oude liefde roest niet

Gestart door stap, 14-03-2012 19:28:57

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Leuk dat je je oude auto opnieuw hebt gekocht .
Succes met de tweede jeugd van deze Roffel ;)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

V70 sjefke

Mooi verhaal! Veel succes met je nieuwe oude liefde. (zo'n auto is net als dat ene speciale vriendinnetje van vroeger......alleen bij Volvo zie je de km standen er niet zo aan af.... :)

Succes!

stap

haha, je ziet de kilomterstand er wel aan af bij mij hoor! Maar geeft niet, ik doe mijn best er weer wat van te maken.

Vandaag een setje lichtmetaal gescoord, geen idee welk type het is. Ze komen van een s60 af, zelfde steek en et waarde. Onbeschadigd, vrijwel nieuwe michelins voor de prijs van twee nieuwe banden. Toch maar geen persus dus..
Nog geen tijd gehad ze onder de auto te schroeven.

thijsj

Wat een mooi verhaal! Ik ben benieuwd naar de voortgang :)

TonV70R

Kijk dat ziet er straks al weer beter uit.

Je snijdt de bochten ook af zo te zien? :D
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Arjanestate

Citaat van: Ton850 op 16-03-2012 17:29:53
Kijk dat ziet er straks al weer beter uit.

Je snijdt de bochten ook af zo te zien? :D

;D
854 T-5 ROOD 1994

verron

Hej gefeliciteerd man......oude liefde roest dus écht niet.  Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

stap

daar was ik al bang voor, nou ja ik kocht 'm eigenlijk voor de peugeot. Een keer uitlezen kost 80 euro bij de dealer, apparaatje er in een keer uit. Als ik kan resetten en wat basisgegevens uit kan lezen is ie goed genoeg.

Citaat van: elianmars op 15-03-2012 22:07:40
Citaat van: stap op 15-03-2012 21:10:10
Ook nog een leuk apparaatje in de brievenbus vandaag, ben benieuwd hoe die het doet qua uitlezen. Iemand hier ervaring met zo'n ding?http://i41.tinypic.com/344pgsg.jpg

Kun je niet echt veel mee  :eusa_shifty:

stap

toch even checken waar die overmatige benzinelucht vandaan komt. ik had al zo'n vermoeden..

Die rotring bij de benzinepomp is kapot gedraaid, en als oplossing heeft een of andere handige harry besloten het met kit op te lossen. hellup!! iemand een gouden tip om in het weekend aan zo'n ring te kunnen komen. Morgen overdag is geen optie ivm cursus..

henry classic v70

Deze velgen... dan zijn dat Argon's

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

stap

Henry, inderdaad argons. Staat helemaal niet verkeerd vind ik.

Na mijn oproepje hier voor een ring om de brandstofpomp weer lekvrij te maken meerdere aanbiedingen gehad, dat is echt zo super om te ervaren dat men hier meedenkt en wat voor een ander wil doen!

Uiteindelijk bij Dirk uitgekomen, niet geheel toevallig aangezien ik graag eens kennis wilde maken na de vele verhalen op het forum.

Een goede ring, en veerpootlager kunnen scoren. De ring niet ter plekke gemonteerd vanwege de ralle aansluitingen van de slangen, als het af zou breken sta je toch vervelend te kijken op zondag. Handige tips en trucs meegekregen, en ook het advies toch de kabels van de ontsteking te vernieuwen. In mijn beleving was het niet zo lang geleden dat ik ze vervangen had, maar de datum op de kabels liegt niet (2006)

Thuis rustig aan de gang gegaan met de pomp, slangen en ring. Gelukkig had ik nog een nieuwe brandstofslang liggen, tank een beetje laten zakken om erbij te kunnen. Niet echt een fijn klusje maar wel dankbaar, hij is dicht!! Nogmaals thanx Dirk

De eerste 1000 km is erbij, nog een kleine 4000 en ik passeer de 6 ton :eusa_dance:
Morgen kan ik spanners voor de veerpoot lenen, dat gaat me wel lukken. Ook nog voorbereidingen getroffen om het bovenste motorrubber te vervangen:

Gijs H

Old Volvo's last fooorreeeeever!! Kzou zeggen, roffel jezelf naar de miljoenste kilometer!! ;) Is nog wel een stukkie .. maar haalt ie heeeeeus wel! Alleszins lekker bezig .. Veel succes ermee!!

Groetjes, Gijs

UserID6342

Mooi dat tie dicht is Mark !  Wat betreft de plankjes voor je motorsteunrubber, heb je de gaten nu niet te groot geboord, of kijk ik nu niet goed ?  Het is de bedoeling dat de plankjes het rubber erin persen, als ik zo naar de plankjes kijk gebeurt er helemaal niets als jij de 2 moeren gaat aandraaien ??

stap

volgens mij is de maat wel goed, 30 mm. De binnenring is dan vrij maar het te persen stuk is druk op te zetten

UserID6342

Citaat van: stap op 18-03-2012 19:44:10
volgens mij is de maat wel goed, 30 mm. De binnenring is dan vrij maar het te persen stuk is druk op te zetten
Je hebt nu gaten van 30 mm, het draadeind met de moeren valt nu dwars door het plankje heen zodra je gaat draaien eraan. Je zou eigenlijk 2 plankjes moeten hebben met daar in het midden een 10 mm gat (net zo dik als het draadeind), dan pak je 2 metalen ringen van 30 mm of groter en voordat je de moer erop draait eerst de ring om het draadeind heen.  Daar pers je dan mee.