TDI gaat mijn pomp overlijden? Problem Solved met foto's

Gestart door fredtref, 10-03-2012 12:13:29

Vorige topic - Volgende topic

fredtref

Citaat van: Dirk342 op 21-03-2012 16:04:13
Geweldig dat het is opgelost Fred  :eusa_clap: :eusa_clap: En je hebt idd alle mazzel van de wereld gehad zo.  Wat ik me dan wel weer meteen afvraag is hoe dit kan want de poelie was pas 25 dkm geleden vervangen zoals je zei.

Dirk, hij is 45dkm geleden vervangen, maar ja ik denk niet op het juiste moment vastgezet, maar de monteur  :angel: die deze reparatie toen heeft uitgevoerd kan ik niet meer vragen hoe of wat.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: fredtref op 21-03-2012 16:08:33
maar de monteur  :angel: die deze reparatie toen heeft uitgevoerd kan ik niet meer vragen hoe of wat.

Hoezo? Is die het hoekje om? ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-03-2012 16:15:30
Citaat van: fredtref op 21-03-2012 16:08:33
maar de monteur  :angel: die deze reparatie toen heeft uitgevoerd kan ik niet meer vragen hoe of wat.

Hoezo? Is die het hoekje om? ;D

Ewøut

In 1 keer goed, je mag door naar de volgende ronde  :laugh:

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Demon

Tsjesus wat heb jij een mazzel gehad.

Iedere monteur kan een foutje maken (boutje vergeten vast te zetten) maar dis had een dure kunnen worden.
Gelukkig is het nu weer in orde en kan je lekker weer door roeten  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

fpede

pffff, echt veel geluk gehad,
en kon die het horen toen je binnenreed dat er wat aan mankeerde?

CiteerStel je voor Dinsdagavond rechtstreeks vanaf mijn werk in Utrecht met 130km naar Jaap Pul op Urk, 4 man voor mij aan de beurt, rij dat ding naar binnen riep Jaap, ik kom naar binnen rijden ik zie hem plots omdraaien en hoor hem roepen UIT DIE MOTOR, die mag geen seconde meer rijden je krukaspoelie hangt er los in

alleszins blij voor jou, dat het weer in orde is. ga er zelf toch ook maar eens op letten.

The Demon

Echt vakmensen kunnen dat horen ja.

Ik had vroeger een bandenman/garage hier in Haarlem, die voelde aan het wiel van mijn auto (Mazda 626 GLX) dat de auto in elkaar had gezeten, hij had die auto nog nooit gezien.

Als hij een auto uitlijnde dan ging hij daarna een rondje rijden en stelde hem op gevoel nog iets bij, hij was de enige waar ik, mijn vader en mijn broertje nog nooit een auto hebben gehad die hij had uitgelijnd of voorzien van nieuwe banden, die trilde of waar de banden raar van afsleten.

Groet,
The Demon.

EDIT: Tiepfauten.

fredtref

Citaat van: fpede op 21-03-2012 17:42:00
pffff, echt veel geluk gehad,
en kon die het horen toen je binnenreed dat er wat aan mankeerde?

CiteerStel je voor Dinsdagavond rechtstreeks vanaf mijn werk in Utrecht met 130km naar Jaap Pul op Urk, 4 man voor mij aan de beurt, rij dat ding naar binnen riep Jaap, ik kom naar binnen rijden ik zie hem plots omdraaien en hoor hem roepen UIT DIE MOTOR, die mag geen seconde meer rijden je krukaspoelie hangt er los in

alleszins blij voor jou, dat het weer in orde is. ga er zelf toch ook maar eens op letten.

Voor mij was iemand met een Mercedes sprinter, gaf aan hij loopt niet lekker, bij het naar binnen rijden riep Jaap op 20 meter afstand "ik hoor het al 1 verstuiver vervangen" na vervanging liep de motor weer als een zonnetje !

Jaap vertelde trouwens dat hij blij was met het 850forum, omdat hier goede reclame voor hem gemaakt wordt. Het viel hem op dat er steeds meer 850 en V70 bij hem langs komen.

fpede

kan ik geloven dat ie daar blij mee is,... een goeie service is de beste reclame, en dat hoor je wel aan de verhalen over hun, niets dan lof! :eusa_clap:
jammer dat ze zo ver zitten, zou er anders ook wel eens naartoe gaan!  ::)
:D

elianmars

Ja, die bouten willen soms spontaan los gaan zitten, met alle gevolgen van dien  :eusa_shifty:

Gelukkig is het bij jou goed afgelopen!  :eusa_pray:

fredtref

Citaat van: elianmars op 21-03-2012 19:44:24
Ja, die bouten willen soms spontaan los gaan zitten, met alle gevolgen van dien  :eusa_shifty:

Gelukkig is het bij jou goed afgelopen!  :eusa_pray:

Ervarings deskundige  :eusa_whistle:

FGG

Komt me bekend voor, alleen bij mij was het in een nog verder stadium. Bij mij is de hele boel vervangen en gevlakt: krukas, poelie en alles wat erbij komt kijken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Overigens, kreeg net bericht van Ebay dat die pomp die al 2 jaar op de schap lag weg is gegaan voor EUR 536,58.  Geld zat lijkt me....

fredtref

Vertigo

Citaat van: fredtref op 21-03-2012 14:39:10
Probleem opgelost, en zat in een heel andere hoek als dat wij gezocht hadden.
Stel je voor Dinsdagavond rechtstreeks vanaf mijn werk in Utrecht met 130km naar Jaap Pul op Urk, 4 man voor mij aan de beurt, rij dat ding naar binnen riep Jaap, ik kom naar binnen rijden ik zie hem plots omdraaien en hoor hem roepen UIT DIE MOTOR, die mag geen seconde meer rijden je krukaspoelie hangt er los in.
Gelijk vloog er een doemscenario door mijn hoofd, auto werd de brug opgeduwd en jawel, van de 4 kleine bouten was er 1 volledig verdwenen en de andere 3 konden zo met de hand los gedraait worden, de grote centrale bout was zonder moeite met een sleutel los te draaien, beginnen met nieuwe kleine bouten erin, bij 1 wilde dat niet lukken bleek er een los stukje stukje  metaal achter het schroefgat te zitten, toen maar de poelie eraf wat toen heel snel duidelijk werd dat er de laatste 2 weken een geluksengeltje met me mee gereden had, de kleine distributie poelie en de grote poelie stonden echt op het punt om af te breken (zie de foto's),  3 uur later kon ik met een grote smile weer Urk verlaten, was om 00:30 thuis en om 04:00 liep mn wekker af, maar wat een genot om vanmorgen weer met mn oude vertrouwde roffel weer naar mn werk te kunnen rijden.
Het start probleem was omdat hij dus volledig van tijd af was, vervangen zijn de krukaspoelie met alle bouten, en de kleine en grote distributie tandwielen, en weer op tijd gezet, Jaap Pul en zijn mensen grote dank voor de service om door te gaan tot de auto klaar was :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
En dan nu de foto's.
Nieuwe poulie

http://www.ftreffers.nl/images/Volvo/krukaspoelie(10).JPG

Zo zag de oude poelie eruit

http://www.ftreffers.nl/images/Volvo/krukaspoelie(2).JPG

Hier 1 met het tandwiel erbij

http://www.ftreffers.nl/images/Volvo/krukaspoelie(4).JPG

Mazzel fred! Vorige zomer had ik ook zo'n losse krukarpoelie.....