af en toe motorschokje bij warme motor

Gestart door de Boeing, 09-05-2012 21:10:00

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

;D

Tja, zo langzamerhand is echt alles nieuw daar in het vooronder, enkel de nokkenassensor en krukassensor. Die nog eens doen...?

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 26-09-2012 23:34:34
;D

Tja, zo langzamerhand is echt alles nieuw daar in het vooronder, enkel de nokkenassensor en krukassensor. Die nog eens doen...?
Zou die idd eens vervangen, je kunt het dan snel genoeg uitsluiten.  Groot voordeel, ze zijn van alle 850's / x70's hetzelfde, dus je zou zo al kunnen wisselen met die van je 850 en dan kijken of het wegblijft.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 26-09-2012 23:41:00
;D

Zou die idd eens vervangen, je kunt het dan snel genoeg uitsluiten.  Groot voordeel, ze zijn van alle 850's / x70's hetzelfde, dus je zou zo al kunnen wisselen met die van je 850 en dan kijken of het wegblijft.

Bobbelstoksensors wel, maar de krukassensor heb je van Siemens en Bosch. Ik denk 10V vs. 20V, maar in de praktijk werkt het wel als de rest op orde is. Automaat vs. handbak zit er ook verschil in de bedrading (is die omgedraaid bij de ombouw van AT naar MT?). Let ook op de bekabeling van beide, die moet absoluut in de voorbestemde beugels zitten. Anders krijg je ook hikjes en zelfs uitval.

Gr ;)

Lampje

;D

Ja lastig dit soort dingen, niet?

Voordeel is wel dat als je de hele santekraam vervangen hebt dat je wel weer een paar wintertjes verder kunt en dat hij altijd makkelijk  :eusa_dance:start

de Boeing

Oei, tip van Thuur moet ik ook nog even nazien (edit, ik weet wel zeker dat die draden bij mij niet meer het correcte traject volgen). Iemand toevallig een plaatje uit Vadis (of foto) hoe deze moeten lopen en welke beugels het precies zijn?

Lampje

Bedoelt thuur die plastic clipjes die aan sommige kabels zitten om een 2e kabel aan vast te clicken? Die heb ik voor de bobinekabel iig wel zien zitten. Die is nu bij mij ook nieuw, maar nog geen verschil.

thuur

Nee :D

Krukassensorkabel loopt langs het blok omhoog, zit daar in een clipje aan de zwarte beugel van de bovenste motorsteun en loopt in een boogje weer naar beneden. Schuin onder de verdeelkap zit een metalen beugel met 2 stekkerhouders, de stekker zit aan de onderste.

Nokkenassensorkabel loopt een beetje ongelukkig, maar in feite ook in een boogje, nergens in de buurt van de krukaskabel (meer rechtsom) en hangt in de bovenste houder.

Gr 8)

de Boeing

update: ik heb er al 15000 km geen last meer van gehad?!

Maar nu door pnp perikelen, en dus een hoop los in de buurt, heb ik op aangeven van Thuur toch nog eens goed naar de stekkers van de 2 sensors gekeken. Deze zaten inderdaad niet meer in de houders en de lagen bij elkaar in de buurt.

Hier een foto van hoe ik de stekkers nu in de houders heb proberen te klikken:

die van de krukassensor kon via een schuifklipje mooi op het onderste gedeelte van de stekkerhouder (lijkt me zo te horen)
De stekker van de nokkenassensor door de bovenste houder geleid, al lijkt er niets te zijn om hem vast te klikken (of er ontbreekt iets, of hij hoort hier niet door)

thuur

Krukassensorkabel ligt verkeerd. Die hoort recht omhoog te gaan langs het blok (er zit een gaatje voor een klemmetje in de bovenste motorsteunhouder) en dan in een boogje naar de contrastekker. Nokkenasstekker hoort in het beugeltje geklemd te worden met een klemmetje en de contrastekker kan er dan zo in. Als je geen klemmetje hebt kun je het met een tie-wrap of 2 ook wel voor elkaar krijgen.

Gr 8)

de Boeing

Ok, volgende keer als ik de boel daar los heb zal ik nog eens veranderen (had al wel de stekker van de nokkenassensor vast gezet met een tie-wrap op de houder). Zoals ik ze nu zitten komen de kabels in ieder geval ook niet in de buurt van elkaar.

