.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