-- OPGELOST-- Stotteren en het lijkt of hij op 4 1/2 cilinder draait.........

Gestart door MrCain, 20-03-2012 20:12:36

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Hou er maar eens een nieuwe langs, dan zie je het verschil.  ;D
Het zwart op de plaatjes, zijn ingebrande vonken.

MrCain

Citaat van: Ludo op 27-03-2012 22:35:59
Hou er maar eens een nieuwe langs, dan zie je het verschil.  ;D
Het zwart op de plaatjes, zijn ingebrande vonken.

Helder!  :D gaan op zoek naar andere bobine!

Word vervolgd.....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

thuur

Slangetje van de stationairregelaar naar het kerstboompje niet gescheurd? Of van de gasklepslang naar de stationairregelaar?

Ploffen is te rijk lopen (getuige ook je andere symptomen). Lekke injector? Rail loshalen en op contact zetten. Let op dat geen injector op de hete turbo kan spuiten/lekken. Drukregelaar ook gecontroleerd?

Gr :eusa_think:

MrCain

Citaat van: thuur op 27-03-2012 23:24:10
Slangetje van de stationairregelaar naar het kerstboompje niet gescheurd? Of van de gasklepslang naar de stationairregelaar?

Is nog helemaal nieuw => heb deze vorig jaar samen met de carterontluchting vervangen (samen met alle andere slangen/knietjes/leidingen) Heb zondag een hele bus ontvetter op het spruitstuk leeg gespoten en motor reageerde niet......Dus denk dat ik een vacuum lek bij/op het spruitstuk wel kan uitsluiten.... Spruitstuk glimt nu wel weer lekker  ;D

Citaat van: thuur op 27-03-2012 23:24:10
Ploffen is te rijk lopen (getuige ook je andere symptomen). Lekke injector? Rail loshalen en op contact zetten. Let op dat geen injector op de hete turbo kan spuiten/lekken. Drukregelaar ook gecontroleerd?

Was eigenlijk ook een van mn gedachtengangen : vandaar dat ik de LMM ook verdacht....
Drukregelaar lekt niet via de vacuumslang, benzine injectoren vorig jaar nog ultrasoon gereinigd, maar is al een jaar geleden  ;)

Bij een kapotte/lekkende LPi injector moet de Volvo slecht gaan starten en dat is niet het geval....

Heb hier nog een set groene en een oud set oranje liggen, zal deze eens testen en omzetten, je weet inderdaad maar nooit  ;)

Probleem doet zich al (licht) voor bij statioair en koude motor => net gestart. Bij wegrijden is het net of hij overslaat => lees rustig van stilstand wegrijden.

Bij deellast => constante snelheid merk je eigenlijk niet echt veel van het probleem, tot je volgas geef : is het net weer of hij  een cilinder mist.... dit doet zich in gelijke mate bij zowel LPG als Benzine voor.

Gaan weer verder : Zal proberen vanavond eens naar de benzine injectoren te kieken Thuur!
Je gaat er van horen wat het resultaat is!

MrCain

ZoOo... omdat ik vanavond niet echt veel tiet heb om aan de Volvo te werken maar een experimentje gedaan tijdens het naar huis rijden.

Kreeg zomaar een helder momentje om de benzine injectoren te testen : wachten totdat de motor op LPG overgaat en de stekker van de benzine pomp getrokken => geen benzine druk geen lekkage toch?
Ook het systeem ff van druk gelaten door de ventielekes onder de auto en op de rail in te drukken.

Dus met verse moed naar huis.... maakte jammer genoeg niets uit => zowel stationair als vollast nog steeds een soort van overslaan....

Heb de Volvo weer geparkeerd waar hij vorige week ook al heeft gestaan en gaat de rest van de week maar weer met de Peustin Martin naar t werk..... Zal van het weekend maar s een bobine gaan scoren.

Word vervolgd.....

Piere

Huh? De benzinedruk is toch een van de parameters voor de LPG-ECU dacht ik? Draait die dan nog gewoon?

Wel een goeie manier om een lekkende injector uit te schakelen natuurlijk..
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MrCain

Citaat van: Piere op 29-03-2012 00:47:05
Huh? De benzinedruk is toch een van de parameters voor de LPG-ECU dacht ik? Draait die dan nog gewoon?

Wel een goeie manier om een lekkende injector uit te schakelen natuurlijk..

Ja hoor : hij blijft gewoon draaien!

LPi kopieerd het signaal van de benzine injectoren => als de benzine druk te laag is zal de benzine ECU de opentijd van de benzine injectoren verlengen (lagere benzine druk is lagere hoeveelheid benzine bij de zelfde openingstijd => langer open is meer brandstof) dus als de openingstijd van de benzine injectoren word verlengd zal hij dat ook bij de LPi injectoren doen. Dan spuit deze te veel LPG in....

MrCain

ZoOo, ff een update : Gisteren toch met de Volvo naar t werk gereden en de weg terug begon hij steeds slechter te lopen..... Het was vrijdag => dus bierdrink dag bij mn maat  ;D en gelijk de garage binnen gereden. Bobine wederom nat gespoten..... Vonkjes!!!! Eureka!  :eusa_dance: Gelijk een nieuwe besteld.

