Interesse in een groupbuy BC-racing BR coilovers?

Gestart door ruubje, 13-04-2012 10:55:14

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Als je al verlagingsveren had en je de hoogte verder goed vond, zou je die kunnen laten zitten. Dan heb je geen instelmogelijkheden, maar dat zou dan ook niet nodig zijn.

Ik heb de set ook niet gekozen om zo laag mogelijk te gaan, maar vanwege de dempingskwaliteit en instelbaarheid.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: BenB op 02-07-2012 23:43:46
Echter.... achter is toch ff goed uitzoeken. Het nare nieuws hierbij is dat ik de demper zo kort mogelijk heb gedraaid, en de veerschotel op zn hoogst, en hij nu eigenlijk niet hoger kan (staat nu 33cm vanaf de wielnaaf tot spatbordrand) lager kan eigenlijk ook vrij lastig, omdat de veer bij monteren los ligt, en te kort lijkt.

Ik heb even zitten meten met mijn huidige stand met standaard veren en kom op 34cm. Daar kan nog minstens 2 cm van af wat mij betreft. Of wil jij gewoon niet al te laag?
De Tussenpaus

BenB

Dus jij bedoelt dan dat je achter de BC demper gebruikt icm een normale veer? Dat zou inderdaad kunnen!

Maar het gedoe wat ze bij t5d5.org hadden is dus niet opgelost. Althans, niet in mijn set. Ik kan niet hoger dan 330mm en hoe lager ik verder ga, hoe losser de veer komt te liggen.

Oplossingen hiervoor zijn door Apex UK / BC toendertijd aangedragen in de vorm van langere veren. 250mm 4,5kgs en 230mm 4kgs. Ik had GregT5R van dat forum al gesproken en die had het ook over een aangepast onderste veer steun welke langer naar boven liep, waardoor de veer meer ingeklemd zou zitten.

Ik heb Dan van DCperformance al wel ff gemailed over de mogelijkheden. Ik wil namelijk iets meer instelbaarheid aan de achterzijde. Iets hoger of lager!

Mijn achterste veer heeft overigens nummer 62 215 004.

Gr. Ben

BenB

Citaat van: Turbobiker op 03-07-2012 14:20:27
Echter.... achter is toch ff goed uitzoeken. Het nare nieuws hierbij is dat ik de demper zo kort mogelijk heb gedraaid, en de veerschotel op zn hoogst, en hij nu eigenlijk niet hoger kan (staat nu 33cm vanaf de wielnaaf tot spatbordrand) lager kan eigenlijk ook vrij lastig, omdat de veer bij monteren los ligt, en te kort lijkt.

Ik heb even zitten meten met mijn huidige stand met standaard veren en kom op 34cm. Daar kan nog minstens 2 cm van af wat mij betreft. Of wil jij gewoon niet al te laag?

Ik kom nu op 33cm uit. En dan staat de demper op zn kortst en de veer op zn hoogst. Als ik dan lager wil, gaat de veer loszitten. Zelf wil ik naar 34/35cm, maar ook wel een keer naar 32cm. Als het goed is moet dit wel kunnen met de 230mm lange veer (is nu 215mm). Is bij mij precies hetzelfde verhaal als bij de t5d5.org groupbuy. Dit is in principe niet een al te groot probleem, alleen lager is niet veilig, en hoger is onmogelijk.

peteRRR

Alu bus laten draaien en die er bij zetten,....denk maar even snel door de bocht trouwens.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbobiker

Citaat van: BenB op 03-07-2012 14:23:50
Citaat van: Turbobiker op 03-07-2012 14:20:27

Ik kom nu op 33cm uit. En dan staat de demper op zn kortst en de veer op zn hoogst. Als ik dan lager wil, gaat de veer loszitten. Zelf wil ik naar 34/35cm, maar ook wel een keer naar 32cm. Als het goed is moet dit wel kunnen met de 230mm lange veer (is nu 215mm). Is bij mij precies hetzelfde verhaal als bij de t5d5.org groupbuy. Dit is in principe niet een al te groot probleem, alleen lager is niet veilig, en hoger is onmogelijk.

Ik heb ze nog niet in handen gehad, maar waarom kan de wagen niet lager? Dan kan de veer toch niet te kort zijn?
De Tussenpaus

BenB

De wagen kan wel lager, maar dan komt de veer los van de onderste zitting, aangezien je deze naar beneden draait. De veer ligt hier los op.

Post wel ff foto's vanavond!

mehn

Ik weet niet hoe dit systeem werkt, maar dat klinkt niet logisch.
Als de auto lager komt wordt de ruimte tussen het chassis en de veerschotel kleiner en dan zou je juist niet verwachten dat de veer loskomt in de onderste zitting.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Teddy81

Volgens mij bedoelt hij dat dan de veer los komt van de zitting als je de auto opkrikt en dit is APK afkeur.
En niet geheel veilig met rijden want als je hard over een dremPel gaat zou je veer in theorie onder de auto vandaan kunnen vallen. Of dit in de praktijk ook daadwerkelijk een mogelijkheid is valt te bezien natuurlijk.

BenB

http://forums.t5d5.org/topic/14321-bc-coilovers-group-buy/page__st__600

Dit bedoel ik. De onderste schotel staat hier op zn hoogst, en de veer ligt half los. De demper is hier op zn laagst (kortst) ingesteld.

Als je de boel laat zakken, klikt alles wel in elkaar. Het is alleen wel de vraag hoe het gaat als je een flinke hobbel pakt!

mehn

Citaat van: Teddy81 op 03-07-2012 15:02:30
Volgens mij bedoelt hij dat dan de veer los komt van de zitting als je de auto opkrikt en dit is APK afkeur.
En niet geheel veilig met rijden want als je hard over een dremPel gaat zou je veer in theorie onder de auto vandaan kunnen vallen. Of dit in de praktijk ook daadwerkelijk een mogelijkheid is valt te bezien natuurlijk.

Ah op die fiets. In de hoogste stand komt de veer los als je de auto opkrikt.
Daar heb ik bij mijn KW set geen last van. Bij mij houdt de schokdemper alles mooi bij elkaar.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbobiker

De Tussenpaus

Teddy81

Er is een manier om het op te lossen. Door "daiko" bussen te monteren kun je de schokbrteker strakker zetten zodat hij de veer strakker zet