Wie speelt er nog wel eens voor ANWB?

Gestart door blauweroffel, 31-01-2012 21:17:11

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Vroegah.........werd er nog wel eens gestopt door een medeweggebruiker bij een auto die stil stond langs de weg.

Volgens mij is dit gebruik redelijk ouderwets danwel in onbruik geraakt. Misschien wel logisch, het kan om publiek gaan die je misschien niet vertrouwd, we hebben de ANWB en route mobiel, maar toch.........

Vandaag (1800 uur) reed ik langs een Audi 80 variant, die stond vooraan op een voorsorteerstrook met de lichten uit en de alarmlichten aan. Iedereen reed er om heen, snel naar moeders pappot. (?)
Toch maar even omgedraaid en gevraagd of ze wellicht naar een wat veiliger plek wou worden gesleept, lees naar een (warm) tankstation.
De vrouw die uitstapte verklaarde dat de accu leeg was en wellicht was tie te starten met kabels. Zo gezegd...
De wagen sloeg aan, maar hij liep niet echt lekker (360k op de teller, wellicht wat achterstallig onderhoud?)
Iig, ze kon weer verder. Ze was wel blij, want de ANWB was zo goed als onbereikbaar (druk) en ze stond er al een half uur.

Ik vind het niet meer dan normaal als je iig even stopt , al was het alleen maar om te kijken of alles in orde is, helemaal met dit achterlijk koude weer.

Vind dat dit gebruik in ere hersteld moet worden

groet

BR

ulkeman

ik doe het ook nog wel eens.
ligt echter wel aan de situatie ( lees hoe druk het op de weg is of ik er nog weer in de buurt kan komen )

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Miel850

Mooie geste, maar mijns inziens niet meer dan normaal  ;)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Piere

Als ik niet dringend ergens moet zijn dan stop ik ook.
Overlaatst gestopt voor een auto 's avonds op de pechtstrook, bleek dat de kleinste gewoon even moest zeiken  :eusa_wall:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

big ben

Mee eens............ :D

Alleen heel lang geleden  ::) 1988 stond ik s'avonds met een lege benzinetank (leenauto) , niemand wilde stoppen, zou toch niet door mijn postuur komen?  :eusa_shifty:

Moraal van dit verhaal :het ligt er maar net aan wie,wat en waar  ;)

blauweroffel

Citaat van: big ben op 31-01-2012 21:24:39
Mee eens............ :D

Alleen heel lang geleden  ::) 1988 stond ik s'avonds met een lege benzinetank (leenauto) , niemand wilde stoppen, zou toch niet door mijn postuur komen?  :eusa_shifty:

Moraal van dit verhaal :het ligt er maar net aan wie,wat en waar  ;)

Sinds de 1e big brother is er niets meer mis met jouw postuur....... ;)

BR

blauweroffel

Citaat van: Piere op 31-01-2012 21:22:17
Als ik niet dringend ergens moet zijn dan stop ik ook.
Overlaatst gestopt voor een auto 's avonds op de pechtstrook, bleek dat de kleinste gewoon even moest zeiken  :eusa_wall:

In dat geval bovenwinds gaan staan....

BR

Broabander

Ben wel eens gestopt om iemand naar 't tankstation te duwen, moest nog 100 meter. En iemand op de parkeerplaats even helpen starten, en nog 'ns iemand helpen aanduwen. Maar voor ANWB spelen langs de snelweg zou ik niet zo snel doen, A) omdat ik weinig troubleshootkennis heb en B) ik geen gevarendriehoek, sleepkabel, startkabel of iets dergelijks heb.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Jack v

Wil ook nog wel eens stoppen hoor, hangt van de situatie af (veiligheid).
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

CarolineB

Stoppen kan ik wel, maar ben niet handig  ;)
Dus daar schiet iemand dan niks mee op.

In 1992 ben ik zelf eens geholpen langs de snelweg door een man in 3-delig pak  :eusa_clap:
Ik liep naar de ANWB paal toen hij stopte en vroeg of hij kon helpen. Ben alleen niet bij hem in de auto gestapt, ik liep wel terug. Je weet maar nooit ;)
Die man heeft mijn band verwisseld en zei toen dat hij hoopte dat een ander ook zou stoppen als zijn dochter langs de weg stond met pech.
Ik was echt blij dat die man mij wilde helpen.

Jaja, in theorie weet ik wel hoe het moet een band verwisselen :)

Hans Duiven

Als ik iemand alleen zie staan met pech, dan stop ik pas als de situatie dat toelaat en
de persoon er een beetje normaal uitziet.

Zo niet: pech

elianmars

NinaPaul

Mits mogelijk stop ik ook, al heb ik het mijn vrouw (en dochter) verboden  :eusa_think: iets met teveel gekken op de planeet.
(maakt niet uit of ze nu zwart, wit, kaal, baard, groot, klein, man, vrouw, etc. zijn)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

CarolineB