Ludo, je had gelijk  :eusa_clap:.... Ga je mening niet meer in twijfel trekken de volgende keer  :eusa_naughty:

Dus vandaag de nieuwe bobine er op gezet en weer de zelf leer procedure gevolg, stuk gereden => 1st benzine en dan gas.

Wat me wel opviel is dat de nieuwe bobine ook tikt ??? Waren wel 2 verschillende types leverbaar => 1 van voor 08-'95 en 1 na 08-'95. De gene die ik moest hebben was de gene na 08-'95 (nummer nog gecontroleerd met de oude)

Motor loopt al wat beter maar nog niet echt perfect.....Toch ook maar nieuwe kabels er op?
Zal s kieken wat dat weer gaat kosten...kan dr ook nog wel bij... Nu nog ff kieken of het magnecor word of origineel, ben dr nog niet aan uit.....

Maar elk nadeel heeft zn voordeel : krijg dan wel een "bijna nieuwe" Volvo voor terug  :eusa_whistle:

--BTW : nieuwe bobine is een Bosch geworden, wilde eigenlijk een Beru maar was niet voorradig... jammer....--

Ludo

Mooi dat er toch enigzins verbetering merkbaar is.
Alle beetjes helpen... en zoals vaak gezegd, de ontsteking is erg belangrijk bij lpg motoren.

Maar als je bougiekabels wil vervangen, en je mijn mening toch niet meer in twijfel trekt  ;D , doe dan maar Magnecor.
Een origineel nieuw setje heb ik anders voor je liggen, mag je gerust komen proberen, én kijken hoe daar óók de vonkjes overheen vliegen, die wil je dus niet.   ;)

Gerrit

Citaat van: razorx op 21-03-2012 20:37:45
Is het beruchte relais 103 al gecontroleerd?
Uitlaat is ook nog een gemeenschappelijke factor voor benzine en gas.
Zelfde probleem gehad en met deze beruchte relais 103 opgelost
problemen die hij geeft zijn
slecht lopen
op 4 cilinders draaien
afslaan motor
moeilijk starten
en als hij start niet goed willen lopen

Ludo

Citaat van: Gerrit op 31-03-2012 20:06:34
slecht lopen
op 4 cilinders draaien
afslaan motor
moeilijk starten

Dat lijkt me toch sterk hoor, dat als je de brandstofpomp uitschakelt, dat de motor dan slecht, of nog op 4 cilinders kan draaien.

MrCain

Citaat van: Ludo op 31-03-2012 19:44:24
Mooi dat er toch enigzins verbetering merkbaar is.
Alle beetjes helpen... en zoals vaak gezegd, de ontsteking is erg belangrijk bij lpg motoren.

Volledig mee eens : 50% van de problemen die ik binnen kreeg met LPG problemen waren inderdaad ontsteking gerelateerd!

Alleen strookt het niet volledig met het storingspatroon van de Volvo: probleem/motorloop is identiek op benzine als op LPG.... Misschien dat de ontsteking nu dusdanig naar de klote is....

Citaat van: Ludo op 31-03-2012 19:44:24
Maar als je bougiekabels wil vervangen, en je mijn mening toch niet meer in twijfel trekt  ;D , doe dan maar Magnecor.
Een origineel nieuw setje heb ik anders voor je liggen, mag je gerust komen proberen, én kijken hoe daar óók de vonkjes overheen vliegen, die wil je dus niet.   ;)

Helder! Zal s kieken, dacht dat de rode de betere waren ??? Hmmmm... hoe moet ik dit thuis nou gaan uit leggen  ;D Zij vind dat de Volvo perfect rijd en het tussen de oren zit bij mij (wat ik moeilijk kan voorstellen : leeg is leeg, toch  :eusa_whistle:) Zal s kieken of ik ergens nog een ouwe sok kan vinden...

Afijn, the story continous......

MrCain

Citaat van: Gerrit op 31-03-2012 20:06:34
slecht lopen
op 4 cilinders draaien
afslaan motor
moeilijk starten

Bin there, done that en geen resultaat : had deze al overbrugt in het begin  ;)
Had wel een goedkopere oplossing geweest....

MrCain

Omdat het toch in mn kop zit vanmiddag naar de Volvo gekeken. Nieuwe bobine gaf jammer genoeg niet helemaal het gehoopte resultaat  :(
Bougie kabels los gehalen en nogmaals gemeten, bougies er uitgedraaid en viel me wat op : 2 van de 5 was het "rondje" nog heel schoon en de andere 3 zagen zwart ???

De bougies zaten er net geen 400 km in.
Zou het kunnen dat er 2 niet goed meedoen of 3 een slechte verbrandingen hebben....
Op de zuigers gekeken er daar zat (alle 5) wat zwarte kool op, maar is volgens mij niet raar na 240.000 km.

Hmmmmm.....

Piere

3 te rijk...
Heeft niks met de ontsteking te maken lijkt me dan, maar dan zitten we natuurlijk weer bij de kwestie van 'zowel op LPG als op benzine'... :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/