TDI gaat mijn pomp overlijden? Problem Solved met foto's

Gestart door fredtref, 10-03-2012 12:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johnskie

#45
Sinds ik mijn TDI heb doet die dat ook wel eens , stationair een beetje stotteren en met - 15 starten als een grote ...............en als het wat warmer wordt zo nu en dan een misse slag .

mijn oplossing heb er een keer van die diesel rommel ingedaan en 1 keer in 2 weken als ie lekker warm is geef ik hem even flink van leer en heb het probleem niet weer gehad !!

net of versmerigt er iets in het blok , pomp of iets dergelijks door te rustig rijden !

mooi voorbeeld ........wij hebben al 10 jaar op het werk een transporter T4 [ zelfde motor  alleen wat minder pk"s ] daar is nu ongeveer 300.000 km meegereden en die wordt als een hoer bereden ..........nooit warm gereden altijd gelijk gas erop en enkele van mijn collega"s rijden altijd volgas met dat ding op de snelweg !!

hij gebruikt geen druppel olie en start zelfs zonder voor te gloeien altijd in 1 keer en maakt nooit een misse slag !!!! Denk dat we te veel als oude mannen rijden in onze TDI"s !! Geef hem gewoon op z"n donder , daar houden ze schijnbaar van  ;D

fredtref

Dat diesel threatment gooi ik er ook zo nu en dan in, en ik kom regelmatig 's nachts uit mijn werk naar huis over de A27 en dan tussen Utrecht en Huizen trap ik hem regelmatig op zijn staart dus daar zal het niet aan liggen.

johnskie

ben wel benieuwd wat het probleem wel is  ???

fredtref

Ik hoop het morgenavond te weten, ik ga bij Pul langs met de auto.

Ewout Schalkwijk

Ah, het inloop uurtje bij Pul ;D. Nou dan weet ik wel zeker, dat zij de oorzaak vinden. Ik hoop toch echt voor je dat het niet de pomp is.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-03-2012 18:04:32
Ah, het inloop uurtje bij Pul ;D. Nou dan weet ik wel zeker, dat zij de oorzaak vinden. Ik hoop toch echt voor je dat het niet de pomp is.

Ewøut

Mijn portemonee hoopt dat ook  ;D

Jack v

Er wordf eventuee nog een pomp aangeboden in de advertenties. Dus mocht het toch zo zijn........
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

In elk geval is Pul zeer redelijk met z'n prijzen, zo niet goedkoop. Dat was ik elk geval mijn ervaring afgelopen zomer. Top bedrijf.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Probleem opgelost, en zat in een heel andere hoek als dat wij gezocht hadden.
Stel je voor Dinsdagavond rechtstreeks vanaf mijn werk in Utrecht met 130km naar Jaap Pul op Urk, 4 man voor mij aan de beurt, rij dat ding naar binnen riep Jaap, ik kom naar binnen rijden ik zie hem plots omdraaien en hoor hem roepen UIT DIE MOTOR, die mag geen seconde meer rijden je krukaspoelie hangt er los in.
Gelijk vloog er een doemscenario door mijn hoofd, auto werd de brug opgeduwd en jawel, van de 4 kleine bouten was er 1 volledig verdwenen en de andere 3 konden zo met de hand los gedraait worden, de grote centrale bout was zonder moeite met een sleutel los te draaien, beginnen met nieuwe kleine bouten erin, bij 1 wilde dat niet lukken bleek er een los stukje stukje  metaal achter het schroefgat te zitten, toen maar de poelie eraf wat toen heel snel duidelijk werd dat er de laatste 2 weken een geluksengeltje met me mee gereden had, de kleine distributie poelie en de grote poelie stonden echt op het punt om af te breken (zie de foto's),  3 uur later kon ik met een grote smile weer Urk verlaten, was om 00:30 thuis en om 04:00 liep mn wekker af, maar wat een genot om vanmorgen weer met mn oude vertrouwde roffel weer naar mn werk te kunnen rijden.
Het start probleem was omdat hij dus volledig van tijd af was, vervangen zijn de krukaspoelie met alle bouten, en de kleine en grote distributie tandwielen, en weer op tijd gezet, Jaap Pul en zijn mensen grote dank voor de service om door te gaan tot de auto klaar was :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
En dan nu de foto's.
Nieuwe poulie



Zo zag de oude poelie eruit



Hier 1 met het tandwiel erbij


Jans Duiven

Jij hebt echt ontzettend veel geluk gehad!

Mooi dat ze je olieboot weer vlot konden trekken in Urk  :D

Hans

johnskie

kan alleen maar zeggen ......................................................van harte

weet in ieder geval waar ik moet zijn als ik problemen heb  :)

hathü

Gefeliciteerd met dat de motor heel is gebleven :eusa_dance:. Heb al veel goede dingen gehoord over Pul, mocht mijn diesel ooit problemen krijgen dan weet ik nu heel zeker waar ik naar toe ga.

Jans Duiven

Citaat van: hathü op 21-03-2012 14:49:17
Gefeliciteerd met dat de motor heel is gebleven :eusa_dance:. Heb al veel goede dingen gehoord over Pul, mocht mijn diesel ooit problemen krijgen dan weet ik nu heel zeker waar ik naar toe ga.

Ik ook.
Binnenkort maar eens even langs voor een inspectie.

Ewout Schalkwijk

Ik zei het toch: Pul lost het op. ;D Geweldige gasten daar.

Geef je vanavond je engeltje een extra glaasje wijn? Dat heeft die namelijk wel verdiend.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Geweldig dat het is opgelost Fred  :eusa_clap: :eusa_clap: En je hebt idd alle mazzel van de wereld gehad zo.  Wat ik me dan wel weer meteen afvraag is hoe dit kan want de poelie was pas 25 dkm geleden vervangen zoals je zei.