Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Zo, radiateur zit erin, oude was erg slecht. Rest van de week geen problemen meer gehad, was ook iets minder warm
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Zaterdag de rubbers vervangen, van de draagarmen waren erg slecht, gelukkig weer opgelost. Vervangen stelt eigelijk niks voor. Achterasrubber was iet meer werk.

Rubber was wel aan zijn eind, de andere kant was eigelijk nog hartstikke goed, dus geen reden om die te vervangen. Rijd wel allemaal beter nu, wielen achter lopen niet meer aan. Voor komen ze nog tegen de stabi stang aan, toch vreemd. Misschien met dunne spacers op te lossen?

Van de week alleen nog even afmelden voor de apk, en over 2 a 3 weken maar beetje onderhoud doen.

Bougiekabels
Rotor
verdelerkap
Olie + filter
Luchtfilter
Kleppen stellen

En als het goed is ook de 5 bak eronder  :eusa_dance: :eusa_dance:

Als dat allemaal klaar is, even weekendje Keulen naar een oude vriend  :D  

En zaterdag word de DRL aangesloten  8)

hertogjan6

Citaat van: koen.s op 04-08-2013 18:22:07
Kwam dit filmpje tegen, dacht gelijk aan jou project.
http://www.youtube.com/watch?v=UPmqJ00pM4A
die witte is zo over powerd!!  :eusa_drool:  :eusa_drool: en een R bumper op die rooie ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Zal straks op de wifi even kijken.
Ik zoek nog een bulb failure sensor (1362278). De kleur is geel. Is voor mijn DRL. En ik zoek nog een rechter knipperlicht met 3 draads aansluiting

grijzev70tdi

Idd leuk, vooral de eerste 244 neus vind ik geweldig.

Van me pa kreeg ik een whatssappje dat ie paar verstralers voor me had gekocht, 2 rechthoekige en 2 ronde ;D Einde fatsoenlijk licht op de machine. Duurt alleen nog 2 weken voor ze thuis zijn...  :-\ ;D

Verder doet ie gewoon wat ie moet doen, en rijd er elke dag met plezier mee :D

NinaPaul

En dat is toch het meeste waard :-)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

hertogjan6

Citaat van: grijzev70tdi op 07-08-2013 00:16:57
Verder doet ie gewoon wat ie moet doen, en rijd er elke dag met plezier mee :D
daar doe je het ook voor! ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Citaat van: NinaPaul op 07-08-2013 01:10:02
En dat is toch het meeste waard :-)

Zeker, inmiddels staat al ie op 242400. Gekocht met 238700. Bij 239650 is het andere blok erin gekomen.

grijzev70tdi

Vrijdag de auto afgemeld voor APK. Mag weer 2 jaar.

Minder puntje, koppeling slipt af en toe... of het ligt aan de rijstijl van vriendin. Zelf nog niet mee gereden, maar heb altijd wel het idee gehad dat ie hoog zat. Rijden zal vanavond pas weer mogen ;D pffff lang geleden dat ik zo'n feest heb gehad ;D

Vrijdag nieuwe schokdempers besteld, rechts voor is erg slecht. Bij hobbels veert ie verder in. Opzich prima mee te rijden, maar nieuw kost toch geen drol voor die dingen (55 euro ps) Veren volgende week even bestellen, -4 cm. Achter blijft orgineel, anders zakt ie helemaal in met de gastank.

Mocht ik vandaag nog zin hebben (gok het niet ;D) zet ik er nog even nieuwe termostaat in. Heb het idee dat deze af en toe blijft hangen.

grijzev70tdi

Thermostaat zit er nog niet in  :eusa_whistle: Zaterdag, geen zin in een koelvloeistof ballet thuis.

Me vader had uit Zweden 2 voorstoelen mee genomen, mijne waren echt kapot en doorgezakt. Zijn 2 verschillende kleuren blauw, maar dat boeit me niet zo. Waren alleen 2 passagiers stoelen  ::)

Gelukkig was dat vrij snel op te lossen. Even de rugleuning wisselen met mijn oude stoel, zodat de draaiknop aan de goede kant zit. Toen erin gezet, en dat zit toch wel erg veel beter  :D Geen last meer van de rug na een uurtje. Het is niet erg mooi, de combi zwart dash, bruine vloerbedekking, achterbank en blauwe voorstoelen, maar vind maar eens een fatsoenlijk interieur voor een sedan....  :-\

Stoelen hebben 12 euro per stuk gekost, en zijn super strak.  :laugh:

Vandaag de schokdempers opgehaald. Maar volgens mij moet ik de veerschotels overzetten? Hoe werkt dit? Het is voor mij allemaal nieuw dit. Misschien dat Dirk dat weet? Veren straks even bestelllen, over 2 weken mee aan de gang  :D

UserID6342

Je moet idd de gehele poten overzetten, schokbreker / veerpoot net zo uit elkaar nemen als je gewend bent, veer aan de kant leggen zodat je alleen de veerpoot en schokker vasthebt.  Spulletje goed inklemmen in bankschroef en centrale moer bovenop de poot (dus waar de schokker invalt) loshalen.  Nu kun je de schokker er zo uittrekken, beetje schoonblazen, nieuwe schokker erin en het spul weer opbouwen.

Let wel even goed op de staat van de veerpoten zelf, want de veerschotels kunnen echt vreselijk rot zijn.

grijzev70tdi

Stelt niet bijster veel voor dus. Zal eens kijken wat die veerpoten kosten, weet zo niet meer hoe mijne eraan toe zijn

grijzev70tdi

Kan bijna niet anders!

http://link.marktplaats.nl/702005917

Kenteken bestaat niet meer....  :'(

marrrcel

een minuut stilte voor de dooie rooie... :angel:

Spin!

He, dat is wel jammer  :-\ Zonde!

www.vm-parts.nl