TDI gaat mijn pomp overlijden? Problem Solved met foto's

Gestart door fredtref, 10-03-2012 12:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fredtref

De hele winter bij 15 min geen problemen gehad met starten, nu bij + 8 moet ik bij een koude motor 5 a 6 seconden doorstarten voor dat hij aanslaat, als hij dan loopt maakt de motor ook steeds hik als of hij af wil slaan, na een minuut of 2 is dit over en start hij ook weer als vanouds.

Hengeveld

Gloeistiften al eens vervangen?

fredtref

Zijn 45000 km terug vervangen gelijk met pompriem en afgesteld door Pul op Urk

fredtref

Trouwens de hik met draaiende motor is met stationair draaien, zodra ik ook maar iets meer toeren maak loopt de motor zoals een Tdi behoort te lopen

Ewout Schalkwijk

Citaat van: fredtref op 10-03-2012 13:29:50
Trouwens de hik met draaiende motor is met stationair draaien, zodra ik ook maar iets meer toeren maak loopt de motor zoals een Tdi behoort te lopen

Rauw en onbehouwen. ;D Maar wel lekker.

Brandstof filter?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

#5
Net weer 2 uur  heeft de motor uit gestaan, met de grootste moeite aan de praat gekregen het is net of hij te weinig brandstof krijgt, als hij enkel minuten heeft gelopen is er niks aan de hand, start gelijk en net op de snelweg naar huis loopt hij perfect, brandstoffilter zit er ook 45.000 in, moet volgens mij iedere 60.000 vervangen worden

fpede

#6
volgens het onderhoudsinterval is dat om de 45.000 km, ik dacht dat het bij de D5'en was bij 60.000 km
zie pagina 12:
http://viva-volvo.nl/docs/VolvoOnderhoud.pdf

The Demon

Al is die interval 100.000 km, als je een keer vuile diesel getankt hebt of regelmatig de tank bijna leeg rijdt kan het zijn dat het toch verstopt zit.
Zit er niet een grof en een fijn filter in die TDI's?
Ik heb het met de vrachtwaggel al een paar keer meegemaakt dat het groffilter dicht zat, gevolg wel stationair lopen maar niet op toeren willen komen.

Just my 2 cents.

Groet,
The Demon.

fredtref

Ik heb al een nieuw filter gehaald, gaat er maandagmiddag in, ik tank altijd als er nog een kleine 20 ltr in de tank zit, juist met toeren maken loopt hij perfect het is de eerste minuut dat hij slecht stationair loopt, ik heb er ook maar ff een flesje verwennerij voor diesel van Wyns in gegooid baat het niet, het schaadt ook niet.

The Demon

Als hij 2 uur stil heeft gestaan is dat blok absoluut nog niet koud, dus als hij dan ook slecht start/aanslaat is er toch iets mis met het inspuitmoment o.i.d. naar mijn mening.

Zijn de injectors wel okee, geen verkoolde punten eraan waardoor ze meer "pissen" dan spuiten/vernevelen?

Groet,
The Demon.

fredtref

Citaat van: The Demon op 10-03-2012 19:54:00
Als hij 2 uur stil heeft gestaan is dat blok absoluut nog niet koud, dus als hij dan ook slecht start/aanslaat is er toch iets mis met het inspuitmoment o.i.d. naar mijn mening.

Zijn de injectors wel okee, geen verkoolde punten eraan waardoor ze meer "pissen" dan spuiten/vernevelen?

Groet,
The Demon.

Heb ik even aan gedacht, maar zoiets sluipt er toch in, bij is het ineens ontstaan.

fredtref

#11
Resume:
Auto slaat slecht aan na meer dan 2 uur stilstand, je merkt dat hij geen of te weinig brandstof krijgt in het begin.
Ik heb vanmiddag even gekeken en zag door het doorzichtige slangetje (zie foto) vooral in het begin continu luchtbellen voorbij komen, en nu verder gaarne advies.

Pentaforce

Dan zuigt de pomp waarschijnlijk ergens lucht aan ipv diesel, ergens een slang gescheurd, doorgesleten oid,  misschien trekt ie lucht bovenop het filter?

UserID6342

Eerst het filter en alle koperen O-ringetjes vernieuwen die daarbij zitten.  Is centen werk en dan weet je ook zeker dat hij daardoor geen lucht aan kan trekken.  Die leiding moet gewoon vol met dieselolie staan.

fredtref

Filter heb ik al, die koperen O-ringetjes kan ik bij de dealer halen Dirk?