Welke benzine adviseren jullie voor een gechipte T-5R?

Gestart door jwrtuning, 10-06-2012 10:52:01

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Lampje

Jullie weten dat alle 95's in NL van overheidswege E5 zijn, dus 5% ethanol.

Ethanol schijnt niet alleen hygroscopisch te zijn, maar ook minder krachtig dan benzine.

Voor een overzicht van probleempjes: http://www.clubfransemotoren.nl/joomla15/index.php?option=com_content&view=article&id=68

Piet

Citaat van: Martijn_B op 10-06-2012 15:47:31
De mijne lust zelfs geen 98, hij gaat dan onregelmatig lopen. Ervaring is dat alleen de benzinepompen die echt euro 98 verkopen (dus geen v-power of 95 plus) het beste werken :-)

hmmm, da's merkwaardig hij hoort eigenlijk juist beter te gaan lopen op een hoger octaangetal.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Blue Knightrider

Mijn ervaring met een hoger octaangetal is zeer positief.

Zowel mijn vorige s40 en nu de s70 rijden altijd op BP ultimate en dat gaat erg goed. De s70 heeft er 256 pk mee.

Ik heb ook wel eens 2 tanks Aral 102 erin gehad en ook dat merk ik nog een beetje, vooral bovenin nog wat feller doortrekken en de 100-160 Sprint ook nog 0,2 a 0,3 sec sneller bij vrijwel dezelfde omstandigheden.

Op 95 en v- power is het gewoon minder..

Als ik de kans heb gaat er 102 in  ;D
Je hep overstuur en bovenstuur.... mijn karretje is zo goed, die hep allebei!!!

Ludo

Citaat van: Blue Knightrider op 28-07-2012 11:23:38
Ik heb ook wel eens 2 tanks Aral 102 erin gehad en ook dat merk ik nog een beetje, vooral bovenin nog wat feller doortrekken en de 100-160 Sprint ook nog 0,2 a 0,3 sec sneller bij vrijwel dezelfde omstandigheden.

Hoe heb je dat is hemelsnaam kunnen meten. ???
Of hoort dit thuis in de rubriek straffe verhalen?.  ;D

Blue Knightrider

Citaat van: Ludo op 28-07-2012 18:46:59
Citaat van: Blue Knightrider op 28-07-2012 11:23:38

Hoe heb je dat is hemelsnaam kunnen meten. ???
Of hoort dit thuis in de rubriek straffe verhalen?.  ;D

Haha, ik besef me dat dat als ik het nu teruglees zo overkomt;-)
Nee, ik ben een nogal een meetgek en heb met een paar vrienden een g-tech pro, vandaar.

Vind het ontzettend interessant om te zien wat invloed heeft op de prestaties zoals bijvoorbeeld buitentemperatuur of soort brandstof.
De trend is echt dat bij vrijwel gelijke temperatuur en weinig wind, keer op keer een iets betere waarde te meten is op 102. Ook wel logisch gezien het ME7 management
Vind het ook erg leuk om te kijken hoe verschillende auto's met vergelijkbaar vermogen en koppel het t.o.v elkaar doen, soms heel verrassend.
Mijn ervaring is dat mijn beide Volvo turbo's op Aral 102 meetbaar wat sneller op rijden;-)
Je hep overstuur en bovenstuur.... mijn karretje is zo goed, die hep allebei!!!

jwrtuning

Ik heb net een tank Aral 102 leeg gereden en ga hem straks weer vullen met 102.
De Aral zit hier zo goed als "om de hoek" en was niet duur!

Maar ik merk wel dat de buitentemperatuur ook best wat invloed heeft op het vermogen.

Turbobiker

Citaat van: jwrtuning op 10-08-2012 17:04:46
Maar ik merk wel dat de buitentemperatuur ook best wat invloed heeft op het vermogen.

Dan ben je echt toe aan een normale intercooler!
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Lampje op 10-06-2012 16:25:18
Jullie weten dat alle 95's in NL van overheidswege E5 zijn, dus 5% ethanol.

Ethanol schijnt niet alleen hygroscopisch te zijn, maar ook minder krachtig dan benzine.

Nee. Hoger octaan gehalte, dus op zich betere prestaties. Alleen minder energie, dus je hebt er een stuk meer van nodig.
De Tussenpaus

jwrtuning

Citaat van: Turbobiker op 10-08-2012 19:02:10

Hoezo "normale" intercooler??
Is een standaard intercooler niet normaal dan?

Turbobiker

Citaat van: jwrtuning op 10-08-2012 20:51:01
Citaat van: Turbobiker op 10-08-2012 19:02:10

Hoezo "normale" intercooler??
Is een standaard intercooler niet normaal dan?

Nee, die doet niets.

Niet veel in ieder geval. Met een dikkere aftermarkt IC ben je het probleem van inzakken geheel kwijt.
De Tussenpaus

-D©©©L-

Niet helemaal. Bij veel stop en go verkeer en gebruik van de airco moet je toch naar een andere locatie van de intercooler.