Wouter1973

Citaat van: karelv70freak op 17-05-2012 19:00:59
Als dat zo is ben ik niet echt te spreken over zo'n Vialle LPI installatie, namelijk:
2009 ingebouwd, na maand terug vanwege 2 lekkende injectoren, na 2,5 jaar en 80.000 km nieuwe pomp erin moeten doen a 395,- euro, en nu na 100.000 km weer lekkende injectoren (140,- euro per stuk als ze vervangen moeten worden....) Ik vind het toch gewoon een brokkeninstallatie worden op deze manier!  :eusa_wall:
Het zijn wel de typische zaken die bij Vialle Lpi voorkomen. En iedereen maar neerbuigend doen over Landi Lsi  ;)
Er zijn mensen die de injectoren definitief in het spruitstuk kunnen schroeven, de kit-methode van Vialle zelf is gewoon niet echt duurzaam.

Ludo

Citaat van: Wouter1973 op 31-12-2012 11:31:19
Als dat zo is ben ik niet echt te spreken over zo'n Vialle LPI installatie, namelijk:
2009 ingebouwd, na maand terug vanwege 2 lekkende injectoren, na 2,5 jaar en 80.000 km nieuwe pomp erin moeten doen a 395,- euro, en nu na 100.000 km weer lekkende injectoren (140,- euro per stuk als ze vervangen moeten worden....) Ik vind het toch gewoon een brokkeninstallatie worden op deze manier!  :eusa_wall:
Het zijn wel de typische zaken die bij Vialle Lpi voorkomen. En iedereen maar neerbuigend doen over Landi Lsi  ;)
Er zijn mensen die de injectoren definitief in het spruitstuk kunnen schroeven, de kit-methode van Vialle zelf is gewoon niet echt duurzaam.

Wat een onzin.
Bij mij zitten de injectorhouders na bijna 8 jaar nog steeds potvast.
Na 100.000km lopen zeuren over een kost van 395 euro, nadat er meer dan een 10voud bespaard is op brandstofkost, gaat nergens over.
Ben benieuwd wie minder kwijt is voor énkel fatsoenlijk onderhoud, na deze km stand met een Landi installatie.

nieuwe_arjan

2009 ingebouwd, na maand terug vanwege 2 lekkende injectoren, na 2,5 jaar en 80.000 km nieuwe pomp erin moeten doen a 395,- euro, en nu na 100.000 km weer lekkende injectoren (140,- euro per stuk als ze vervangen moeten worden....) Ik vind het toch gewoon een brokkeninstallatie worden op deze manier!  :eusa_wall:
Het zijn wel de typische zaken die bij Vialle Lpi voorkomen. En iedereen maar neerbuigend doen over Landi Lsi  ;)
mmmmm, vreemd.
in de scorpio zaten ze (de injectorhouders) alleen gelijmd in het spruitstuk, hingen op de kop en na meer dan 10 jaar zo vast als een huis. :D
En lekkende injectoren? Er is (zover ik gelezen heb) een 'slechte' serie geweest........ en jij heb ze....... :(

Wouter1973

Citaat van: Ludo op 31-12-2012 11:59:47
Het zijn wel de typische zaken die bij Vialle Lpi voorkomen. En iedereen maar neerbuigend doen over Landi Lsi  ;)
Wat een onzin.
Bij mij zitten de injectorhouders na bijna 8 jaar nog steeds potvast.
Na 100.000km lopen zeuren over een kost van 395 euro, nadat er meer dan een 10voud bespaard is op brandstofkost, gaat nergens over.
Ben benieuwd wie minder kwijt is voor énkel fatsoenlijk onderhoud, na deze km stand met een Landi installatie.
Natuurlijk kan je alles bij voorbaat als onzin afdoen. Toch zelf al twee keer meegemaakt dat de injectorhouder (vooruit, niet te verwarren met de injector zelf, what's in a name) los is geraakt. En je wil niet weten hoeveel mensen met vage "af-en-toe-stotterproblemen" rond hebben gereden, totdat ze er achter komen dat de injector houder los in het spruitstuk zit. Ik ken zelfs een geval waarbij de gehele Lpi injector los was geraakt en vrolijk in de motorruimte liep rond te spuiten... :eusa_think:

Ludo

Citaat van: Wouter1973 op 31-12-2012 15:00:14
Natuurlijk kan je alles bij voorbaat als onzin afdoen.

Tja, het volgende is ook zoiets:
Rij je een band lek, en je laat hem herstellen, maar de volgende morgen staat ie weer lek, is de herstelling slecht uitgevoerd.
Als je de band niet laat herstellen, en ermee door blijft rijden, tot je op de velg komt, kan je wel oeverloos blijven lullen over de bandenfabrikant, maar de fout ligt dan toch écht bij jezelf.

Je mag het dan wel als onzin zien, een feit is het wél.  ;)