TDI gaat mijn pomp overlijden? Problem Solved met foto's

Gestart door fredtref, 10-03-2012 12:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johnskie

start ook altijd zonder aan het gas te komen !!

wietseschuiling

haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

ronaldbm

Trucje van eerst op contact > gordel om > dan starten lijkt te werken.  ;D
Volvo V70 classic 2.5 tdi

Ewout Schalkwijk

Citaat van: ronaldbm op 20-04-2012 20:07:56
Trucje van eerst op contact > gordel om > dan starten lijkt te werken.  ;D

Da's bij mij ook zo. Waarom weet ik nog steeds niet. Bij m'n 8 jaar nieuwere XC moet ik zelfs weer altijd gloeien.... :eusa_wall:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

RonnieDuck

Ik zet ook altijd eerst het contact aan en wacht even voordat ik start. Soms gaat het gloeilampje branden, deze dagen meestal niet. Wel heb ik het idee dat de "computer" eerst even alles moet uitlezen e.d. voordat de motor lekker start. Te denken aan buitentemp, nokkenas sensor enz. het ophalen van deze waarde duurt even.

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

johnskie

vanochtend voor het eest met de auto naar het werk [ meestal doe ik woon werk verkeer op de motor ]

05.30 temperatuur 5 graden
sleutel op contact ...... gloeilampje gaat niet aan
sleutel gelijk omdraaien ..................motor loopt in 1 slag  ;D ;D ;D
met een enorme grijns op mijn gezicht zit ik in de auto

mensen start je diesel niet goed.................laat je pomp op tijd zetten en check je gloeiers
en je zit ook elke morgen te genieten van hoe je auto start  ;D ;D ;D

ronaldbm

Maar dan nog, vraag ik mij ook af wat contact aanzetten te maken heeft met de pomp...


Dan maar een beetje offtopic nu... Uitlezen waarden door de computer klinkt plausibel.

Zelf denk ik ook aan de massakabel. Lees elders op dit forum ook dat deze nogal eens aan vervanging toe is bij het bereiken van een respectabele leeftijd. Daar bestrijden de posters ook de symptonen met 'even wachten met contact aan'?!
Volvo V70 classic 2.5 tdi